lokomotive teslapress24.com ۲۹ مهر ۱۳۹۹ دیدگاه ۱۳۲

پازوکی: بخشی از کالاهای خارجی از منازل مردم وارد بازار می‌شود

لوازم خانگی خارجی چگونه وارد بازار می‌شود؟

تصلا– اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در پاسخ به اینکه چگونه بعد از سه سال ممنوعیت واردات لوازم خانگی به ایران. همچنان کالای خارجی در بازار وجود دارد نیز گفت: بخشی از این کالاهای خارجی از منازل مردم وارد بازار می‌شود. به طوری که ممکن است در سالهای اخیر و با افزایش نرخ ارز عده‌ای جهیزیه خریده و در خانه نگه داشته باشند، اما با افزایش قیمت فاحش این کالاها. آنها را به روز در بازار می‌فروشند و با پول آن کل جهیزیه را تهیه می‌کنند. بنابراین ملاک تشخیص کالای قاچاق در بازار نوع گارانتی آن است. نمی‌توان گفت حجم این نوع کالا خارجی در بازار کم یا زیاد است. چراکه با افزایش نرخ ارز افراد زیادی کالا تهیه و در منزل نگهداری می‌کند.

  نسخه جدید بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز/ فرزین: نگران نباشید، حواسمان به بازار ارز هست

وی افزود: قبلا هم این موضوع مطرح شده بود که یکی از شرکت های داخلی ۸۰۰ هزار ماشین ظرفشویی تولید کرده اما ۲۰۰ هزار دستگاه نصب شده است. نمی‌توان گفت ۶۰۰ هزار دستگاه ماشین ظرفشویی احتکار شده. و احتمالاً مردم آنها را خریده و در منزل نگهداری کردند.

خردادماه امسال افزایش قیمت لوازم خانگی خبرساز شده و در نهایت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد. در قیمت‌های لوازم خانگی بازنگری شده. تلویزیون حداکثر ۲۰ درصد و سایر لوازم خانگی حداکثر ۲۵ درصد مجاز به افزایش قیمت نسبت به بهمن سال گذشته هستند. و همه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان لوازم خانگی ملزم شدند. قیمت‌های خود را در سامانه ۱۲۴ ثبت کنند. با این حال با افزایش نرخ ارز در هفته‌های گذشته دوباره گزارش‌هایی از افزایش قیمت در این بازار شنیده شده است.

قیمت گذاری لوازم خانگی در انبارهای زیر پله‌ای

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
  کنایه همتی به دولت و مجلس+توئیت

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx