گفت و گویی با مهماندار هواپیما

dell ghatar.com ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ دیدگاه ۳۰۶

همه ساله هزاران نفر با استفاده از هواپیما و با تهیه بلیط هواپیما به انجام سفرهای هوایی می‎پردازند. در این سفرها مسافران با افرادی برخور دارند که وظیفه ارائه خدمات در این وسیله نقلیه را بهده دارند. این اشخاص مهمانداران هواپیما هستند.

ممکن است در طول سفرتان با هواپیما که تهیه بلیط هواپیما و یا بلیط خارجی صورت گرفته است سوالاتی در رابطه با این اشخاص و شغلی که در حال انجام آن هستند برایتان بوجود آمده باشد. در ادامه برخی از سوالت متداول را از یک مهماندار هواپیما پرسیده و پاسخ‎های آن فرد را در اختیار شما خواهیم گذاشت.
در صورت که تمایل دارید در هنگام استفاده از هواپیما با استفاده از بلیط ارزان هواپیما اطلاعات بیشتری نسبت به این افراد داشته باشید در ادامه با ما همراه باشید.

مهماندار هواپیما
 
در صورتیکه شخصی در هواپیما بمیرد چه اقدامی صورت می‎گیرد؟
هرچند بنده تا کنون با چنین وضعیتی روبرو نشده‎ام اما آن شخص را برروی صندلی‎اش نگه خواهیم داشت و یک ملحفه سفید برروی آن خواهیم کشید تا افراد دیگری که با بلیط هواپیما و یا بلیط خارجی در این پرواز حضور دارند به فرد مرده خیره نشوند.
علاوه‎بر این برای احترام به آن شخص نیز این کار انجام می‎شود. البته احتمال وقوع این موضوع بسیار پایین می‎باشد و تا به حال از همکاران خود هم نشنیده‎ام که در چنین موقعیتی قرار گرفته باشند.
 
آیا مهمانداران از علامت‎های مخفی برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‎کنند؟
چندین موقعیت خاص و منحصربفرد وجود دارد که در آنها از کلمات خاصی استفاده خواهیم کرد و علامت خاصی در آنها بکار برده نمی‎شود. بکار بردن آن کلمات برای ما معنای خاصی دارد که در صورت لزوم بکار برده خواهند شد و من نمی‎توانم آنها را به شما بگویم اما در طول پرواز مسافرانی که با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط ارزان هواپیما در حال انجام سفر هوایی هستند این کلمات را از زبان مهمانداران شنیده‎اند.
 
در صورتیکه مسافری با وجود روشن بودن چراغ کمربند از بستن آن ممانعت کند چه برخوردی انجام می‎دهید؟
بسیاری از مسافرانی که با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط خارجی قصد انجام سفر هوایی را دارند در این زمان تصمیم می‎گیرند که به سرویس بهداشتی بروند و برخی از مسافران نیز به آن توجه نمی‎کنند و اهمیتی نخواهند داد. در صورت وقوع چنین اتفاقاتی من برای نشستن و بستن کمربند به مسافران تحکم نخواهم کرد و تنها کاری که در چنین مواقعی انجام خواهم داد تذکر به مسافر مورد بوده است و آگاه کردن وی از خطرات احتمالی کاری که دارد انجام می‎دهد.
 
در اغلب موارد مسافرانی که با اخطار روبرو می‎شوند در پاسخ به این تذکر خواهند گفت که من تنها قصد رفتن به سرویس بهداشتی را داشته‎ام.
در این مواقع بنده از بحث با مسافر خودداری کرده و وارد بحث نخواهم شد. بیشتر مسافرانی که با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط ارزان هواپیما به انجام سفر هوایی می‎پردازند افراد بالغی هستند و نیازی نیست که با آنها در رابطه با چنین موضوعاتی وارد بحث شویم.

  سقوط مرگبار هواپیما در کاشمر +عکس

من در رابطه با این موضوع با مسافران بحث نخواهم کرد و پافشاری بی‎مورد به خرج نخواهم داد در صورتیکه خودم کمربندم را نبسته‎ام اما حتما به مسافر مورد نظر تذکر خواهم داد و او را از خطرات احتمال نبستن کمربند آگاه خواهم کرد.

مهماندار هواپیما
 
عجیب‎ترین اتفاقی که در طول پرواز برایتان رخ داده چه بوده است؟
من به عنوان مهماندار یک هواپیما که افراد زیادی با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط خارجی از آن برای انجام سفرهای هوایی استفاده می‎کنند اتفاقات بسیاری را تجربه کرده‎ام. یکی از آن اتفاقات تلخی که در یکی از پروازها رخ داده بود سقوط مردی از هواپیما بود که به دیوار هواپیما برخورد می‎کند و گردنش می‎شکند. در نتیجه این اتفاق آن شخص جان خود را از دست داد.

اتفاق دیگری که از زبان یکی از همکاران شنیده بودم این بود که از بالای سر یکی از مسافران خون می‎چکیده و دلیل آن این بود که یکی از مسافران سر بزی را با خود وارد هواپیما کرده بود. این اتفاق در پرواز کارائیب رخ داده بود و باعث وحشت مسافران شده بود.

گاها از این اتفاق‎ها در هواپیما زیاد دیده می‎شود اما برای خود من بیشتر از وقوع چنین اتفاقاتی برخورد و رفتارهای مسافرانی که با استفاده از بلیط هواپیما و یا با بلیط ارزان هواپیما قصد انجام سفر هوایی دارند عجیب‎تر و غیرباورتر می‎باشد.
 
نحوه تمیز شدن هواپیما به چه شکلی است و آیا صفحه غذای روبروی مسافر هر بار تمیز خواهد شد؟
این موضوع بستگی به کلاس‎های مختلف پروازی دارد و در کل پاسخ به سوال شما خیر است این کار تنها در کلاس‎های پروازی فرست کلاس و بیزینس کلاس انجام می‎شود و در دیگر کلاس‎ها این کار به شکلی مرتب انجام نخواهد شد.

در کلاس‎هایی که این اتفاق به شکلی مرتب می‎افتد باید به این نکته توجه داشت که خدمه نظافتی هواپیما این تمیزکاری را در بین پروازها انجام نخواهند داد.

فکر می‎کنم که هواپیماها توسط نظافت‎چی‎ها در شب تمیز خواهند شد تا برای انجام سفرهای هوایی بعدی و جابجایی مسافرانی که با بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما قصد انجام سفر هوایی دارند آماده باشند.

  سقوط مرگبار هواپیما در کاشمر +عکس

با این حال برای تمیز کردن سینی‎ها از دستمالی استفاده می‎شود که مطمئنا از ردیف ۳۵ به بعد بسیار کثیف شده است و احتمالا دیگر قادر به تمیز کردن سطوح نمی‎باشد. با توجه به این موضوعات قطعا این بخش از هواپیما را نمی‎توان به عنوان تمیزترین بخش آن در نظر گرفت و با خیالی راحت از آن استفاده کرد.

مهماندار هواپیما

پیشنهاد بنده به مسافرانی که با استفاده از بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما قصد انجام انواع سفر هوایی را دارند این است که در هنگام استفاده از سینی روبرو مسافر در هواپیما نکات بهداشتی را رعایت کنند تا دچار مشکلی نشوند.
 
انتخاب این شغل چه تاثیری برروی زندگی شخصیتان گذاشته است؟
به نظر من زمانی که فردی این شغل را انتخاب می‎کند باید به شرایط آن عادت کند. برای اینکه یک فرد بتواند به مسافرانی که با بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما قصد استفاده از این نوع وسیله نقلیه را دارند خدمات ارائه کند باید قید بسیاری از تعطیلی‎های بزرگ و وقت گذرانی با فامیل و دوستان را بزند و به شکلی همیشه آماده برای حضور پیدا کردن در محیط کاری خود باشد.

با توجه به این موضوع شخصی که در این شغل در حال فعالیت است باسد بتواند راه‎های جدیدی را برای انجام این نوع تفریحات و وقت گذرانی در کنار خانواده و دوستان خود پیدا کند و از آنها بهره ببرد. بسیاری از مسافرانی که با استفاده از بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما به سفرهای هوایی می‎روند درک درستی از سختی از این کار ندارند و در تصورشان کاری بسیار راحت به نظر می‎رسد.

من به عنوان یک مهماندار بسیاری از تعطیلات و عیدها را مشغول به کار هستم و نمی‎توانم در جنین زمان‎هایی در کنار خانواده‎ام باشم زیرا این ماه‎ها جزو شلوغترین ماه‎های کاری من می‏‎باشد و در آنها باید به مسافرانی که با تهیه بلیط خارجی قصد استفاده از هواپیما را دارند به ارائه خدمات بپردازم.
شغل من به شکلی است که ممکن است در هرروز در سیک نقطه از کشور باشم و شرکت من را به عنوان یک مهماندار به جاهای مختلف خواهد فرستاد. در نتیجه این فرآیند مهمانداران هواپیما بسیاری از تعطیلات را از دست خواهند داد و بسیاری از اتفاقات وب زندگی نیز از دست می‎دهند.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx