نامه دولت ترامپ به ایران در آستانه انتخابات آمریکا

didi ghatar.com ۱۳ آبان ۱۳۹۹ دیدگاه ۴۹۶

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی تأکید کرد که تهران تحت هیچ شرایطی مذاکره مجدد بر سر برجام را نخواهد پذیرفت و حتی آن را بررسی نخواهد کرد.

ظریف همچنین در واکنش به ادعاهای آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر اینکه ایران اطلاعات رأی دهندگان آمریکایی را بدست آورده و از آنها برای کاهش اعتماد به روند انتخابات آمریکا استفاده کرده است، قاطعانه هرگونه مداخله توسط ایران را رد کرد و گفت که ترامپ «تنها فردی است که مهمترین و مؤثرترین اهانت‌ها را به سیستم انتخاباتی آمریکا می‌کند.»

وی افزود: هر کسی که علاقه مند به تضعیف دموکراسی در ایالات متحده باشد، فقط از رئیس جمهور ترامپ می‌خواهد که درباره تقلب و تخلف‌ها در برگه‌های رأی گیری از طریق پست و انواع موارد دیگر صحبت کند.

به نوشته سی. بی. اس نیوز، ظریف همچنین گفت که ایران نامه‌ای را از دولت ترامپ دریافت کرده که در آن گفته شده است ایران در مورد انتخابات آمریکا اقدامی انجام ندهد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که ایران به همراه کشورهای روسیه و چین به‌صورت سایبری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت می‌کند، اظهار کرد: ما علاقه‌ای برای مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نداریم و به نفع کسی نیز نمی دانیم که دخالتی انجام شود و این مردم آمریکا هستند که باید انتخاب کنند گرچه معتقدیم انتخابات‌ آمریکا بیش از پیش در حال تبدیل شدن به یک نمایش است.

  درخواست محاکمه روحانی، لاریجانی و ظریف در پخش زنده مراسم سالگرد سردار سلیمانی از رسانه ملی +عکس

آمریکا از اظهارنظر درباره سخنان ظریف خوددارى کرد

کانال تلگرامی وب سایت مدارا نوشت: وزارت خارجه آمریکا از اظهارنظر درباره نامه اى که ظریف گفت خوددارى کرد.

مارگارت برنان خبرنگار ارشد سیاست خارجى و مجرى برنامه face the nation در مجری شبکه تلویزیونی سی بی اس درباره مصاحبه محمد جواد ظریف با الیزابت پالمر خبرنگار این شبکه در توئیتر نوشت: ظریف به الیزابت پالمر خبرنگار سی بی اس گفته است تهران نامه ای از دولت ترامپ دریافت کرد که در آن هشدار داده شد آمریکا مداخله در انتخابات این کشور را تحمل نمی کند.

این نامه از طریق سوئیس تحویل داده شد.

منابع امریکایی این تماس را تایید می کنند اما وزارت امور خارجه آمریکا از اظهارنظر در این خصوص خودداری می کند.

منبع: برترین ها

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
  نامه اعتراضی طلاب به وزیر امور خارجه / با آمریکا مذاکره نکنید

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx