گرتا تونبرگ، دختری که دیشب قلب جهان شد

didi ghatar.com ۰۳ مهر ۱۳۹۸ دیدگاه ۷۳۹

گرتا تونبرگ، فعال ۱۶ ساله سوئدی در حوزه محیط زیست برای آگاه کردن جهانیان از مساله تغییرات آب و هوایی به نیویورک آمده است؛ جایی که مقامات ارشد دولت‌ها و تاثیرگذارترین افراد جهان برای شرکت در اجلاس تغییرات اقلیمی در آن حضور دارند.

گرتا تونبرگ، فعال ۱۶ ساله سوئدی در حوزه محیط زیست برای آگاه کردن جهانیان از مساله تغییرات آب و هوایی به نیویورک آمده است که با حاشیه‌هایی همراه بود.

در اجلاس تغییرات اقلیمی، مقامات ارشد دولت‌ها و تاثیرگذارترین افراد جهان حضور دارند.

گرتا

گرتا در سخنرانی خود نیویورک با انتقاد از وضعیت تغییرات اقلیمی خطاب به رهبران جهان گفت: ما در آغاز انقراض دسته جمعی هستیم و تنها چیزی که می توانید درباره آن صحبت کنید پول و افسانه های ابدی است. شما رویاهای من و کودکی مرا با کلمات خالی خود به سرقت بردید!

گرتا تونبرگ گفت: “هیچ چیز سر جایش نیست. من نباید اینجا باشم. من باید آن طرف اقیانوس الان در مدرسه باشم. در مقابل شما به ما جوان ها چشم امید دوخته اید. چطور رویتان می شود؟!

او که ۱۶ سال دارد و با قایق از اقیانوس عبور کرده تا در این اجلاس شرکت کند رهبران جهان را ترغیب کرد فورا اقدام کنند و گفت: “ما شما را زیر نظر خواهیم داشت.”

او اضافه کرد: “مردم دارند جانشان را از دست می دهند. اکوسیستم ها یکجا در حال فروپاشی هستند. انقراض انبوه (گونه های زیستی) شروع شده. و شما فقط می توانید از پول و رشد بی وقفه اقتصادی حرف بزنید. چطور رویتان می شود؟”

برای ورود به کانال تلگرام خبرگردی کلیک کنید.

منبع: برترین ها

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx