۴ کشور موفق در مبارزه با کرونا با رویکرد‌های بسیار متفاوت

didi ghatar.com ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ دیدگاه ۳۸۶

برخی از کشور‌ها توانسته اند میزان مرگ و میر کرونا را به شکل شگفت انگیزی کم نگه دارند. این کار در برخی از کشور‌ها حتی بدون سخت گیری و فشار شدید به مردم انجام شده است، اما چگونه؟

به نظر می‌رسد که رویکرد “ردیابی، آزمایش و درمان” کره جنوبی یکی از برترین رویکرد‌ها در سراسر جهان محسوب می‌شود. تصاویر مهیج از کارمندان بخش اورژانس که در تلاش برای مقابله با هجوم Covid-۱۹ در سراسر جهان هستند، صفحات اول نشریات را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است و تأثیر وحشتناک این بیماری را برجسته می‌کند. آمار تلفات در ایتالیا و اسپانیا به شدت نگران کننده است.

درست است که همه ملت‌ها آسیب دیده اند، اما هر کشور به میزانی متفاوت متحمل خسارت شده است. برخی از کشور‌ها از تعطیل شدن اجتناب کرده اند، اما هنوز در تعداد پرونده‌ها دچار جهش‌های بزرگی نشده اند. برخی دیگر نظارت دقیق و ردیابی تماس با افراد آلوده را معرفی کرده اند و تاکنون موفق به مهار این بیماری شده اند. در اینجا ما به شیوه واکنش چهار ملت بسیار متفاوت نگاه می‌کنیم.

ژاپن یکی از معمای‌های مهم بین المللی است. زیرا مانع از مرگ و میر‌هایی شده است که ایتالیا و اسپانیا را تحت تأثیر قرار داده است. اما این کار را بدون اعمال محدودیت‌های شدید در مورد حضور افراد در جامعه و آزمایش گسترده انجام داده است. هوکایدو، تاکنون بدترین منطقه ژاپن با ۱۵۴ مورد، اکنون از وضعیت اضطراری خود خارج شده است. برخی از مقامات هنوز بر این باورند که توکیو ممکن است تحت تأثیر شیوع بزرگ باشد.

  مدت مرخصی مبتلایان به اومیکرون اعلام شد

سوئد نسبت به همسایگان اسکاندیناوی خود نروژ و دانمارک بسیار متفاوت واکنش نشان داد، در هنگام ظهور Covid-۱۹ برای اولین بار اروپا محدودیت‌های شدیدی را اعمال کرد. در عوض، سوئد فقط دبیرستان‌ها و کالج‌های خود را در حالی که مدارس را برای بچه‌های کوچکتر باز نگه داشته بود، تعطیل کرد. جالب است بدانید رستوران‌های سوئد نیز همچنان باز هستند.

آلمان به دلیل نرخ مرگ و میر بسیار پایین Covid-۱۹ بررسی شده است. ۲۰۰ مورد از مجموع ۳۷۰۰۰ مورد، کمی کمتر از ۰.۶ ٪. (میزان مرگ و میر اسپانیا ۷.۸ ٪ است؛ ۱۰.۱ ٪ ایتالیا است.) کارشناسان بهداشت خاطرنشان می‌کنند که در آلمان تعداد بیشتری از افراد تحت آزمایش قرار می‌گیرند -از جمله افراد جوان و سالم، که احتمالاً از ویروس کرونا نمی‌میرند.

کره جنوبی در ژانویه با سرعت قابل توجهی واکنش نشان داد. این کشور سال‌های گذشته از ابتلا به سندرم حاد تنفسی حاد (سارس) و سندرم تنفسی خاورمیانه (مرس) رنج می‌برد و از ایده‌های واضح و روشنی برای مبارزه برخوردار بود. مخاطبین (نزدیکان) افراد آلوده با تلاش قابل توجهی ردیابی شد. از آن زمان تاکنون بیش از ۳۳۸۰۰۰ آزمایش انجام شده است که ۹۰۰۸ فرد آلوده از بین آن‌ها شناسایی شده و ۱۱۱ نفر فوت کرده اند و میزان مرگ و میر آن ۱.۲۵ ٪ است.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
  جشن بلوغ دختران و پسران ژاپنی +عکس

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx