تحریم‌های ترامپ در مقابل بازگشت بایدن به برجام

dell ghatar.com ۱۹ آبان ۱۳۹۹ دیدگاه ۳۱۸

مشاور سابق جو بایدن مدعی شد، بایدن قصد دارد در مدت زمان کوتاهی به توافق هسته‌ای بازگردد اما به دنبال تغییراتی در برخی بندها مانند زمان انقضای برجام نیز است.

در حالی که یک مشاور ارشد سابق جو بایدن در مصاحبه با یک شبکه صهیونیستی مدعی شد که بازگشت به برجام در اولویت دستور رئیس جمهور بعدی آمریکا خواهد بود و بایدن قصد دارد بلافاصله بعد از در اختیار گرفتن قدرت آن را در زمان کوتاهی پیش ببرد دولت دونالد ترامپ قصد دارد تا در ۱۰ هفته مانده به زمان تحلیف جو بایدن در ۲۰ ژانویه، به کمک رژیم صهیونیستی و چندین کشور عربی حاشیه خلیج‌فارس یک رشته طولانی از تحریم‌های جدید را علیه ایران اعمال کند.

براساس گزارش تایمز اسرائیل، «آموس هاچسن» در مصاحبه با کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی افزود: «من معتقدم که در ماه اول ریاست جمهوری بایدن شاهد پیوستن کامل آمریکا دولت وی به برنامه جامع اقدام مشترک خواهیم بود که به معنی تعلیق برخی از تحریمهای مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران خواهد بود که طی سه سال گذشته اعمال شده است..»

  گفت‌وگوهای آتی می‌تواند دور آخر مذاکرات باشد/ به دو سند جدید دست یافتیم

هاچسن که در دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا مسئول تحریمهای مربوط به بخش انرژی ایران در وزارت خارجه آمریکا بود اضافه کرد، بایدن همچنین به دنبال برخی تغییرات در برجام مانند تاریخ انقضای آن است.

در همین حال وبسایت «آکسیوس» به نقل از دو منبع اسرائیلی نوشت که نماینده دولت ترامپ در مورد مسائل ایران الیوت آبرامز روز یکشنبه وارد فلسطین اشغالی شد و با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و مایر بن شبات مشاور امنیت ملی این رژیم دیدار و در مورد طرح تحریم گفتگو کرد.

این وبسایت از قول این منابع اسرائیلی نوشت که دولت ترامپ معتقد است چنین «سِیلی» از تحریم‌ها فشار بر ایرانیان را افزایش می دهد و احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ را برای دولت بایدن سخت‌تر می کند.

در چند هفته گذشته، دولت ترامپ با تشویق و کمک بخشی از دستگاه دیپلماسی و امنیتی رژیم صهیونیستی یکی از بانک‌های نهادهای ایرانی را جهت اعمال تحریم مورد بررسی قرار داده است.

  عکس/واکنش صادق زیباکلام به شروط ایران برای بازگشت به برجام

آبرامز نیز چند روز پیش در یک جلسه محرمانه گفته بود که دولت ترامپ می خواهد هر هفته تا ۲۰ ژانویه مجموعه جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران اعلام کند.

منابع اسرائیلی گفته‌اند که تحریم‌های برنامه ریزی شده به برنامه هسته‎ای ایران ارتباطی ندارد، بدین جهت که احتمالاً چنین تحریم‌هایی توسط دولت بایدن لغو شوند و راه احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را باز می کنند. در عوض، هدف تحمیل تحریم بیشتر بر ایران است.

در واقع هدف این طرح این است که تا آنجا که ممکن است تا ۲۰ ژانویه علیه ایران تحریم اعمال شود.

منبع: برترین ها

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx