طلای زن دادش را نفروش

dell ghatar.com ۱۰ آبان ۱۳۹۸ دیدگاه ۲۸۹

با صدا ی بلند گفتم: امرو ز پنج شنبه است. بیست و پنجم مهر ماه سال ۱۳۹۸٫

داداش علی گفت: من که می خوام بفروشم. دوباره گفتم: امروز پنج شنبه است. بیست و پنجم مهر ماه سال ۱۳۹۸٫ فکر نمی کنی قولی که به من دادی هنوز سر نرسیده.

داداش علی با خنده گفت: یعنی اگر سه روز دیگه هم صبر کنم قیمت طلا و سکه تغییر می کنه. نگاهی از زیر عینک بهش کردم و گفتم : نه دیگه نشد. تو گفتی من تا آخر برج صبر می کنم و بعد طلاهای زن داداش رو می فروشم. به نظر من کمی عجله می کنی. این دو سه رو زهم صبر کن شاید فرجی شده.

داداش علی گفت: اون وقت زن داداش تو یا همون همسر عالیه بنده اگه نظرشون عوض بشه و طلاهاشو نفروشن اون وقت من چه جوری ماشین بخرم.

خندیدم و گفتم: جوری می گی انگار بنده خدا ۵ کیلو طلا داره. کل قیمت طلا رو برآورد بکنی می بینی ۴ میلیون هم نمی شه. یادت رفت دفعه قبل هم با فروش طلا مغازه رو راه انداختی. داداش علی سرش رو بلند کرد و چشم تو چشم من گفت: تو داداش منی یا داداش منصوره. به جای این که هوای منو داشته باشی هوای زن داداش ات رو داری.

بلند بلند خندیدم و گفتم : زن دل خوشی اش به طلاست . زینت اونه . من می گم نفروش شاید فرجی بشه. شاید خدا یه جای دیگه ای رسوند. داداش علی بدون توجه به حرفام گفت: حالا قیمت امروز طلا رو می دونی. بعد بلافاصله گفت : اصلا برای من از روی سایت بخون ببینم وضعیت طلا و سکه و دلار در چه وضعیته. گفتم : چشم الان می خونم.

قیمت سکه تمام بهار آزادی در بازار تهران امروز به ۳ میلیون و ۹۶۶ هزار تومان، طلای ۱۸عیار هم ۴۰۴ هزار و ۹۰۰ تومان و قیمت دلار در صرافی‌های بانکی ۱۱هزار و ۴۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است.

  سکه به کف رسید؟

در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳ میلیون و ۹۶۶ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم ۳ میلیون و ۹۶۴ هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۲۶ هزار تومان، ربع‌سکه یک‌میلیون و ۲۲۵ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۸۳۸ هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت طلای ۱۸ عیار هم ۴۰۴ هزار و ۹۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است. ضمن آنکه هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با قیمت ۱۴۹۰ دلار معامله می‌شود.

فعالان بازار طلا و سکه معتقدند حباب قیمت سکه تمام و نیم‌سکه با توجه به نبود تقاضا در بازار، به صفر رسیده است؛ آن‌طور که محمد کشتی‌آرای می‌گوید: چند هفته‌ایست که تقاضایی برای خرید سکه در بازار وجود ندارد و هم‌اکنون این بازار در رکود شدید است.

در عین حال در بازار ارز نیز تقاضا برای ارز کم شده و فقط خریداران واقعی در این بازار هستند. بازاری‌ها می‌گویند: تقاضای کاذب دیگر برای دلار نداریم و با توجه به افت و خیز‌هایی که در سال قبل داشت و آرامش نسبی ماه‌های اخیر دیگر کسی به‌نیت سرمایه گذاری وارد این بازار نمی‌شود.

قیمت دلار در بازار آزاد ۱۱ هزار و ۴۰۲ تومان، قیمت درهم امارات ۳ هزار و ۱۵۳ تومان و قیمت پوند انگلیس ۱۴ هزار و ۸۶۹ تومان تعیین شده و به‌فروش می‌رسد.

صرافی‌های بانک‌ها امروز پنج شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرده‌اند.

این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان خریداری می‌کنند، بر همین اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

  سکه به کف رسید؟

داداش علی انگار از خوندن یک ریز من خسته شده بود گفت: عجب نوشته بلند بالایی. واقعا این اطلاعات به درد مردم می خوره ؟ زیر چشم نگاهی کردم و گفتم : حرفا می زنی ها. تو می خوای دو تا النگو خانمت رو بفروشی این مطلب را با دقت می خونی و یا گوش می کنی اون وقت هزاران نفر دارند تو این بازار کار می کنند. اطلاعات مربوط به قیمت طلا و سکه و نرخ دلار و ارز می تونه خیلی به کارشون بیاد.

داشتم همین طور یک ریز حرف می زدم که آقاجون وارد خونه شد. من و داداش علی با هم بلند شدیم و به آقاجون سلام کردیم. دادش علی نون را از دست آقاجون برداشت. آقاجون لبخندی زد و گفت: مساله وام قرض الحسنه ات حل شد علی آقا. با حاج آقا مهماندوست صحبت کردم قرار شد ده میلیون با سود ۴ درصد بهت بده. ضامن هم خودم می شم. فقط فردا بیا حجره پیش من باید با هم بریم پیش حاج آقا مهمان دوست. بعد داشت طرف اتاق می رفت که برگشت و گفت: راستی کارت ملی و شناسنامه هم همرات باشه.

داداش علی را بغل کردم و گفتم: دیدی گفتم درست می شه. اینم از وام. دیگه لازم نیست طلای زن داداش رو بفروشی. داداش علی در حالی که می خندید و خدا رو شکر می کرد منو بغل کرد و صورت منو بوسید.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx