واکنش بانک ملی به اقدام عجیب یک بدهکار قمی +عکس

lokomotive ghatar.com ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ یک دیدگاه ۱۰۳۶

یک بدهکار بانکی در قم در اقدامی تعجب‌برانگیز برای رفع مسدودی حساب ضامن‌هایش گاو خود را که شاید تنهایی دارایی این فرد باشد، مقابل بانک آورد و گفت که پولی برای پرداخت قسط ندارد و گاوش را آورده تا به جای بدهی، تحویل دهد.

گاو جلوی بانک ملی قم

از ابتدای انتشار ویروس کرونا، همان‌طور که انتظار می‌رفت کسب‌وکارهای اقتصادی کوچک بیشترین آسیب را متحمل شدند و افرادی که تسهیلاتی از بانک‌ها دریافت کرده و یا ضامن فرد دیگری شده بودند، نگران پرداخت اقساط بودند.

در همین راستا اسفندماه سال گذشته شورای پول و اعتبار در خصوص کمک به صاحبان کسب‌وکارهایی که به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا با مشکلاتی مواجه شده‌اند، دستورالعملی به تصویب رساند که توسط بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغ شد.

با ابلاغ این بخشنامه به تمام بانک‌ها مقرر شد تا مهلت سه‌ماهه‌ای برای بازپرداخت اقساط وام‌های کسب‌وکار و قرض‌الحسنه در نظر گرفته و از اعمال جریمه برای اقساط پرداخت‌نشده، خودداری شود.

امروز عکسی در شبکه‌های اجتماعی قم منتشر شد که باعث شگفتی شد؛ در تصویر، یک راس گاو به مقابل شعبه ۱۹ دی بانک ملی قم دیده می‌شود که به نوشته این شبکه‌ها، یکی از مشتریان بانک، بدلیل آنچه عدم توانایی در پرداخت اقساط وام خود می‌خواند، آن را آورده تا بجای قسط، به بانک تحویل دهد.

کاربری که این عکس را منتشر کرده، مدعی شده است: «امروز صحنه‌ای دیدم تو شهرم که خیلی قلبم رو بدرد آورد، مردی که بخاطر تاخیر ۲ برج قسط وامش گاوش رو گرو آورده بود برای بانک که حساب ضامن‌هایش رو از مسدودی دربیاره … به نظرم تو این وضعیت کشور و بحرانی روا نیست که این شهروند زحمت‌کش کارگر این‌طوری مستاصل بشه و این تصمیم رو بگیره … اگر کسی راهی رو بلده بسم‌الله .. ان شالله شاهد اینجور صحنه‌هایی هیچ‌وقت نباشیم …»

همزمان با دست به دست شدن این عکس در شبکه های مجازی قم، بانک ملی ایران در اطلاعیه ای به این امر واکنش نشان داد.
 

واکنش بانک ملی ایران در قم

بانک ملی استان قم در اطلاعیه ای در خصوص خبر منتشر شده در شبکه های اجتماعی عنوان کرده که “با بررسی های انجام شده توسط مراجع ذیصلاح مشخص شد گاو منتقل شده به مقابل شعبه از اموال شخص وام گیرنده نبوده و مالک آن شخص فیلمبردار حاضر در محل بوده و صرفا جهت جلب توجه و سواستفاده از شرایط کنونی جامعه به نفع خود بوده است”.

اطلاعیه در خصوص “حضور شخصی با یک راس گاو در مقابل بانک ملی شعبه خیابان ۱۹دی ” اعلام کرد: تسهیلات دریافتی شخص مذکور از نوع ” جعاله رفع احتیاجات ضروری” بوده که در تاریخ ۷ آذر ۱۳۹۶ طی اقساط ۲۴ ماهه دریافت نموده که می بایست در تاریخ ۷ آذر ۱۳۹۸ تسویه می نموده است.

بانک ملی استان قم گفته است: مدارک شغلی ایشان در پرونده وام مذکور ، پروانه کسب خواربارفروشی بوده و هیچ ارتباطی با دامداری ندارد و شعبه مذاکرات متعددی با ایشان در خصوص تسویه وام در آذر ، دی و اوایل بهمن سال گذشته داشته و همکاری زیادی با ایشان در راستای سهیل در تسویه نهایی بدهی داشته است.

اطلاعیه افزوده است: در مراجعه امروز به بانک ریاست شعبه مجدد با ایشان همکاری نموده و گفته شده یک فقره چک به تاریخ دو ماه آینده جهت تسویه نهایی بدهی به بانک ارائه دهد .

بانک ملی استان قم، علت واکنش خود را تنویر افکار عمومی و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی از این رویداد عنوان کرده است.

گفتنی است با آغاز شیوع کرونا در قم و کشور، کارشناسان بسیاری از تبعات منفی آن بر اقتصاد بویژه کسب و کارهای کوچک سخن گفته اند و دولت نیز در این خصوص تاکنون تصمیماتی را جهت کاهش این تبعات اعلام کرده است.

عدم کسب درآمد بدلیل تعطیلی بسیاری از فعالیت ها و مشاغل و در پی آن ناتوانی در پرداخت اقساط بانکی یا تعهدات مالی به مشتریان و بنک داران و عمده فروشان، از جمله دغدغه ها در این زمینه است که با طولانی تر شدن دوره شیوع کرونا و ادامه رکود در بازار، بر شدت این دغدغه ها افزوده می شود.

منبع: ایرنا

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx