انصاریان: برگزاری محرم، افضل واجبات است

lokomotive ghatar.com ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ دیدگاه ۴۰۸

استاد اخلاق گفت که در این ۳۰ یا ۴۰ ساله سرمایه‌گذاری‌های بسیاری شده تا چراغ این مجالس خاموش شود، خاموش نشد و خاموش هم نمی‌شود. یقیناً تا خداوندی خدا برپاست، پرچم شاه کربلا برپاست.

حجت‌الاسلام حسین انصاریان

حجت‌الاسلام حسین انصاریان استاد اخلاق و مفسّر قرآن کریم در بیانی با اشاره به اهمیت برگزاری مجالس عزای امام حسین علیه‌السلام در کشور با توجه شرایط حال و حاضر جامعه در بحران بیماری کرونا گفت: برادرانم! مسألۀ برپا کردن جلسات اباعبدالله علیه‌السلام، عزاداری و گریه در روایات از افضل قربات است اما به جانِ خود امام حسین در این زمان از افضل واجبات است و از افضل قربات گذشته است.

وی افزود: در این ۳۰ یا ۴۰ ساله سرمایه‌گذاری‌های بسیاری شده تا چراغ این مجالس خاموش شود، خاموش نشد و خاموش هم نمی‌شود. یقیناً تا خداوندی خدا برپاست، پرچم شاه کربلا برپاست.

این استاد اخلاق خاطرنشان کرد: اینکه عرض می‌کنم از افضل واجبات است، در استفتائات آیت‌الله گلپایگانی هست که از ایشان سؤال شده و امروز هم چاپ شده است که آقا! منبری منبر می‌رود، منبر خوبی هم می‌رود، در آخر می‌‌گوید: والسلام علیکم و رحمهالله و بعد پایین می‌آید، ایشان در فقه شخصیت فوق‌العاده‌ای بود، در جواب استفتاء نوشتند منبر در این روزگار مستحب و روضه‌خوانی واجب است.

  اوج گیری امیکرون در کشور تا سه هفته دیگر

منبع: خبرگزاری تسنیم

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx