تاریخچه و کلاس های پروازی هواپیمایی قطری

dell ghatar.com ۲۵ مهر ۱۳۹۸ دیدگاه ۲۰۵

هواپیمایی قطری، یکی از بزرگترین ایرلاین های جهان می باشد که پروازهایی به ۶ قاره جهان را پوشش می دهد. این ایرلاین جوان فعالیت خود را از سال ۱۹۹۳ و از فرودگاه دوحه آغاز کرده است.

این روزها صنعت هواپیمایی در سرتاسر جهان روندی رو به جلو دارد و افراد در این صنعت سعی دارند تا با بالا بردن کیفیت سرویس دهی و خدمات خود میزان جذب گردشگر به ایرلاین خود را افزایش دهند. یکی از این ایرلاین ها ایرلاین قطر است که قصد داریم تا در این مقاله از پارسی نیوز با تاریخچه و فعالیت های این ایرلاین بیشتر آشنا شویم.
هواپیمایی قطر
 
تاریخچه هواپیمایی قطری:
شرکت هواپیمایی قطری، ایرلاین ملی کشور قطر می باشد و با نام قطر ایرویز شناخته می شود.
این ایرلاین در سال ۱۹۹۴ شروع به فعالیت کرد و اولین پرواز خود را به سمت عمان پایتخت و بزرگ ترین شهر اردن انجام داد. در آن زمان این ایرلاین تنها ۷۵ کارمند و دو فروند هواپیمای ایرباس ای ۳۱۰ داشت.

با این که ایرلاین قطر ایرویز تنها دو فروند هواپیما داشت اما پروازهای زیادی در مسیرهای مهم بین دوحه و پایتخت کشورها از جمله شهرهای ابوظبی، بانکوک، قاهره، دوبی، کویت، لندن، مانیل، مسقط، اوساکا، شارجه، تایپه، توکیو و … را پوشش می داد.

قطر ایرویز در سال ۱۹۹۵ با گسترش فعالیت های خود توانست دو فروند بوئینگ ۷۴۷ را به ناوگان هوایی خود اضافه کند.
ایرلاین قطر و یا همان قطر ایرویز با خریدهای متعدد خود قصد در گسترش ایرلاین خود داشت به همین دلیل در سال ۱۹۹۸ اقدام به خرید ۴ فروند هواپیما ایرباس ای ۳۲۰ از شرکت سنگاپوری کرد و در سال ۲۰۰۱ به عنوان اولین خریدار بیشترین تعداد ایرباس ای ۳۸۰ نام گرفت.

ایرلاین قطر که تا سال ۲۰۰۴ بسیار پر رونق شده بود و مقاصد بیشتری را در سرتاسر جهان پوشش میداد در این سال اقدام به رونمایی از آمار پروازی قطر ایرویز نمود که این آمار حاکی از جا به جایی بیش از سه و نیم میلیون مسافر بود. در همین سال فرودگاه زوریخ نیز یکی از میزبانان ایرلاین قطری شد.
در سال ۲۰۰۷ قطر ایرویز با شرکت هواپیماسازی ایرباس قرادادی مبنی بر خرید ۸۰ فروند ایرباس امضا کردند و پس از آن ۳ فروند ایرباس ای ۳۸۰ نیز به این قرارداد اضافه گشت. از طرفی چند فروند هواپیمای بوئینگ نیز به این ناوگان اضافه شد.

  بازتاب‌های صعود ایران به قطر ۲۰۲۲

هواپیمایی قطر

به همین دلیل قطر ایرویز یکی از مجهزترین ایرلاین های جهان و فروش بلیط قطری جز اولین های جهان می باشد.

ایرلاین قطری دست از بلندپروازی های خود برنداشت و با خرید یک فروند دریم لاینر که هواپیمایی پهن پیکر با طول متوسط و مناسب برای پروازهای طولانی می باشد، نام خود را به عنوان اولین ایرلاین خاورمیانه که از دریم لاینر استفاده می کند جاودانه کرد. اولین پرواز این هواپیما مسیر دوحه لندن بود.

قطر ایرویز به سرعت روند پیشرفت را طی کرد و در سال ۲۰۱۴ پروازهای خود را گسترش داد و مقاصد ایالت متحده، عربستان سعودی، عراق و اتیوپی را نیز به لیست مقاصد خود افزود. این ایرلاین تاکنون ۴۵ هزار کارمند دارد که ۳۲ هزار نفر آن ها به صورت مستقیم برای قطرایرویز فعالیت می کنند.

با توجه به میزان فروش بلیط هواپیما خارجی این ایرلاین متوجه خواهید شد که هواپیمایی قطری یکی از پرفروش ترین بلیط های ایران برای مقاصد خارجی می باشد.
در حال حاضر ایرلاین قطر ایرویز در ایران پرواز های مستقیم از شهر های تهران، مشهد و شیراز به دبی و دوحه و بالعکس را انجام می دهد.
 
تعدا پرواز های دوحه قطر ایرویز
• هفته ای ۱۸ پرواز از دوحه به تهران و تهران به دوحه
• هفته ای ۷ پرواز از مشهد به دوحه و دوحه به مشهد
• هفته ای ۴ پرواز از شیراز به دوحه و دوحه به شیراز
 
کلاس های پروازی:
کلاس پروازی در واقع به کابین های هواپیما گفته می شود که بر اساس میزان فضای اختصاصی، سرویس دهی و امکانات و هزینه ای که پرداخت می کنید به دسته های مختلف تقسیم می شود. در ایرلاین قطر ایرویز این کلاس ها به دسته های فرست کلاس، بیزینس و یا تجاری و اکونومی تقسیم می شوند.
برای خرید بلیط هواپیما در تمامی کلاس های پروازی می توانید از آدرس زیر اقدام کنید.
https://www.tahagasht.com/flight/plane-ticket

  بازتاب‌های صعود ایران به قطر ۲۰۲۲

هواپیمایی قطر
 
• کلاس پروازی فرست کلاس:
یکی از لوکس ترین کابین های فرست کلاس بین ایرلاین های جهان به کابین فرست کلاس هواپیمای ای ۳۸۰ ایرلاین قطری اختصاص میابد. این کابین فضایی ۱۷۰ سانتی متری برای پاها دارد. هم چنین صندلی هایی راحت با قابلیت تبدیل به تخت و ماساژور دارد. در ضمن می توانید از وسایل سرگرم کننده ی درون کابین نیز استفاده کنید.
مسافران فرست کلاس این ایرلاین می توانند از طریق سایت مستقیم ایرلاین Qatar Airways منو غذایی را مشاهده و غذا مورد نظر را سفارش دهند.
 
• کلاس پروازی تجاری یا بیزینس:
کلاس پروازی تجاری ایرلاین قطر ایرویز فضای مناسبی برای هر فرد دارا است و امکانات خوبی از جمله صندلی راحت تخت شو در اختیار وی قرار می دهد. ترتیب این صندلی ها در اغلب هواپیماهای ایرلاین قطری به صورت ۲+۲+۲ است و در برخی دیگر به صورت ۲+۱+۲ است.
 
• کلاس پروازی اکونومی:
کلاس اکونومی در هر ایرلاین کلاسی است که کمترین میزان خدمات و هزینه را دارا است با این حال کلاس پروازی اکونومی قطر ایرویز به عنوان برترین کلاس پروازی اکونومی در بین سایر ایرلاین های جهان انتخاب شده است. فاصله ی صندلی ها در این کلاس پروازی ۸۰ سانتی متر است.
 
دفتر هواپیمایی قطری در تهران
خیابان ولیعصر، روبه روی پارک ملت، برج سایه، طبقه دوم، واحد ۸
منبع: https://www.tahagsht.com

رپورتاژ آگهی

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx