تصاویر خودروی ژاپنی سوزوکی اسپلش جایگزین پراید /مشخصات+قیمت

lokomotive ghatar.com ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ دیدگاه ۱۸۲۱

با خروج دو خودرو پراید و پژو ۴۰۵ از بازار ایران، دست بخش بزرگی از خریدارن خودرو در کشور از یک محصول ارزان و اقتصادی دور می‌ماند. سوزوکی اسپلش اولین گزینه برای جایگزینی پراید و پژو ۴۰۵ است که حتی نمونه‌هایی از آن به کشور راه یافته است.

نسخه در حال آزمایش سوزوکی اسپلش که گفته می‌شود با کمک یک شریک چینی قرار است در سایپا مونتاژ شود.

سوزوکی اسپلش

سوزوکی اسپلش حدفاصل سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ در اروپا و ژاپن تولید شد و تا ۲۰۱۶ تولید آن در هند و اندونزی ادامه داشت. سوزوکی اسپلش در اروپا با برند اوپل و واکسهال عرضه شد.

تولید این هاچبک جمع و جور در حال حاضر در چین ادامه دارد. یک شرکت خودروساز کوچک به اسم چانگ هه در حال تولید این خودرو است.

سوزوکی اسپلش
 

سوزوکی اسپلش ارزش مونتاژ دارد؟

قطعا! این خودرو گرچه پنج سال است از خط تولید سازنده ژاپنی جمع شده اما قطعا در مقایسه با محصولات امروز ایران‌خودرو یک مدل روزآمد است که سطح کیفی بهتری را به نسبت خودروهای سه دهه قبل پژو به مصرف‌کنندگان ارائه می‌کند.

سوزوکی اسپلش

در بخش فنی هم در حالی‌که سوزوکی اسپلش دارای رنج پیشرانه‌های متنوعی از سه سیلندر تا چهار سیلندر بوده اما در چین تنها با یک پیشرانه ۱.۴ لیتری چهار سیلندر عرضه می‌شود. پیشرانه ۱.۴ لیتری چانگه-سوزوکی اسپلش قادر به تولید بیشینه قدرت ۹۳ اسب‌بخار و بیشینه گشتاور ۱۱۲ نیوتن‌متر است. بیشینه سرعت قابل پیمایش اسپلش نیز ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

  قیمت پراید به مرز ۱۹۰میلیون رسید +جدول

سوزوکی اسپلش

در چین اسپلش با یک جعبه دنده پنج سرعته دستی راهی بازار می‌شود که در نسخه‌های مجهزتر یک گیربکس خودکار CVT جای این گیربکس دستی را می‌گیرد. مصرف سوخت این خودرو دیفرانسیل جلو در سیکل ترکیبی حدود ۵.۵ تا ۶ لیتر بوده که بهتر از مدل‌های مونتاژ داخل است. با توجه به حجم صندوق بار ۲۲۰ لیتر اسپلش و گنجایش چهار نفره این خودرو، وزن ۹۶۵ کیلویی و طول ۳.۷۷ متری بدنه اصلا عجیب نیست.

سوزوکی اسپلش
 

قیمت و ارزش خرید

این خودرو در بازار چین قیمتی بین ۵۵ تا ۶۱ هزار یوآن داشته که چیزی بین ۷۸۰۰ تا ۸۷۰۰ دلار است اما در صورتی که یکی از خودروسازان دولتی یا خصوصی قصد تولید اسپلش را در ایران داشته باشند، این قیمت تا نصف کاهش می‌یابد.

این یعنی با یک شبکه تولیدکننده داخلی و کمک از چینی‌ها می‌توان قیمت فروش اسپلش را در محدوده ۶۰ میلیون تومان یا کمی بیشتر تمام کرد. اما در حال حاضر مشخص نیست که سرنوشت این خودرو چه خواهد شد و آیا به بازار ایران راه پیدا می‌کند یا اینکه مانند بسیاری از خودروها، راهی انبار خودروسازان می‌شود.

  خودروی چشم نوازی که هرگز به ایران نخواهد آمد +عکس

در سه سال اخیر فیات تیپو، نسل تازه داچیا ساندرو استپ وی، داتسون گو، چانگان بنی و رنو کویید از جمله خودروها ارزانی بوده‌اند که با هدف جانشینی پراید به کشور آمده‌اند اما کنج عزلت گزیده‌اند.

سوزوکی اسپلش

سوزوکی اسپلش

سوزوکی اسپلش

سوزوکی اسپلش

سوزوکی اسپلش

سوزوکی اسپلش

سوزوکی اسپلش

سوزوکی اسپلش

سوزوکی اسپلش
 

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx