صداوسیما از مجری اش شکایت کرد

lokomotive ghatar.com ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ یک دیدگاه ۳۹۴

احتمالا امروز بیش از هر زمان دیگری دوست داشت تا در انتخابات مجلس یازدهم به ‌جای نفر سی و یکم، نفر سی‌ام می‌شد تا بتواند انتقادات تند و تیزش از صدا و سیما را به‌ جای نوشتن در حساب کاربری‌اش در توییتر در صحن مجلس فریاد کند.

بخت اما یارش نبوده و حالا مجبور است به نوشتن دو توییت و گرفتن نهایتا چندین لایک که عمدتا هم از سوی طرفداران و یارانش به او تعلق می‌گیرد، بسنده کند.
 
وحید یامین‌پور، مجری سابق صداوسیما
 
وحید یامین‌پور، مجری سابق صداوسیما و از جمله سیاسیون نزدیک به پایداری‌ها در رشته‌توییت انتقادی، رییس صدا و سیما را «بی‌کفایت‌ترین رییس تاریخ تلویزیون» خوانده و مدعی شده که صداوسیما نهی از منکر او را با شکایت خفه کرده تا «بی‌کفایتی»اش افشا نشود.
پرسش اما اینجاست که چه اتفاقی باعث شده وحید یامین‌پور که تا همین دیروز یکی از پایه ثابت‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی بود، حالا به یکی از تندترین منتقدان این سازمان تبدیل شده است؟! این جوان اصولگرا از سال ۸۱ راهش را به صداوسیما باز کرد و از آن زمان تاکنون در سمت‌های مختلفی و به اشکال متنوعی در این سازمان مشغول به کار بوده است؛ روزی مجری برنامه‌ای بوده، مدتی مشاور مدیر شبکه سه بوده، بارها به عنوان مهمان به برنامه‌ها دعوت شده و در یک جمله، او همواره موفق شده از تریبون صدا و سیما برای بیان نظراتش استفاده کند. اتفاقی که برای هرکسی ممکن نیست و هر مجری و فعال سیاسی دیگری نمی‌تواند چون او در صدا و سیما حاضر شده و از تریبون رسانه ملی برای بیان نظراتش و ارایه تحلیل‌های سیاسی و حتی نقد سازنده استفاده کند. همین موضوع باعث شده که در طول سال‌های گذشته انتقاداتی جدی متوجه صداوسیما شود. تمام طول این مدت اما هیچ‌گاه دیده نشده که یامین‌پور به این موضوع که رسانه ملی عملا به رسانه جناحی تبدیل شده و کار تا آنجا پیش رفته که حتی در پوشش برنامه‌های رییس‌جمهوری و وزرایش هم خساست به خرج می‌دهد، اعتراضی کند.
 
حالا اما ورق برگشته است، دوستان جانی دیروز دشمن شده‌اند و علت آن هم شکایت صداوسیما از وحید یامین‌پور و تعطیلی برنامه جهان‌آراست. همین باعث شده یامین‌پور که تا دیروز و زمانی که تریبون سیمای ملی را در اختیار داشت، انتقاد از عملکرد آن را به دیگران بسپارد، حالا به منتقد جدی صدا و سیما تبدیل شود. ماجرا از ۲۵ مردادماه شروع شد؛ زمانی که این فعال رسانه‌ای در توییترش مدعی شد که روابط عمومی صدا و سیما برای تخریب او به برخی کانال‌های تلگرامی پول پرداخت کرده است.
 
یامین‌پور با طرح این ادعای عجیب در حساب توییترش نوشت: «متاسفانه ما هم مطلع شدیم روابط عمومی صداوسیما به چند صفحه زرد و مبتذل اینستاگرام و برخی کانال‌ها پول پرداخت کرده برای تخریب منتقدان. یکی از کانال‌ها با شکایت ما ضمن عذرخواهی افشا کرد که رسما پول گرفته برای انتشار اخبار کذب علیه جهان‌آرا و ثریا». ادعایی که به نظر می‌رسد صداوسیما تصمیم گرفته به‌ جای توییتر در دادگاه به آن پاسخ دهد و نتیجه هم شده شکایت از یامین‌پور و تعطیلی برنامه جهان‌آرا. موضوعی که خشم یامین‌پور را درپی داشته و در نتیجه او روز گذشته انتقاداتی جدی به صداوسیما، ریاست این سازمان و عملکرد آنها در برابر آنچه یامین‌پور امر به معروف خوانده، مطرح کرده است.
 
این فعال رسانه‌ای اصولگرا بر همین اساس نوشته است: «ماجراهای اخیر نشان داد نظام زبان حرف زدن ندارد. زبان نظام که صداوسیماست، لکنت دارد. جز چند گزارش خبری، هیچ برنامه تحلیلی جانداری وجود ندارد که بر تحلیل مردم کوچه و بازار و شبکه‌های اجتماعی تاثیر بگذارد. علی‌عسکری بی‌کفایت‌ترین رییس تاریخ تلویزیون در حساس‌ترین مقطع تاریخ کشور است. امثال من که باید در دفاع از نظام فریاد بزنم، با شکایت صداوسیما امروز باید به دادسرا بروم! پربیننده‌ترین برنامه سیاسی تلویزیون را تعطیل کردند و وقیحانه از من شکایت کرده‌اند. نهی از منکر ما را با شکایت خفه می‌کنند تا بی‌کفایتی‌شان افشا نشود.»
 
منبع: خبرآنلاین

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
  علی عسگری رئیس سابق صدا و سیما مدیر عامل جدید هلدینگ خلیج فارس شد

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx