خرید خودرو با ۵۵۰ میلیون بودجه

dell ghatar.com ۱۲ آبان ۱۳۹۹ دیدگاه ۱۳۲

هم اکنون با توجه به افزایش شدید قیمت کالاهای مختلف و تورم ایجاد شده در اقتصاد بازار خودرو نیز از این افزایش بی‌رویه قیمت بی‌نصیب نمانده و شاهد بالا رفتن قیمت انواع خودروهای داخلی و مونتاژ هستیم به همین جهت خرید خود را تا حدود زیادی نسبت به گذشته سخت شده است.

خرید خودرو

در کنار این مسئله باید یادآور شد که موقع خرید خودرو به طور کامل هوشیارانه رفتار کنید. زیرا ممکن است با فروشنده‌ای مواجه شوید که خودروی تصادفی خود را به شما بفروشد! در نظر بگیرید که درب خودرو تعویضی بوده و شما هنگام خرید خودرو از آن بی اطلاع باشید. همین مسئله می‌تواند ضرری چند میلیونی با توجه به قیمت آن خودروی خاص به شما تحمیل کند و شاید این مسئله را فقط وقتی متوجه شوید که قصد فروش خودرو را دارید. در این شرایط و شاید با گذشت چند سال هیچ کاری برای جبران ضرر خود نمی توانید انجام دهید. پس به دقت هوشیار باشید!

در این نوشته سعی می کنیم سه نوع خودرو که در محدوده قیمتی ۵۰۰ میلیون تومانی هستند به شما معرفی کنیم و مزایا و معایب هر یک را نیز تا حدودی بیان کنیم.
 
 خودرو جک اس ۳ مدل ۹۸ اتوماتیک
خودرو جک اس ۳ از کشور چین وارد ایران شده و اوایل دهه ۹۰ خورشیدی بود که مهمان کشور ایران شد و با استقبال زیاد نیز از سوی مشتریان داخلی مواجه گردید.

این خودرو در مصرف سوخت تا حدودی قانع است و مصرف سوخت ترکیبی معادل ۷ لیتر برای هر صد کیلومتر را نیاز دارد و حجم موتور آن نیز ۱۶۰۰ سی‌سی است همچنین موتوری ۴ سیلندری دارد اگر بخواهیم مزایای دیگر این خودرو را برشماریم می‌توان به مواد باکیفیتی اشاره کرد که در طراحی داخلی آن استفاده شده است علاوه بر آن بدنه این خودرو چینی از فولاد ساخته شده و همین مسئله مزیتی مهم به حساب می‌آید زیرا در مواجهه با جاده‌ها خودرویی با استحکام و مقاوم است.

اما از جهات منفی آن نیز نمی توان چشم پوشی کرد. عدم رعایت استاندارد لازم در طراحی صندلی جلوی اتومبیل یکی از این نکات منفی است. صندلی جلو فقط افراد با وزن کم را پذیرش می کند و افرادی که وزن بالا دارند روی صندلی جلوی جک s۳ احساس راحتی نخواهند داشت و همین جهت می‌توان گفت این خودرو بیشتر یک خودرو چهار نفره محسوب می‌شود و پنج نفر بزرگسال به شکل مناسب نمی‌توانند در آن احساس سفری راحت داشته باشند.

از دیگر معایبی که در این خودرو به چشم می‌خورد، در طراحی ظاهری آن نمایان شده و آن هم استفاده از رینگ‌هایی کوچکتر نسبت به جثه این کراس اور است. به عبارتی دیگر همخوانی و تناسب خوبی میان قسمت‌های مختلف آن دیده نمی‌شود.

  شروط شش گانه دولت برای ترخیص خودروهای خارجی

همچنین این عدم تناسب در قسمت فنی هم بروز کرده و آن هم استفاده از موتوری ۴ سیلندری با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی بر روی این خودرو است، که مسلما توان کشش وزن آن را ندارد و نمی‌توان از کنار این مسئله به راحتی عبور نمود. در کل به جرات می توان گفت اگر با توجه به وضعیت پلتفرم خودرو انتظارات آفرودی از جک دارید، گول ظاهر این خودرو را نخورید .
 
 خودرو سراتو سایپا مدل ۹۴ اتوماتیک ۲۰۰۰
خرید خودرو

این مدل از سراتو نیز خصوصیات خود را دارد. خودروی سراتو سایپا در عین حال که شیک و لوکس است، سادگی در آن نمایان شده است. البته فراموش نکنیم که با توجه به سادگی خودروی کاملاً جادار است و ۵ نفر بزرگسال نیز در آن احساس راحتی خواهند کرد و سفرهای طولانی سرنشینان را آزار نخواهد داد.

مورد دیگر درباره این خودرو استفاده از چرم است که بر سادگی و البته در عین حال لوکس و کلاسیک بودن آن افزوده است. چرم در دسته دنده دور فرمان چراغ های اتوماتیک و تودوزی خودرو استفاده شده است.

مصرف سوخت سراتو سایپا نیز چیزی در حدود ۲/۷ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت است و از این نظر مصرف سوخت متناسبی دارد. همچنین شتاب خودرو از حالت سکون صفر تا ۱۰۰ عددی حدود ۱۰ ثانیه ثبت شده است.

در کنار این موارد نمی‌توان عیوب این خودرو را درنظر نداشت. خودروی سراتو که اولین بار توسط کیاموتورز و به واسطه شرکت اطلس خودرو به بازار ایران معرفی شده بود، با توجه مشتریان داخلی به شکل خیلی خوبی مواجه شد. تا اینجا همه چیز خوب پیش رفت. اما در ادامه شرکت سایپا برای کاهش هزینه‌های خود و با توجه به استقبال مردم، کم‌کم بسیاری از فاکتورهای به کاررفته توسط شرکت کیاموتورز را حذف نمود.
 
 خودرو لیفان ۸۲۰ مدل ۹۶ اتوماتیک
لیفان ۸۲۰ نیز مسافری از کشور چین به ایران است و البته بعد از مدتی به استقبال مشتریان داخلی در ایران مواجه گردید. شرکت تولیدی کرمان خودرو نیز تولید و عرضه آن را در بازار خودروی ایران برعهده دارد.

مصرف سوخت لیفان عددی معادل ۸.۷ لیتر سوخت برای هر ۱۰۰ کیلومتر است و شتاب صفر تا صد آن ۱۱ ثانیه می‌باشد. طراحی ظاهری لیفان ۸۲۰ ساده و بی‌آلایش نیست و می‌توان از کشیدگی خاصی که در طراحی خارجی آن رعایت شده به جذابیت آن پی برد.

  فیدلیتی پرستیژ، شاسی بلند جدید گروه بهمن / عکس

نوع طراحی چراغ های جلو و طراحی کشیده نمای ظاهری خودرو آن را به اتومبیلی پرطرفدار هم در میان جوانان و هم افراد مسن تبدیل کرده است.
 
کدامیک بهتر است؟
اگر بخواهیم در مجموع میان این سه خودرو، مورد مناسبت را گزینش کنیم ابتدا سلیقه شما اولویت دارد البته این سه خودرو تقریباً در رعایت تکنولوژی‌های روز دنیا مانند صفحه نمایش لمسی ۷ تا ۸ اینچی، بلوتوث و سیستم صوتی و ازاین دست، قوی عمل کردند.

داشتن سانروف، دوربین‌عقب، ترمز کمکی و کیسه های هوا در هر سه مورد خودرو مشترک است. اما تنها تفاوت بارزی که در وجود دارد این است که سراتو‌سایپا فقط دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو در نظر گرفته ولی لیفان ۸۲۰ و جک s۳ ۶ کیسه هوا را برای سرنشینان تعبیه کرده‌اند.

خرید خودرو

اگر به دنبال خرید خودرو باشید، ممکن است همان ابتدا به فکر روش سنتی باشید اما بهتر است بدانید این روش مشکلات متعددی را می‌تواند برای شما ایجاد کند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توانیم به مورد زیر اشاره کنیم:
 
زمانبر بودن فرایند خرید خودرو:
گاهی این مرحله، یکی از زمانبرترین مراحل در خرید خودروی متناسب با نیاز و بودجه‌ی شما است؛ بنابراین بهتر است که از یک مشاور متخصص کمک بگیرید تا بهترین خودرو را انتخاب کنید.

پس از انتخاب خودرو بررسی تمام آگهی‌ها، پیدا کردن خودروی مناسب از میان آن‌ها و تماس گرفتن با فروشنده از جمله مواردی است که شدیدا وقت شما را خواهد گرفت. از طرفی دیگر هماهنگی جهت بازدید از خودرو کاری است که حداقل ۲ تا ۳ ساعت زمان می‌برد. آمارها نیز نشان می‌دهد که به طور متوسط بین ۳ الی ۵ بازدید از خودروهای مختلف نیاز است تا خودروی ایده‌آل پیدا شود. در بهترین حالت انجام هر بازدید به ۵ ساعت زمان نیاز دارد (پیدا کردن خودرو، هماهنگی با فروشنده، رفت و آمد و زمان بازدید)

همراه مکانیک با فراهم کردن شرایط “خرید خودرو سفارشی” برای شما این امکان را فراهم می‌کند که در وقت خود جهت خرید خودرو، صرفه‌جویی کنید و با دریافت کارشناسی کامل، خودروی مناسب خود را انتخاب کنید و به این ترتیب، جلوی ضررهای میلیونی و حتی میلیاردی نیز گرفته می‌‌شود.

پس همین حالا به صفحه‌ی خرید خودرو hamrah-mechanic.com/cars-for-sale مراجعه کنید و از شرایط ویژه‌ی خرید خودرو سفارشی لذت ببرید!

رپورتاژ آگهی

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx