برای سفر در قطار همیشه شارژ داشته باش!

dell ghatar.com ۲۵ آبان ۱۳۹۹ دیدگاه ۱۰۶

تصور کنید وسط یک مکالمه مهم شارژ گوشی‌تان تمام می‌شود و گوشی خاموش می‌شود. و یا مثلا وقتی در یک خیابان ناآشنا گیر افتاده‌اید و با استفاده از جی‌پی‌اس در حال یافتن مسیر درست هستید، گوشی‌تان خاموش می‌شود. چه کاری می‌توانید بکنید؟ وقتی معلوم نیست تا نزدیکترین پریز برق چقدر راه در پیش دارید.

اگر دنبال راه حلی برای این سوالات می‌گردید یکی از پاسخ‌های قطعی آن داشتن “پاور بانک” است. اگر یک پاوربانک همراه خود داشته باشید می‌توانید با خیال راحت از گوشی‌تان استفاده کنید.

انواع پاور بانک

پاوربانک چیست؟
پاور بانک‌ها دستگاه‌های کوچک قابل حملی بوده که شامل باتری‌هایی با نوعی مدارهای خاص جهت کنترل جریان برق هستند. درواقع پاور بانک‌ها دستگاهی هستند که می‌توانند انرژی الکتریکی را ذخیره کنند تا شما در هنگام نیاز از آن استفاده کنید. با پاور بانک و یا شارژر همراه می‌توانید دستگاه‌های برقی خود را شارژ کنید بدون اینکه به پریز متصل کنید. پاور بانک‌ها مثل یک باتری یدکی عمل می‌کنند که خیال شما را از بابت شارژ گوشی راحت می‌کنند. پاور بانک‌ معمولا برای تمام دستگاه‌هایی که با usb_charge  شارژ می‌شوند، قابل استفاده است.
 
انواع پاور بانک
پاور بانک‌ها هم مانند سایر ابزارآلات تکنولوژی انواع مختلفی دارند. اکثر آنها در اندازه‌ای طراحی شده‌اند که به سادگی قابل حمل و نقل باشند. اما ساختار آنها با یکدیگر فرق دارد. برای مثال پاور بانک‌های خورشیدی دارای پنل‌های فتولتائیک هستند و باتری خود را با استفاده از جذب انرژی نور خورشید شارژ می‌کنند. اما عیب این نوع از پاوربانک‌ها، سرعت عمل کم آنها است. زیرا زمان زیادی طول می‌کشد تا آنها کامل شارژ شوند. به ساختار پاوربانک‌های خورشیدی، لقب ساختار دوست‌دار طبیعت و حامی محیط زیست هم داده‌اند.

نوع دیگری از پاور بانک‌ها، پاوربانک‎های هوشمند هستند. پاوربانک‌های هوشمند خروجی‌های ولتاژ مناسب با تنظیمات دستگاهی که به آنها متصل می‌شود را دارند و قادر به تامین شدت جریانی، دقیقا مناسب باتری هستند.
 
ویژگی‌های پاوربانک‌ها

انواع پاور بانک

اولین نکته مهم برای خرید یک پاوربانک خوب، توجه به ظرفیت آن است. ظرفیت پاوربانک با واحد میلی‌آمپرساعت (mAh) بیان می‌شود. ظرفیت پاوربانک به کاربر نشان می‌دهد چند بار می‌تواند با پاوربانک باتری دستگاه خود را شارژ کند. ظرفیت دستگاه تعداد دفعات هربار شارژ کامل دستگاه شما را تعیین می‌کند. همچنین اینکه چند عدد دستگاه را به طور همزمان بخواهید با پاوربانک شارژ کنید بستگی به ظرفیت پاوربانک مدنظر شما دارد.

یکی از نکاتی که هنگام خرید پاوربانک حتما باید چک کنید، پورت‌های ورودی و خروجی دستگاه است. همچنین به جنس دستگاه دقت کنید. پاوربانک همراه شما در سفرها، جلسات و موقعیت‌های مختلف است. پس مهم است که جنس مقاوم و فرم شکیلی داشته باشد و اندازه‌اش برای کار شما مناسب باشد. بعلاوه به LED های روی پاوربانک دقت کنید. LEDها نمایش‌دهنده مقدار شارژ شدن پاوربانک شما هستند. بهترین پاوربانک‌ها دارای ۴ علامت LED  هستند.
 
ظرفیت اسمی پاوربانک چیست؟
یکی از معضلات کاربران این است که پس از خرید پاور بانک متوجه می‌شوند مقدار ظرفیتی که روی جعبه آن حک شده با ظرفیت دستگاه در عمل، متفاوت است. پاوربانک دارای ظرفیت اسمی و یک ظرفیت واقعی است. مثلا وقتی پاوربانکی با ظرفیت ۱۰٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت خریداری کرده‌اید و باتری گوشی شما نیز ۲۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است؛ انتظار دارید ۵ بار بتوانید باتری گوشی‌ خود را با این پاوربانک شارژ کنید، ولی در عمل فقط ۳ بار می‌توانید این کار را انجام دهید. معمولا پاوربانک‌ها دوسوم ظرفیت اسمی خود، ظرفیت عملی دارند.

یکی از سوالات پرتکرار دیگر کاربران این است که آیا پاوربانک‌ها قادر به شارژ کردن لپ‌تاپ‌ها هم هستند؟ خیر. آن هم به دلیل اینکه بیشتر پاوربانک‌های موجود، تنها از خروجی‌های یواس‌بی ۵ ولت برخوردار هستند. اما برای شارژ لپ تاپ‌ها، پاوربانک باید ولتاژهای بالاتر یعنی از ۱۶ تا ۲۰ ولت را داشته باشد.
 
پاوربانک‌ها چقدر کار می‌کنند؟
در پاوربانک‌ها از باتری‌های لیتیوم یون استفاده می‌شود. این باتری‌ها با گذشت زمان، خاصیت خود را از دست می‌دهند. هرچقدر باتری بزرگ‌تر باشد تعداد دفعاتی که آن را شارژ می‌کنید کمتر، و در نتیجه عمر آن طولانی‌تر خواهد شد.

پاوربانک‌ها نیاز دارند تا هربار به طور کامل شارژ شوند تا عمر طولانی‌تری داشته باشند. بسیاری از پاوربانک‌ها تنها از طریق یو‌اس‌بی شارژ می‌شوند و بسته به ظرفیتی که دارند شارژ شدن کامل آن‌ها می‌تواند حتی تا ۴۰ ساعت زمان ببرد. اما شما باید صبوری کنید و هربار بگذارید پروسه شارژ آنها، کامل شود. یا برای شارژ کردن با سرعت بیشتر باید پاوربانک‌هایی با ولتاژ بالاتر از ۵ خریداری کنید که گران‌تر هستند. این پاوربانک‌ها معمولا با یک شارژر به صورت مستقیم به پریز برق متصل می‌شوند و شارژ می‌شوند. مطلب ایسنا در مورد لوازم جانبی گوشی‌های مختلف را از دست ندهید.
 
استفاده بهتر از پاوربانک
یکی از راه‌هایی که به استفاده بهینه‌تر از پاوربانک‌ها کمک می‌کند، این است که فراموش نکنید، پاوربانک‌ها برای زمان‌هایی است که پریز برق نزدیک شما نیست و شما برای شارژ گوشی‌تان عجله دارید. یکی دیگر از نکات مهم این است که هنگام اتصال گوشی به پاوربانک بسته‌های به روز رسانی اپ‌های گوشی را در حالت خاموش قرار دهید. نکته دیگر این است گوشی خود را از صفر تا صد با پاوربانک شارژ نکنید. هنگامی‌ که شارژ باتری در حال پر شدن است و بیش از نیمی از آن شارژ شد، جریان شارژدهی به باتری قبل از پرشدن شروع به کاهش یافتن می‌کند و به جای آن بیشتر توان پاوربانک توسط ال‌ای‌دی گوشی، برخی تغییرات مثل آپدیت‌ها و موارد دیگر مصرف می‌شود. یکی از نکاتی که در عمر طولانی‌تر پاوربانک‌ها دخیل است این مورد است که پاوربانک دارای مدار محافظ در برابر شارژ بیش از اندازه باشد و همینطور در برابری دمای بالا مقاوم باشد.
 
انواع پاوربانک را از کجا تهیه کنیم؟

انواع پاور بانک

باتوجه به تمام نکاتی که در این مطلب توضیح داده شد، باید پاوربانک را از یک جای معتبر خریداری کنید. جایی که ضمانت کالا داشته باشد و همینطور بتوان در صورت بروز مشکلی تا چند رزو پس از تحویل، آن را مرجوع کرد. خرید از استایل آپ که یک مرکز تخصصی لوازم جانبی تلفن همراه است، به شما این اطمینان را می‌دهد که بهترین، مناسب‌ترین و به صرفه‌ترین خرید خود را انجام داده‌اید. Styleup.ir به عنوان یک مرکز تخصصی و مجهز لوازم جانبی گوشی‌های هوشمند، دارای کامل‌ترین لوازم جانبی برای محافظت از گوشی شما است.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx