مجلس آمریکا «نسل‌کشی» ارامنه را تائید کرد

lokomotive ghatar.com ۰۸ آبان ۱۳۹۸ دیدگاه ۳۷۵

مجلس نمایندگان آمریکا بامداد چهارشنبه طرحی را تصویب کرد که طی آن ترکیه به خاطر حمله به شمال شرق سوریه تحریم می‌شود.

شبکه تلویزیونی “الجزیره” قطر گزارش داد: “مجلس نمایندگان آمریکا همچنین نسل کشی ارامنه در بین سال ۱۹۱۵ و ۱۹۱۷ توسط دولت عثمانی را به رسمیت شناخت.”

بر اساس این گزارش، این طرح با ۴۰۵ رأی موافق و ۱۱ رأی مخالف به تصویب رسید.

“نانسی پلوسی” رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت “وی مفتخر است که به همراه همکارانش، یکی از بزرگ‌ترین جنایت‌های قرن بیستم را دوباره مطرح کرده است، کشتار سیستماتیکی که در آن بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مرد، زن و کودک ارمنی به دست امپراتوری عثمانی کشته شدند.”

ارمنستان قتل دسته‌جمعی مردم خود در میان سال‌های ۱۹۱۵ تا ۱۹۱۷ را به عنوان یک کشتار جمعی اعلام می‌کند.

“آدام شیف” رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا با بیان این که هرگز منکر کشتار گروهی ارامنه نبودیم، افزود: “۱۹ سال جنگیدیم تا کشتار ارامنه توسط دولت عثمانی به رسمیت شناخته شود.”

از سوی دیگر “جو بایدن” معاون “باراک اوباما” رئیس جمهوری پیشین امریکا با استقبال از تصمیم مجلس نمایندگان آمریکا برای به رسمیت‌شاختن کشتار ارامنه گفت: این اقدام، می‌تواند دوباره، قربانیان را مورد توجه قرار دهد.

  احمدی‌نژاد: آمریکا و روسیه بر سر ایران و اوکراین معامله کردند

روزنامه “وال استریت ژورنال” آمریکا پیشتر اعلام کرد که مجلس نمایندگان این کشور آماده می‌شود، قطعنامه به رسمیت شناختن کشتار دسته‌جمعی ارامنه بدست امپراتوری عثمانی را تصویب کند.

این نشریه آمریکایی گزارش داد: این اقدام پس از حمله ترکیه به شمال شرق سوریه و بیم نمایندگان حامی طرح به رسمیت شناختن کشتار ارامنه از حملات آنکارا علیه کردها صورت گرفته است.

**تحریم‌های ترکیه

همچنین براساس طرح تحریم مجلس نمایندگان آمریکا، مسؤولان ترکیه‌ای که در حمله این کشور به شمال شرق سوریه نقش داشته‌اند، از جمله “خلوصی آکار” وزیر دفاع این کشور مشمول تحریم می‌شوند.

براساس این طرح، فروش سلاح و مهمات به آنکارا ممنوع و دسترسی مقامات ارشد ترکیه به دارایی‌های خود در ایالات متحده دشوارتر می‌شود.

همچنین سفر مقامات ترکیه‌ به آمریکا نیز با محدودیت رو به رو خواهد شد.

تحریم ترکیه از سوی مجلس نمایندگان آمریکا درحالی اعلام می‌شود که دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور اول آبان اعلام کرد به وزارت خزانه‌داری این کشور دستور داده است، تمامی تحریم‌های وضع شده علیه ترکیه را که ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) به دلیل حمله این کشور به کردها در شمال شرقی سوریه صورت گرفت، لغو کند.

  ٢ تیتر متفاوت کیهان براى ناآرامى هاى اصفهان و ترکیه/تصویر

دولت ترامپ، ۲۳ مهرماه، سه وزیر انرژی، دفاع و کشور ترکیه و دو وزارتخانه دفاع و انرژی ترکیه را بدنبال حمله آنکارا به شمال شرق سوریه تحریم کرده بود.

ترامپ هم‌چنین اعلام کرده بود، تعرفه‌های واردات فولاد ترکیه را از ۲۵ به ۵۰ درصد خواهد رساند، علاوه بر آن، وزارت بازرگانی نیز مذاکرات تجاری ۱۰۰ میلیارد دلاری با آنکارا را متوقف خواهد کرد.

لغو تحریم‌های دولت آمریکا پس از آن صورت می گیرد که واشنگتن و آنکارا ۲۵ مهرماه برای برقراری آتش‌بس موقت در شمال شرق سوریه به توافق رسیده بودند.

برای ورود به کانال تلگرام خبرگردی کلیک کنید.

منبع: برترین ها

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx