جزئیات محدودیت های شدید از اول آذر؛ منع تردد از ساعت ۹ شب الی ۴ صبح

lokomotive ghatar.com ۲۷ آبان ۱۳۹۹ دیدگاه ۴۹۶

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: حداقل ۲۵ مرکز استانی و نیز همه کلانشهرها شامل دور جدید محدودیت‌های شدید خواهند شد و ترددها نیز در سطح هشدار سه و دو است سطح سه یعنی منطقه قرمز و سطح دو یعنی نارنجی که در این شهرها پلاک های بومی حق ورود به سایر شهرها را ندارند مثلا از تهران اگر اتومبیلی پلاک تهران داشته باشد نمی تواند وارد شهر اصفهان شود و اگر وارد شود بطور قطع با جرایم سنگینی روبرو می شود. همچنین تردد در شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی از ساعت ۹شب تا ۴صبح ممنوع می‌باشد.


علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در پایان نشست مشترک ویدئو کنفرانس قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا با فرمانداران، بخشداران و روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های سراسر کشور، در محل وزارت کشور گفت: آخرین آماری که در ارتباط با شهرهای قرمز داریم تعداد ۱۲۴ شهر در کشور، وضعیت قرمز، حدودا ۱۵۰شهر نارنجی و ۹۸ شهر هم وضعیت زرد دارند. این طرح قطعاً از روز شنبه اجرا خواهد شد و قریب به ۲۵ مرکز استان نیز در سطح هشدار سه یعنی قرمز قرار گرفته‌اند.
وی ادامه داد: در شهرهای قرمز موضوع دیگر منع تردد درون شهری از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح است که علاوه بر منع تردد بین شهری است که در شهرهای قرمز و نارنجی اعمال می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: حداقل ۲۵ مرکز استانی و نیز همه کلانشهرها شامل دور جدید محدودیت‌های شدید خواهند شد.
علیرضا رییسی روز دوشنبه در حاشیه نشست مشترک قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در جمع خبرنگاران افزود: همه مشاغل به جز مشاغل سطح یک مانند مراکز تهیه کننده مایحتاج مردم، خدمات‌رسانی ضروری، امداد و نجات، فروشگاه های زنجیره ای، مراکز درمانی و سلامت از جمله بیمارستان ها و مطب ها و مراکز تامین زیرساخت آب، برق، گاز و تلفن تعطیل هستند.
وی همچنین گفت:‌ ادارات تا حداکثر یک سوم کارکنان حق حضور دارند.

رییسی افزود:‌ ترددها نیز در سطح هشدار سه و دو است سطح سه یعنی منطقه قرمز و سطح دو یعنی نارنجی که در این شهرها پلاک های بومی حق ورود به سایر شهرها را ندارند مثلا از تهران اگر اتومبیلی پلاک تهران داشته باشد نمی تواند وارد شهر اصفهان شود و اگر وارد شود بطور قطع با جرایم سنگینی روبرو می شود و از آن طرف هم پلاک های غیر بومی حق ورود به شهر قرمز را ندارند و در مقابل پلاک اصفهان هم اگر وارد تهران شود با جرایم سنگینی روبرو خواهد شد.
معاون وزیر بهداشت گفت: این موضوعات خیلی جدی است و وزیر محترم کشور هم امروز دستور دادند و همه نیز اعلام آمادگی کردند، همه دوربین ها نصب شده و اکثر جرایم توسط دوربین های کنترلی راهها اعمال خواهد شد.

  تصاویر/ هجوم دوباره مردم برای خرید دلار

رییسی ادامه داد: همه مدارس در سطح هشدار سه، دو و یک یعنی شهرهای به ترتیب قرمز نارنجی و زرد بصورت غیرحضوری برگزار خواهد شد و برای دانشگاه ها نیز همین محدودیت اعمال می شود. بنابراین این محدودیت ها سطح وسیعی از کشور را در نظر می گیرد.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت:‌ مراکز مذهبی و فرهنگی هم تعطیل می شوند و به مدت دو هفته نماز جماعات و نماز جمعه تعطیل خواهد بود و به مراسم فرهنگی نیز همین محدودیت اعمال می شود.
رییسی افزود:‌ محدودیت دیگر در منطقه قرمز هشدار سطح سه،‌ جلسات اداری است اگر بخواهد برگزار شود حداکثر سقف جلسه باید ۱۵ نفر باشد، بدین معنا که جلسه هیات دولت هم بخواهد برگزار شود چون بیشتر از ۲۰ تا ۳۰ نفر هستند باید با ۱۵ نفر برگزار شود و بقیه بصورت مجازی حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: در سطح هشدار دو و یا شهرهای نارنجی هم حداکثر افرادی که می توانند در جلسه حضور پیدا کنند ۲۰ نفر و در هشدار شهرهای زرد نیز حضور در جلسه حداکثر ۳۰ نفر تعیین شده و بیش از آن ممنوع است.
ویروس کرونا عامل بیماری کووید۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ ( فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.
بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از ۵۴ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده اند. ایران از نظر تعداد فوت کرونا و بدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت نهمین کشور دنیاست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا بیش از ایران بوده است.

  خودروهایی که سر از خیابان فرشته درمی آورند!

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.
امروز(دوشنبه) قربانیان روزانه کرونا به رکورد ۴۸۶ نفر رسید که با احتساب این رقم، تلفات کشوری به ۴۱ هزار و ۹۷۹ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.
قرار است از روز شنبه یکم آذر ماه برای اعمال مهار کرونا محدودیت بیشتری از جمله ممنوعیت تردد شهر به شهر و حضور یک سوم کارکنان در ادارات اعمال شود.

منبع: آخرین خبر

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx