ندا ناجی آزاد شد +عکس

didi ghatar.com ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ دیدگاه ۸۰۷

زهرا مینویی وکیل ندا ناجی فعال مدنی، از آزادی موکل خود خبرداد.

ندا ناجی فعال مدنی

مینویی در این خصوص، گفت: خانم ناجی امروز با پایان دوران مرخصی از زندان به دادسرای اوین مراجعه کردند که در آن جا به ایشان گفته شد با توجه به اینکه یک سوم از دوران محکومیت خود را سپری کرده‌اید، مشمول بخشنامه اخیر عفو نوروزی می‌شوید و دیگر نیازی به مراجعه به دادسرای اوین نیست.

وی که بیش از یک سوم دوران محکومیت خود را تحمل کرده بود، با فراگیر شدن بیماری کرونا و اعطای مرخصی به زندانیان در ۸ اسفند ماه ۱۳۹۸ پس از ۳۰۳ سه روز بازداشت موقت به مرخصی اعزام شد.

ندا ناجی کنشگر اجتماعی و فعال کارگری پیش‌تر در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۵ سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

او ۱۱ اردیبهشت‌ ۱۳۹۸ روز جهانی کارگر مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی به همراه ده‌ها تن از شرکت‌کنندگان در تجمع اعتراضی و در پی ورود نیروهای امنیتی بازداشت شد.. خبر بازداشتش واکنش‌های فراوانی در پی داشت.

ندا ناجی فعال مدنی

ندا ناجی، پس از ۲۱۸ روز بازداشت، از سوی دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به اتهام توهین به مأموران دولتی (ماده ۶۰۹ قانون مجازات اسلامی) به ۶ ماه حبس و به اتهام اجتماع و تبانی (ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی) به ۵ سال حبس محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۳۰ ماه زندان کاهش یافت.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx