اطلاعیه مهم شهرداری تهران درباره طرح ترافیک

lokomotive ghatar.com ۰۷ تیر ۱۳۹۹ دیدگاه ۵۲۰

معاونت حمل و نقل شهرداری تهران درباره شائبه ایجاد شده در مورد تغییر ساعت خروج رایگان خودروها از محدوده‌های طرح ترافیک و کاهش توصیحاتی ارائه داد.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اطلاعیه ساعات اجرای محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در تهران را ارائه کرد که جزئیات آن به شرح زیر است.

طرح ترافیک

پس از لغو اجرای محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا، از ٢٣ فروردین امسال، شاهد افزایش قابل توجه تردد خودروهای شخصی و در نتیجه، تراکم ترافیک در هسته مرکزی شهر بودیم که سرانجام پس از حدود دو ماه عدم اجرای طرح ترافیک، به منظور مدیریت و کنترل ترافیک در محدوده مرکزی شهر، طرح ترافیک با تصویب در ستاد کرونا و شورای حمل و نقل ترافیک تهران، پس از دو بار به تعویق افتادن بالاخره از ١٧ خرداد سال جاری مجدداً در تهران اجرا شد.

این در شرایطی است که به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، همچنان بر پرهیز از ترددهای غیر ضروری شهروندان و نیز ترجیح استفاده از وسایل نقلیه شخصی نسبت به ناوگان حمل و نقل عمومی از سوی این معاونت تاکید شد.

  ماجرای رقص گروهی زنان در شهرداری تهران

از این‌رو با توجه به مصاحبه شهردار تهران، به منظور رفاه حال عموم شهروندان به ویژه کارمندان، ساعت اجرای طرح‌های مذکور از ۸ لغایت ۱۶ به ۸:۳۰ تا ۱۶ تغییر یافت که ورود و خروج به محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا با توجه به ساعت کار ادارات، مشمول پرداخت عوارض نشود.

پیش از خرداد، زمان فعالیت ادارات از سوی دولت، ٧ تا ١۴ تعیین شده بود اما پس از ابلاغ مجدد توسط دولت، ساعت کار ادارات به ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ تغییر یافت.

بر همین اساس، ساعت محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا نیز از ۸ به ۸:۳۰ و خروج رایگان از ۱۴ به ۱۴:۳۰ (بازده زمانی ۶ ساعت در هر دو حالت) با هماهنگی اعضای شورای حمل و نقل و ترافیک تهران تغییر و در نظر گرفته شد.

بنابراین برای رفاه کارمندان، خروج از محدوده‌های فوق از ساعت ۱۴:۳۰ رایگان خواهد بود از ١۶ خرداد، اطلاع‌رسان اجرای طرح ترافیک کنترل آلودگی هوا و تغییر ساعات اعمال آن از طریق سامانه «تهران من» صورت گرفت و ملاک محاسبه عوارض محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا همان خواهد بود.

  عکس/تبریک تولد آزمون در خیابان های تهران!

در صورتیکه شهروندان از اطلاع رسانی‌های صورت گرفته در این زمینه، بی اطلاع ماندند، می‌توانند طی تماس با واحد صدور آرم سازمان ترافیک، موضوع را مطرح کنند تا اقدام لازم صورت گیرد.

از آنجا که در روزهای اخیر برخی رسانه‌ها مبادرت به انتشار اخبار نادرست، بدون توجه به تاریخ مصاحبه‌ها و تغییر ساعت حضور کارمندان در محل کار خود کرده‌اند، تاکید می‌شود در راستای آرامش خاطر و رفاه حال عموم شهروندان به ویژه کارمندان، ساعت اجرای محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا طبق مصاحبه شهردار تهران با ساعت کار ابلاغ شده از سوی دولت تنظیم شده و اطلاع‌رسانی در این خصوص نیز در همان زمان از طریق سایت رسمی «تهران من» صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx