ویدیو/ مونولوگ بهروز وثوقی در «نون.خ» که سانسور شد!

baran ghatar.com ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ دیدگاه ۵۷۸

سعید آقاخانی که به تازگی در فیلم خون شد بازی کرده، با انتشار ویدیویی کوتاه از سریال «نون.خ» به مسعود کیمیایی، کارگردان سینمای ایران ادای احترام کرد و نوشت: برای مسعود کیمیایی عزیز فقط ما نیستیم که با شما زندگی کردیم استاد ، نسل امروزم دارن با شما بزرگ میشن و شیفته کارای شمان.

قطار وبگردی: او دلیل حذف این بخش از سریالش را طولانی شدن قصه عنوان کرده اما بعد از حاشیه های بازسازی سکانس‌هایی از فیلمهای همسفر ، در امتداد شب و ممل آمریکایی که در تولید آنها مهدی فرجی نقش داشته، این سکانس از نون خ حذف شده و یک جای دیگر هم نام کاراکتر صمد از شخصیت‌های سینمایی فیلم فارسی از این سریال حذف شده بود.

 
هوشنگ گلمکانی منتقد سینما در این باره نوشت: در این دورانی که دیوارهای جهان شیشه‌ای شده، تماشای قیافه سانسورچی‌ها وقتی شاهکارهای‌شان افشا می‌شود، بسیار دیدنی است. در سال‌های آغاز ورود ماهواره، چند بار در یک کانال پاکستانی دیدم که صحنه‌های سانسور شده را کاملا مشخص می‌کردند. مرد و زنی به قصد بوسه به هم نزدیک می‌شدند. تق! قطع می‌شد به جدا شدن آن‌ها از یکدیگر. یعنی پنهان نمی‌کردند که این جا چیزی حذف شده. سانسورچی‌های ما همیشه سعی می‌کردند و می‌کنند که سانسورشان را پنهان کنند.

  ویدیو/ادای احترام رامبد جوان به جانباختگان پرواز ۷۵۲ که سانسور شد!

تا پیش از رواج فضای مجازی خیلی از سانسورها پنهان می‌ماند یا در حد کلیات باقی مطرح می‌شد و این جا و آن جا نقل و درباره‌اش بحث می‌شد. حالا ساعتی پس از پخش و نمایش یک فیلم و سریال و برنامه، صحنه‌های سانسورشده همه جا پخش می‌شود؛ مثل یک دهن کجی و نشان دادن ضرب شست؛ و این که: کور خواندی داداش!

امروز پخش مجازی بازآفرینی سکانسی از «گوزن‌ها» توسط یک پسربچه در سریال «نون خ۲» که دیشب سانسور شد، خیلی مشتاق تماشای قیافه سانسورچی ساعی و کوشای مربوطه شده‌ام. و از شما چه پنهان گاهی فکر می‌کنم و می‌پرسم صاحبان این گونه مشاغل چه جوری زندگی می‌کنند، شب چه جوری می‌خوابند و رابطه‌شان با اطرافیان‌شان چه جوری است؟

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
  عکس/واکنش سام درخشانی به تاخیر در پخش قسمت جدید «جوکر»

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx