حجاب در اینستاگرام برای ایرانی‌ها اجباری شد

didi ghatar.com ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ دیدگاه ۷۷۵

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اعلام کرده که کشف حجاب در فضای مجازی جز زیر مجموعه‌های ناهنجار قرار می‌گیرد و تخلف محسوب خواهد شد.

قطار وبگردی: در روزهای اخیر حواشی برای برخی بازیگران و سلبریتی‌ها پیرامون موضوع حجاب آنها در شبکه اجتماعی اینستاگرام رخ داده است. حالا پلیس فتا در همین راستا تاکید کرده که کشف حجاب یک ناهنجاری اجتماعی به شمار می‌رود و با این افراد برخورد قانونی خواهد شد.

به گفته سرهنگ پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا، در این مورد هیچ تفاوتی میان افراد پرطرفدار و افرادی که دنبال‌کنندگان کمتر یا بیشتری دارند، وجود ندارد و قانون در برابر همه یکسان برخورد خواهد کرد: «هر شخصی که در فضای مجازی مرتکب تخلف شود و موارد فوق را رعایت نکند به عنوان مجرم شناخته می‌خواهد شد.»

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفته است: «مصادیق مجرمانه در فضای مجازی غالبا مواردی است که مربوط به جرائم رایانه‌ای می‌شود. در بعد کلان این جرائم شامل فیشینگ، دسترسی غیرمجاز به اطلاعات، حملات سایبری، جرائم تکامل یافته شامل استفاده از فضای مجازی در راستای هتک حرمت، کلاهبرداری، فروش اجناس ممنوعه و جرائم اخلاقی که با ترویج موارد غیر اخلاقی به وقوع می‌پیوندد. اما جرائم دیگری نیز در این فضا رخ می‌دهد.»

  وقتی به خاطر مو‌های «آرفی» پیامک بدحجابی آمد! +عکس

این مقام انتظامی در خصوص تفاوت میان جرائم حوزه فضای مجازی با جرائم مطرح در جامعه اذعان کرد: «هیچ تفاوتی میان جرائم در فضای مجازی و واقعیت وجود ندارد و هر امری که موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود قطعا با آن برخورد خواهد شد و پلیس در این رابطه با جدیت عمل می‌کند. قدرت نمایی اراذل و اوباش در فضای مجازی نیز ذیل همین موارد است و اخلال در امنیت محسوب شده و قطعا با آن‌ها برخورد می‌شود.»

به گفته پاشایی وقتی فرد سلبریتی در فضای مجازی تصاویر و فیلم‌های با پوشش نامناسب خود را به اشتراک می‌گذارد، این عمل او موجب ترویج بدحجابی در جامعه می‌شود.

گفتنیست پیش‌تر نیز «تورج کاظمی» رئیس پلیس فتا گفته بود انتشار تصاویر شخصی با پوشش نامناسب در فضای مجازی جرم است. رئیس پلیس فتا پایتخت در پاسخ به اینکه آیا انتشار تصاویر شخصی با پوشش نامناسب (بدحجاب و بی حجاب) در فضای مجازی جرم است یا خیر؟ گفته بود: «تشخیص جرم بودن یا نبودن این اقدام بر عهده مرجع قضایی است، لذا پلیس بر اساس وظیفه خود مستندات را به مقام قضایی ارائه می‌کند و سپس بر اساس آن در صورت تلقی شدن جرم با مجرمان برخورد خواهد شد.»تماعی اینستاگرام رخ داده است. حالا پلیس فتا در همین راستا تاکید کرده که کشف حجاب یک ناهنجاری اجتماعی به شمار می‌رود و با این افراد برخورد قانونی خواهد شد.

  ۱۷ ضربه مرگبار تبر به خاطر کری خوانی در اینستاگرام

پلیس فتا از بازداشت بیش از ۳۲۰ نفر در ارتباط با فعالیت‌های مجازی خبر داد.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx