lokomotive teslapress24.com ۱۸ آبان ۱۳۹۹ دیدگاه ۱۹۱

انتخابات آمریکا و سناریوهای پیش‌روی صنعت لوازم خانگی ایران

فرشته نجات بازار لوازم خانگی از کاخ سفید می‌آید؟

حال آغاز شمارش معکوس برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باعث شده. تا از فعالان بازارهای ارز و سرمایه گرفته تا معامله‌گران صنعت لوازم خانگی ایران منتظر ظهور فرشته نجات اقتصاد ایران در کاخ سفید باشند. اما آیا «جو بایدن» دموکرات می‌تواند منجی‌ای باشد که فعالان اقتصادی منتظر آن هستند؟ یا با توجه به وعده‌های دونالد ترامپ جمهوری‌خواه مبنی بر مذاکره با ایران ظرف یک هفته پس از انتخابات. تکیه دوباره او بر کرسی ریاست‌ جمهوری ایالات متحده گزینه بهتری برای صنایع و بازارهای ایران است؟

تداوم صعود نرخ ارز، طلا و سکه و ریزش‌های سنگین و پیاپی شاخص کل بورس ایران چنان شهروندان را مبهوت خود ساخته. که دیگر کمتر کسی به بازار کالاهایی نظیر صنعت لوازم خانگی توجه نشان می‌دهد. اتفاقی که شاید ریشه در شرایط اقتصادی کشور دارد؛ به نظر می‌رسد. این روزها جامعه به سمتی سوق پیدا کرده که بیشتر افراد به حفظ ارزش سرمایه خود از طریق خرید ارز، طلا و سهام می‌اندیشند تا اینکه در فکر رفع نیازهای خود باشند. در نتیجه‌ی چنین شرایطی، دیگر تأمین لوازم خانگی، مبلمان، پوشاک و … اولویتی نزد مردم ندارد.

  چگونه از مرکز مبادله ارز و طلا، ارز دریافت کنیم؟

آن‌طور که رئیس اتحادیه لوازم خانگی می‌گوید تا پایان مهر امسال خرید و فروش لوازم خانگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است. البته کاهش تقاضا در بازار لوازم خانگی را نباید تنها محدود به تغییر فرهنگ اقتصادی مردم دانست. چرا که بسیاری از افراد پس از مواجهه با قیمت‌ها در بازار لوازم برقی و الکترونیکی از خرید خود منصرف می‌شوند…

قدرت مودم جیبی را دست کم نگیرید!

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx