راهنمای کامل سفر به جزیره هرمز

dell ghatar.com ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ دیدگاه ۱۲۸

ممکن است برخی تصور کنند که ایران فقط جنگل، بیابان و کوه دارد، اما سرزمین پهناور ایران نیز در جزایر خلیج فارس و دریای عمان گروهی از جزایر را در بخش جنوبی دارد. جزیره زیبای هرمز، معروف به جزیره رنگین کمان در خلیج فارس واقع شده است. بازدید از این جزیره شگفت‌انگیز امری است که اغلب، متأسفانه، بیشتر برنامه‌های سفر را از دست می‌دهید. در اینجا، ما قصد داریم این منطقه باشکوه را به شما معرفی کنیم. با خرید بلیط هواپیما از علی بابا سفر خود را به جزیره هرمز آغاز کنید.

سفر به جزیره هرمز

جزیره هرمز در خلیج فارس و در جنوب کشور واقع شده است. این جزیره مساحتی تقریبا ۴۲ کیلومتر (۱۶٫۲ متر مربع) با بالاترین ارتفاع ۱۸۶ متر (۶۱۰ فوت) از سطح دریا دارد. این جزیره کوچک حدود ۵ مایل (۸ کیلومتر) از ساحل ایران در استان هرمزگان فاصله دارد. سطح آن توسط سنگ رسوبی و لایه‌هایی از مواد آتشفشانی پوشانده شده است. برای خرید بلیط هواپیما از علی بابا به مقصد جزیره هرمز می‌توانید به این سایت مراجعه کرده و بلیط تهیه کنید.
 

هوا در جزیره هرمز چگونه است؟

جزیره هرمز به دلیل قرار گرفتن در منطقه گرم و شرجی، آب و هوای گرمسیری دارد. تقریبا در تمام سال، رطوبت حدود ۹۵٪ است. تابستان‌ها بسیار گرم و مرطوب هستند و روزهای آفتابی دارند و میانگین دمای آن بیشتر از ۴۵ درجه سانتی گراد است. کمترین دما در شب در حدود ۳۰ درجه سانتی گراد است که در بالاترین میزان خود قرار دارد.
برای بازدید از این جزیره بهتر است از آنجا بین ماه‌های مهر تا خرداد به آنجا سفر کنید که هنوز آنقدر گرم نیست.

سفر به جزیره هرمز

 

زبان و فرهنگ ساکنان جزیره هرمز چیست؟

زندگی در هرمز هنوز بسیار سنتی است؛ همه مردم در روستای اصلی و مرکزی هرمز مستقر هستند. بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۶، در این جزیره حدود ۷۰۰۰ نفر ساکن هستند که به زبانی صحبت می‌کنند که ترکیبی از فارسی، هندی، عربی و انگلیسی است. این زبان همچنین تحت تاثیر گویش بندرعباسی محلی است.

بهترین زمان سفر به بندرعباس
یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های جزیره هرمز نحوه لباس پوشیدن زنان محلی است. این لباس‌ها که به عنوان “لباس بندری” شناخته می‌شوند، از شلوارهای تنگ و باریک دوزی با نخ‌های طلا و چادری پر از الگوهای گل تشکیل شده است. در حقیقت، لباس آن‌ها دقیقاً مانند طبیعتشان است. رنگارنگ و جذاب همچنین در کل جزیره می‌توانید زنانی را ببینید که در کنار مردان کار می‌کنند. خرید بلیط هواپیما از علی بابا به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به جزیره هرمز سفر کنید.
 

  سفر هیات زیمبابوه به ایران در اوج کرونای آفریقایی!

تاریخچه جزیره هرمز چیست؟

این جزیره طی قرن‌ها تغییر کرده است. در دوره اسلامی به یونان باستان و به عنوان جارون معروف بود. نام آن از بندر مهم هرمز در سرزمین اصلی به “هرمز” تغییر یافت. همانطور که در تاریخ آمده، مارکو پولو در سال ۱۲۹۰ در حالی که از طریق زمین سفر می‌کرد از جزیره بازدید کرد. بعداً، ابن بطوطه از جزیره هرمز بازدید کرد.

در قرن پانزدهم میلادی، هرمز چندین بار توسط ناوگان چینی به رهبری ژنگ وی مورد بازدید قرار گرفت، زیرا او در جریان سرمایه‌گذاری‌های دریایی سلسله مینگ اقیانوس هند را کاوش کرد. با تهیه بلیط هواپیما تهران قشم با کشتی به جزیره هرمز سفر کنید.

در سال ۱۵۰۷، پرتغالی‌ها این جزیره را به تصرف خود درآوردند و آن را در امپراتوری پرتغال بزرگ‌تر را گنجاندند. آنها قلعه‌ای را در این جزیره ساختند تا از مهاجمان احتمالی جلوگیری کند و آن را قلعه بانو نامگذاری کردند. در نتیجه، این جزیره به یک نقطه توقف اضطراری برای کشتی‌های پرتغالی که به گوا و گجرات سفر می‌کنند تبدیل شد. سرانجام، این جزیره توسط یک نیروی ترکیبی انگلیسی و فارسی به دستور شرکت انگلیسی هند شرقی در سال ۱۶۲۲ از دست پرتغالی‌ها آزاد شد.
 
در دوره صفویه، شاه عباس اول نام این بندر را بندر عباس گذاشت. بعداً بندر سرزمین اصلی بندر عباس عبوری را توسعه داد تا به مرکز تجارت تبدیل شود. بنابراین هرمز در آن زمان رو به زوال گذاشت و بسیاری از ساکنان آن به صورت فصلی به مزارع و باغ‌های خود در اطراف هرمز قدیمی نقل مکان کردند. امروزه جزیره هرمز یکی از پربازدیدترین جزایر در جنوب کشور به ویژه در پاییز و زمستان است که هوا دلپذیر می‌شود است. بلیط هواپیما تهران قشم را تهیه کرده و سفر خود را شروع کنید.
 

  سفر هیات زیمبابوه به ایران در اوج کرونای آفریقایی!

بهترین مکان برای بازدید در جزیره هرمز کدام است؟

مکان‌های بی‌شماری برای بازدید در این جزیره وجود دارد که کاملاً بستگی به زمان شما برای کاوش در این منطقه دارد. البته فقط در یک روز می‌توانید به راحتی جاذبه‌های اصلی جزیره هرمز را مشاهده کنید. اما اگر زمان زیادی برای اقامت در جزیره دارید ممکن است برخی از اسرار مکان را کشف کنید. در اینجا لیستی از مکان‌هایی که می‌توانید هنگام سفر به جزیره سفر کرده و از آنها لذت ببرید، آورده شده است.

سفر به جزیره هرمز

 

در جزیره هرمز کجا بمانیم؟

پس از تهیه بلیط هواپیما تهران قشم باید به فکر محل اقامت باشید. بر خلاف هتل‌های کیش که بی نظیر هستند، در جزیره هیچ هتلی وجود ندارد، اما چند خوابگاه با بودجه مناسب وجود دارد. ممکن است یک اتاق متعلق به افراد محلی پیدا کنید و یک شب در کنار آن‌ها بمانید. هزینه‌های یک اتاق بسته به نوع اتاق متفاوت است.

رپورتاژ آگهی

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx