نحوه تمیز کردن فرش به روش صحیح

dell ghatar.com ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ دیدگاه ۱۸۸

ریختن چای یا قهوه بر روی فرش و قالیچه و یا ایجاد لکه های زشت و نامطبوع بر روی آنها بسیار ناراحت کننده است. اما بهتر است با است با این واقعیت کنار بیایید که ممکن است این اتفاق برای هر شخصی بیافتد. مطمئنا شما می توانید با رعایت برخی موارد از بروز این مسائل پیشگیری کنید و همچنین با داشتن اطلاعات صحیح از نحوه برخورد با هر گونه پیشامد ناخوشایند بتوانید عکس العمل صحیح داشته و به خوبی آن را بر طرف کنید.

فراموش نکنید که اقدام سریع و به موقع در اغلب موارد می توانید مشکل را به کلی و بدون هیچ اثری حل کند. برای بالا بردن اطلاعات خود از نحوه صحیح پاک کردن فرش و قالیچه می توانید در این مطلب از قالیشویی مشهد با ما همراه باشید.

شستشوی فرش، قالیشویی مشهد

برای تمیز کردن فرش یا قالیچه خود از این دستورالعمل ها پیروی کنید:

دو بطری اسپری خالی را برداشته و یکی را با آب سرد پر کنید. از بطری دیگر ، ۱/۴ قاشق چای خوری مایع ظرفشویی و ۱ فنجان آب گرم را مخلوط کنید.
محلول مواد شوینده را روی یک پارچه جاذب (نه مستقیما بر روی فرش)اسپری کنید. توجه داشته باشید که نباید آن را خیلی مرطوب کنید. سپس روی نقطه مورد نظر با ضربات آرام بزنید تا کثیفی را به خود جذب کند.
به محض حل شدن لکه، با یک قسمت تمیز از پارچه لکه را از سطح فرش جمع کنید و تا زمانی که لکه از بین برود، به کار خود ادامه دهید.
یک پارچه دیگر را با آب سرد اسپری کرده و از آن برای شستشوی محلول مواد شوینده از فرش استفاده کنید و دوباره با یک پارچه خشک بر روی آن بکشید.
در نهایت یک حوله بر روی آن لکه گذاشته و یک جسم سنگین مانند گلدان را روی آن بگذارید. این کار موجب انتقال رطوبت فرش به پارچه می شود و بعد از گذشت چند ساعت می توانید آن را در معرض هوا قرار دهید تا به خوبی خشک شود.
اگر لکه باقی مانده است، بر اساس لکه ای که با آن سروکار دارید، راه کار هدفمند تری را امتحان کنید. همچنین می توانید این کار را به افراد حرفه ای تری در بهترین قالیشویی مشهد بسپارید تا نتیجه ی بهتری نیز بگیرید. فرش از جمله ضروریات خانه محسوب می شود که نمای آن بر روی نمای کلی خانه تاثیرگزار خواهد بود. بنابراین برای حفظ و نگهداری از آن از هیچ تلاشی دریغ نکنید.
 

نحوه از بین بردن لکه فرش با جوش شیرین

آیا به دنبال یک راه کار طبیعی تر هستید؟ جالب ایت بدانید استفاده از جوش شیرین تنها مصارف خوراکی نیست و از آن می توانید برای از بین بردن لکه ها و کثیفی های فرش نیز استفاده کنید. به این صورت که پس از پاشیدن آن بر روی نقاط مورد نظر، با یک برس نرم آن را بر روی لکه بکشید و بگذارید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه روی لکه بماند و سپس با یک جاروبرقی آن را جمع کنید. بهتر است از یک کیسه جاروبرقی تمیز یا نو استفاده کنید تا اطمینان داشته باشید ذره ای از این پودر بر روی سطح فرش شما باقی نماند.
 

نحوه از بین بردن لکه های حیوانات خانگی از روی فرش

مهم نیست که دوست چهار پای شما چقدر ناز و دوست داشتنی باشد، لکه های باقی مانده از ادرار یا بالا آوردن حیوان می تواند صحنه ی وحشتناکی برای شما بوجود بیاورد. بهتر است برای از بین بردن لکه های حیوانات خانگی، از یک تمیز کننده فرش با آنزیم هایی استفاده کنید که علاوه بر از بین بردن لکه های ظاهری، برای از بین بردن باکتری های بد بو نیز کاربرد داشته باشد. بعد از اسپری کردن پاک کننده، آن را با یک پارچه تمیز و مرطوب تمیز کنید و سپس محل آن را با یک پارچه تمیز و مرطوب دیگر بشویید و تا ۱۲ ساعت با همان پارچه بپوشانید.
 

چگونه لکه های قهوه یا چای را از سطح فرش پاک کنیم

مهم نیست که فرش شما چه رنگی دارد، ابتدا سعی کنید تا حد ممکن قهوه را سریع از بین ببرید. سپس یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی، یک قاشق غذاخوری سرکه سفید و دو فنجان آب گرم را با هم مخلوط کنید. با استفاده از یک پارچه تمیز و سفید، لکه را با مخلوط آغشته کرده و مرتباً بر روی لکه ضربه بزنید تا از بین برود در صورت لزوم این کار را تکرار کنید. پس از پاک کردن لکه، با یک پارچه سفید و تمیز مخلوط را از سطح فرش جمع کرده و تمیز کنید و اجازه دهید تا خشک شود.

تمیز کردن فرش و قالیچه در خانه می تواند راه حل ابتدایی باشد اما برای گرفتن یک نتیجه عالی و حرفه ای می توانید از یک قالیشویی مجهز و معتبر کمک بگیرید. قالیشویی آنلاین مشهد با بهره گیری از تجربه چندین ساله خود در زمینه شستشو و رفع هر گونه لکه از سطح فرش و قالیچه می تواند راه کار مطمئن و موثری برای حفظ کیفیت و دوام فرش شما باشد.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx