شیراز و چابهار دو جاذبه دیدنی در جنوب ایران

dell ghatar.com ۲۹ مهر ۱۳۹۸ دیدگاه ۳۲۲

تور شیراز و چابهار: تور شیراز و چابهار یکی از پرطرفدارترین و بهترین تور‌های گردشگری داخل کشور هستند. تور شیراز و چابهار در تمامی فصول سال امکان‌پذیر بوده و از جاذبه‌های توریستی بسیار زیادی برخوردار هستند. شیراز و چابهار از جمله شهر‌های بسیار زیبا و پرتردد جنوب ایران می باشند که هر ساله تعداد بسیار زیادی توریست و گردشگر را به خود جلب نموده و بخش اعظمی از درآمد خانواده‌های ساکن در این شهر به واسطه گردشگری تأمین می‌گردد.

شیراز مرکز استان فارس و یکی از شهر‌های بزرگ جنوب ایران است. این شهر جمعیت زیادی داشته و در منطقه کوهستانی زاگرس قرار گرفته است. شیراز آب‌و‌هوایی نسبتاً گرم و مرطوب داشته و دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی، فرهنگی، مذهبی و تاریخی بسیار زیادی است. چابهار یکی از شهر‌های استان سیستان و بلوچستان است. این شهر دارای بندری مشرف به آب‌های آزاد است که در واردات و صادرات اهمیت بسیار زیادی داشته و از آب‌و‌هوایی معتدل و همیشه بهاری برخوردار است. این شهر از استان سیستان و بلوچستان دارای جاذبه‌های توریستی فراوانی بوده و تعداد بسیار زیادی توریست را به خود فرا می‌خواند.

تور شیراز و تور چابهار

جاذبه‌های توریستی تور شیراز و چابهار

توصیه می کنیم پیش از سفر به این دو شهر زیبای جنوب ایران حتما این مقاله را مطالعه نموده و مکان های دیدنی و گردشگری شیراز و چابهار را بشناسید.
 
• آرامگاه‌های شیراز
از جمله جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی شیراز، آرامگاه مشاهیر در این استان است. شهر شیراز از هزاران سال پیش شهر فرهنگ و ادب ایران زمین بوده و پایتخت پرورش مشاهیر و بسیاری از شهدای صاحب نام ایران زمین است. آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، آرامگاه خواجوی کرمانی، آرامگاه شاه شجاع و آرامگاه کوروش کبیر از جمله مکان‌های دیدنی و پرطرفدار این شهر زیبا هستند که علاقه‌مندان به ادبیات ایران و مشاهیر صاحب نام آن را به خود فرا می‌خوانند. توصه می‌کنیم در تور شیراز و چابهار، حتماً از آرامگاه‌های مشاهیر شهر شیراز دیدن کرده و از آن‌ها لذت ببرید.
 
• باغ‌های زیبای شهر شیراز
باغ‌های تاریخی و دیدنی شیراز از جمله مکان‌های دیدنی و بسیار جذاب گردشگری تور شیراز و چابهار هستند. این باغ‌های زیبا، معماری شگفت‌انگیزی داشته و رایحه دل‌انگیز شکوفه‌های بهار‌نارنج در تمامی آن‌ها به مشام می‌رسد. بازدید از این باغ‌های تاریخی در شب، لذتی مضاعف داشته و نورپردازی‌های منحصر‌به‌فرد آن‌ها، منظره‌ای فراموش نشدنی و خاطره‌انگیز از این مکان‌های دیدنی خلق نموده است. باغ ارم، باغ عفیف‌آباد، باغ دلگشا، باغ جهان‌نما و باغ نارنجستان قوام از جمله باغ‌های تاریخی شهر شیراز هستند که مقصد اصلی گردشگران تور شیراز و چابهار بوده و معماری، آیینه‌کاری و تأسیس آن‌ها مربوط به دوره زندیه است.
 
• اماکن مذهبی شیراز
این شهر دارای اماکن مذهبی و تاریخی بسیاری مانند بارگاه شاهچراغ، مسجد نصیر‌الملک و مسجد جامع عتیق از مکان‌های مذهبی بسیار مهم شیراز هستند که گردشگران تور شیراز و چابهار را به خود جذب می‌نمایند.
 
• موزه‌های دیدنی شیراز
موزه‌های تاریخی و بسیار دیدنی شیراز از اصلی‌ترین و پرطرفدارترین جاذبه‌های توریستی این شهر هستند که همواره مقصد اصلی گردشگران تور شیراز و چابهار است. موزه سنگ یا هفت تنان، موزه کلاه فرنگی یا موزه پاریس و موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی شیراز دارای آثار گران‌بها و بسیار نفیسی هستند که بازدید از آن‌ها سفر به شیراز را به خاطره‌ای بی‌نظیر مبدل خواهد نمود.

  قتل ۵ نفر در درگیری خانوادگی شبانه شیراز/ قاتل با شلیک پلیس کشته شد+تصاویر

آثار تاریخی و شکوهمند شیراز

• جاذبه‌های طبیعی شیراز
شیراز شهری خوش آب‌و‌هوا و بسیار منحصر‌به‌فرد است. بازدید از مکان‌های طبیعی مانند چشمه شش پیر شیراز، دریاچه مهارلو، غار شاپور و تنگ تیزاب از لذت بخش‌ترین قسمت‌های گردشگری در تور چابهار و شیراز است. سیر و سفر در این مکان‌های زیبا و خوش آب‌و‌هوا در فصول بهار و پاییز بسیار زیبا و دل‌انگیز بوده و می‌تواند سفری به یاد ماندنی و لذت‌بخش برای گردشگران داخلی و خارجی تور شیراز و چابهار باشد.
 
• تخت جمشید
این اثر تاریخی شکوه و عظمتی از دوره هخامنشیان است. این بنای بی‌نظیر در ۷۵ کیلومتری شهر شیراز قرار گرفته و به نظاره نشستن آن مظهر غرور و صلابت ایرانی و ایران زمین است. کاخ مجلل و شکوهمند تخت جمشید در دوره داریوش کبیر و خشایار شاه بنا نهاده شده و در روزگاری دور، محل گردهمایی‌های مردمان سراسر جهان بویژه در نخستین روز از سال جدید بوده است

تور شیراز و تور چابهار

جاذبه‌های گردشگری چابهار

• تالاب لیپار
این تالاب بسیار زیبا در ۱۵ کیلومتری این شهر و نزدیک به روستایی به نام رمین واقع شده است. این تالاب شگفت‌انگیز یکی از چهار تالاب صورتی رنگ در سراسر جهان است. تالاب لیپار و یا صورتی به دلیل وجود برخی از باکتری‌ها و موجودات ریز دریایی صورتی رنگ دیده می‌شود. بازدید از تالاب لیپار از جذاب‌ترین برنامه‌های گردشگری تور شیراز و چابهار به شمار می‌آید. در این تالاب بسیار زیبا گونه‌های جانوری و پرندگان بسیار زیادی زیست داشته و بر جذابیت این تالاب می‌افزایند.
 
• موزه محلی چابهار
این موزه یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین مکان‌های تاریخی چابهار است. این موزه زیبا بر فراز سکویی بلند قرار گرفته و معماری آن مربوط به دوره قاجاریه است. این بنا ساختمانی دو طبقه با ستون‌های آهنی و سقف‌های چوبی است.
 
• منطقه گاندو
این منطقه یکی از مناطق محافظت شده استان سیستان و بلوچستان و شهر چابهار است. در این منطقه تمساح گاندو و بسیاری از حیوانات دیگر محافظت شده و بازدید از این منطقه برای گردشگران تور شیراز و چابهار بسیار لذت‌بخش و مفرح خواهد بود.
 
• کوه های مینیاتوری
این کوه ها یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین جاذبه های توریستی شهر چابهار هستند که مورفولوژی بسیار منحصر به فردی داشته و نمادی از شکوه و عظمت تکرار نشدنی طبیعت در این بندر همیشه بهاری است. کوه های مینیاتوری در ساحل کچو قرار گرفته اند و از لذت بخش ترین برنامه های گردشگری تور شیراز و چابهار می باشند.

  ماجرای هولناک قتل ناموسی دو دختر نوجوان در چابهار

عرقیات سنتی

عرقیات اصل و با کیفیت شیراز همواره شهره خاص و عام بوده است. در سفر به شیراز نمی توان به سادگی از تهیه عرقیات صرف نظر نمود و این امر تفاوت زیادی در قیمت تور شیراز ایجاد نمیکند. عرق بهار نارنج از اصلی ترین عرقیات سنتی شیراز است که عطر و طعمی بی نظیر داشته و از خواص درمانی بسیار زیادی برخوردار است. عرق نعنا، گلاب دو آتشه، عرق بیدمشک و بهار نارنج از سوغاتی های اصلی تور شیراز و چابهار هستند. ما به شما توصیه می کنیم از آبلیموهای تازه و بسیار خوشمزه شیراز غافل نشده و آن ها را در مجموعه خریدها و سوغاتی های خود قرار دهید. تور شیراز و چابهار همیشه سفر لذت یک سفر منحصر به فرد با مناسب ترین قیمت تور را به شما هدیه نموده و برایتان خاطره ای شیرین و به یاد ماندنی خلق خواهد نمود.

برگرفته از وب سایت شرکت خدمات مسافرتی همیشه سفر به آدرس اینترنتی https://hamishehsafar.com

تور شیراز و تور چابهار

سوغاتی های چابهار

سوغاتی یکی از رسوم و آداب سنتی سفر در ایران زمین است. سوغاتی یادگاری از سفر گردشگری شما بوده و ارزش بسیار زیادی دارد.
 
• سوزن دوزی بلوچ
این هنر تاریخچه ای در دوره تیموریه داشته و از اصلی ترین منابع درآمد زایی در خانواده های بلوچ به شمار می آید. این هنر منحصر به فرد امروزه در ترکیب با مدرنیته توانسته است به تولید محصولات و کالاهای بسیار زیبای شخصی و منزل پرداخته و از مهم ترین و پر طرفدار ترین سوغاتی های سفر به چابهار در استان سیستان و بلوچستان به شمار می آید.

لباس های محلی بلوچی با طرح ها و نقشه های سنتی و مدرن، پاپوش ها، حصیرها و زیلوهای زیبا از جمله سوغاتی های منحصر به فرد این شهر بندری و بسیار خوش آب و هوا هستند.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx