طریقه حمل خودرو سواری با قطار

dell ghatar.com ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ دیدگاه ۳۲۳

سفر با خودرو شخصی دردسرهای خودش را دارد و رانندگی کردن در مسیرهای بسیار طولانی می‌تواند بسیار خسته کننده باشد، به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به منظور تامین امنیت سفر خود و داشتن سفری لذت بخش از قطار استفاده نمایند. مهم‌ترین مزیت قطار این است که مسافران می‌توانند خودرو شخصی خود را نیز به همراه ببرند و پس از رسیدن به مقصد با استفاده از خودروی خود به راحتی به بازدید از اماکن و جاذبه های دیدنی مقصد بروند.

بلیط قطار مستربلیط

برای این منظور باید در هنگام خرید آنلاین بلیط قطار یک بلیط جداگانه برای خودرو خود نیز خریداری نمایید. با ما همراه باشید تا با شرایط حمل خودرو با قطار بیشتر آشنا شوید.
 

شرایط خرید بلیط حمل خودرو با قطار

برای داشتن سفری لذت بخش و بدود دردسر با قطار نیاز است که اطلاعات کافی در مورد قوانین حمل خودرو با قطار داشته باشید. با توجه به این قوانین برنامه های سفر شما مطابق برنامه ریزی پیش خواهد رفت. از جمله شرایط خرید بلیط حمل خودرو با قطار می توان به موارد زیر اشاره نمود.
در هنگام تحویل ماشین به ایستگاه راه آهن حتما مدارک شناسایی، کارت ماشین و سند آن را به همراه داشته باشید. ضمنا نیاز است که بلیط حتما به اسم خودتان صادر شده باشد.

باید هرچه سریعتر به خرید بلیط قطار بپردازید و حداکثر تا ۳ ساعت قبل از حرکت قطار مهلت خرید بلیط دارید. علاوه بر بلیط قطار تمامی مسافرانی که قصد دارند خودرو به همراه ببرند موظف هستند بیمه بپردازند و میزان آن متغییر است و بر اساس ارزش خودرو تعیین می شود.
خودرو باید تا یک ساعت قبل از حرکت قطار به بخش انبار تحویل داده شود.

از قرار دادن اشیا و وسایل اضافی در خودرو بپرهیزید و بهتر است که فقط جک و زاپاس را در داخل جعبه خودرو قرار دهید. همچنین نیازی به پر کردن باک خوردو از بنزین در مبدا نمی‌باشد.
معمولا واگن های حمل خودرو دو طبقه گنجایش پذیرش ۱۰ الی ۱۲ خودرو دارند و خیلی از افراد قصد دارند خودرو خود را به همراه ببرند، بنابراین اگر تصمیم به بردن خودرو دارید باید زودتر اقدام نمایید.
برای خرید بلیط قطار می توانید به وب سایت مستر بلیط مراجعه نمایید و در کوتاه تمرین زمان ممکن بلیط را رزرو کنید.

بلیط قطار مستربلیط
 

شهرهایی امکان ارسال خودرو با قطار دارند

در حال حاضر تمامی شهرهایی که در ایران مجهز به قطار و ایستگاه راه آهن هستند، قابلیت ارسال خودرو را ندارد و فقط چند شهر بزرگ در ایران مجهز به این سرویس هستند. از جمله این شهرها می توان به تهران، تبریز، اصفهان، مشهد، یزد، زاهدان، اهواز، شیراز، بندرعباس و کرمان اشاره نمود. در صورتی که بین دو شهر مبدا و مقصد مسیر مستقیم وجود نداشته باشد می توانید به صورت غیر مستقیم و ارسال به شهر دیگری خودرو را به مقصد رساند. البته توقف خودرو در دو شهر می تواند هزینه سفر شما را به مقدار قابل توجهی افزایش دهد.
 

  با پراید ۱۸۰ میلیونی خداحافظی کنید

قوانین و مقررات تحویل خودرو به ایستگاه راه آهن

برای تحویل خودر به ایستگاه راه آهن و حمل آن با قطار قوانین و مقرراتی در نظر گرفته شده است که به بررسی آن ها می پردازیم.
حمل خودروهای شاسی بلند که دارای ارتفاع بیشتر از ۱۵۸ سانتیمتر هستند و یا خودروهایی که عرض آن ها از ۱۸۰ سانتی متر بیشتر است امکان پذیر نمی باشد.
به همراه داشتن کارت شناسایی خودرو و مالک ضروری می باشد.
خودرو را می توان از ساعت ۸ صبح تا زمان تعیین شده بر روی بلیط حمل خودرو که تهیه کرده اید به انبار تحویل دهید.
در سفرهایی که قرار است خودرو به صورت غیر مستقیم به مقصد ارسال شود باید حتما بین رزرو بلیط بعدی و زمان رسیدن خودرو به مقصد اول حدود ۸ ساعت فاصله باشد.
در صورتی که قرار است خودرو صفر کیلومتری را ا ز مبدا به مقصد دیگری ارسال کنید به دلیل نداشتن شماره پلاک حتما باید ۶ رقم آخر شماره شاسی را درج نمایید.
برای تکمیل اطلاعات بلیط قطار حمل خودرو نیاز به پلاک، نام خودرو و نام مالک می باشد.
خودروهای گذر موقت را نمی توان به راحتی جابجا نمود و شرایط سخت تری برای آن ها وجود دارد، اما به طور کلی این خودروها تنها در مدت زمانی که مجوز دارند می توان آن ها را با قطار منتقل نمود و با همان شماره گذر موقت برای آن ها بلیط صادر می گردد.
 

شرایط تحویل خودرو در مبدا

در صورتی که بلیط قطار بندرعباس را برای خود و اعضای خانواده رزرو کرده اید و قصد دارید خودرو خود را به همراه ببرید برای تحویل دادن آن در مبدا باید مراحلی را طی نمایید. ابتدا لازم است که خودرو خود را از نظر سالم و بدون ایراد بودن بررسی کنید، زیرا هنگامی که به محل تحویل خودرو مراجعه می کنید در صورتی که خودرو شما دارای نقص یا اشکال فنی باشد خودروی شما را نمی پذیرند. علاوه بر این یک سوم باک خودرو حتما باید از بنزین پر باشد و خودرو تصادفی نباشد. در نهایت لازم است در هنگام تحویل خودرو در مبدا سر باطری را جدا نمایید و در مقصد مجددا وصل کنید.

  مشخصات خودروی سدان جدید سایپا +عکس

بلیط قطار مستربلیط
 

شرایط تحویل خودرو در مقصد

پس از رسیدن خودرو به مقصد هر فردی با در دست داشتن کارت ملی نمی تواند آن را تحویل بگیرد، زیرا در هنگام رزرو بلیط نام فرد گیرنده خودرو ذکر شده است و خودرو فقط به همان فرد تحویل داده می شود. فردی که بلیط به نام او صادر شده است باید ظرف ۲۴ ساعت با در دست داشتن مدارک شناسایی و کارت ماشین برای ترخیص خودرو اقدام نماید. در مواردی که فرد نتواند در بازه ی زمانی ۲۴ ساعته خود را به ایستگاه راه آهن و محل تحویل خودرو برساند خودرو به انبار منتقل شده و به میزان روزهایی که در آنجا نگهداری می شود باید هزینه انبارداری بپردازد.
 

استرداد بلیط حمل خودرو با قطار

این بلیط ها نیز همانند سایر بلیط های قطار امکان استرداد دارند و با توجه به زمانی که استرداد را اعلام نمایید مبالغ متفاوتی به عنوان جریمه از هزینه بلیط کسر می گردد و ما بقی به حساب شما واریز می شود.
در صورتی که تا ساعت ۱۲ روز قبل از حرکت بلیط کنسل شود ۹۰ درصد هزینه برگشت داده خواهد شد.
در صورتی که بین ۱۲ الی ۳ ساعت قبل از حرکت قطار درخواست استرداد نمایید ۷۰ درصد هزینه را پس خواهند داد.
اگر ۳ ساعت قبل از حرکت بلیط کنسل شود ۵۰ درصد به عنوان جریمه کسر می گردد.
 

خسارت شرکت ریلی

گاهی اوقات شرکت ریلی در تاریخ تعیین شده خودرو را در مقصد تحویل نمی دهد و در چنین شرایطی موظف است جریمه پرداخت کند. در صورتی که شرکت ریلی ارائه دهنده بلیط به مدت ۲۴ درصد تاخیر داشته باشد موظف است ۵۰ درصد هزینه بلیط رابه مسافر بازگرداند. همچنین در مواقعی که شرکت خودروها را با تاخیر بیشتری در مقصد تحویل دهد به عنوان خسارت باید تمام هزینه بلیط را باز گرداند. مسافران می توانند به منظور پیگیری خسارت خود به یکی از دفاتر فروش بلیط قطار مراجعه نمایند. به همراه داشتن مدارک خودرو و کارت شناسایی به همراه بلیط حمل خودرو با قطار ضروری است. معمولا شرکت های ریلی خودروها را در زمان تعیین شده به مقصد تحویل می دهند و به ندرت چنین اتفاق هایی می‌افتد.

رپورتاژ آگهی

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx