بهترین راهنمای طراحی روی دیوار

dell ghatar.com ۲۷ آبان ۱۳۹۹ دیدگاه ۷۴

با توجه به رنگ دیوارتان، راه راه کردن آن می‌تواند جلوه‌ی جدید و جذابی به اتاق شما ببخشد. با ما در این مقاله همراه باشید تا به صورت راحت و کم هزینه، این کار را به شما آموزش دهیم.

هر نقاش ساختمان تهران یا شهرهای دیگر برای خودش روش هایی دارد. در این مقاله خبری از قیمت نقاشی ساختمان نیست بلکه اینجا با فوت و فنی آشنا می شویم که برای یک نقاشی ساختمان باکیفیت لازم است. برای اینکه از هزینه نقاشی ساختمان سر در بیاورید می توانید درخواست نقاشی ساختمان را در بازار خدمات سنجاق ثبت کنید.

راه راه کردن دیوار، می‌تواند نامحسوس یا مشخص باشد. این طرح یا به صورت افقی یا به صورت عمودی روی دیوار پیاده می‌شود و هم چنین سایزهای متفاوتی نیز دارد. رنگ کردن دیوار به این شکل، چندان هزینه بر نیست اما برای اینکه بهترین نتیجه حاصل شود، باید دقت زیادی را به کار برد. مراحل را با ما دنبال کنید.

راهنمای طراحی روی دیوار

ابزار و وسایل لازم:
– پارچه یا اسفنج
– آب و مایع ظرفشویی
– متر
– رنگ و سینی رنگ
– قلم مو و غلطک
– خظ کش (هرچقدر بلندتر، بهتر)
– تراز
– مداد
– چسب مخصوص
– نردبان
 
قدم اول:
با استفاده از نوار چسب مخصوص، چارچوب پنجره و در و هر جایی را که نمی‌خواهید رنگ شود، بپوشانید. سپس با استفاده از اسفنج و یا پارچه‌ای که در آب و مایع ظرفشویی فرو برده‌اید؛ دیوار را به خوبی تمیز کنید تا برای مرحله‌ی بعد آماده گردد.

  راهنمای انتخاب رنگ اتاق خواب عروس

راهنمای طراحی روی دیوار

قدم دوم:
درباره‌ی عرض و ترکیب رنگی که می‌خواهید استفاده کنید، تصمیم بگیرید. نکته‌ی بعدی این است که مشخص کنید آیا تمایل دارید خطوط از بالا به پایین باشند و یا از چپ به راست. سپس فضای موردنظر را به دقت اندازه بگیرید. اندازه گیری دقیق به شما کمک می‌کند تا درمورد عرض و اندازه‌ی خطوط تصمیم درست و به جایی بگیرید. قبل از شروع به کار، بهتر است یک طرح اولیه بر روی کاغذ بکشید و تعداد خطوط و نحوه‌ی رنگ کردن آن را مشخص کنید. دقت کنید که اشکالی ندارد اگر اولین خطوط ایجاد شده بر روی دیوار از نظر عرض و اندازه با سایر خطوط تفاوت داشته باشد.
 
قدم سوم:
با مداد، اولین خطوط ایجاد شده بر روی دیوار را مشخص کنید. سپس با استفاده از تراز و خط کش، خط‌ها را صاف و منظم رسم نمایید. از آنجاییکه نگه داشتن و کنترل کردن هر سه ابزار برای یک نفر، سخت و دشوار است، بهتر است از کمک شخص دومی بهره بگیرید تا کار تمیز و مرتب و هم چنین راحت‌تر پیش برود.

راهنمای طراحی روی دیوار

قدم چهارم:
با استفاده از یک نوار چسب مخصوص، قسمت‌هایی را که نمی‌خواهید رنگ کنید و یا قصد دارید که در مراحل بعدی رنگ کنید؛ مشخص نمایید. در انجام این مرحله بسیار دقت کنید چرا که منظم بودن لبه‌ها در این مرحله مشخص می‌شود. با استفاده از یک کارت بانکی، تا جای ممکن جای چسب‌ها را روی دیوار محکم کنید.
 
قدم پنجم:
برای خطوط نازک، از قلم‌مو و برای خطوط ضخیم‌تر، از یک غلطک کوچک استفاده کنید. با استفاده از یک خط کش، مدام صاف بودن خطوط را چک کنید تا کار تمیز از آب دربیاید. قسمت به قسمت کار را پیش ببرید تا جایی که دیوار کاملا رنگ شود.
 
قدم ششم:
حدودا یک ساعت به دیوار اجازه دهید تا کاملا خشک شود. بعد از آن نوبت استفاده از لایهِ دوم رنگ است. بعد از استفاده از لایه‌ی دوم، چندین ساعت صبر کنید و سپس با دقت نوار چسب‌ها را از روی دیوار جدا کنید. در این مرحله، نیاز دارید که رنگ مقداری خیس باشد تا چسب‌ها تمیز و مرتب از روی دیوار جدا شوند و خطوط راه راه، صاف باقی بمانند.

  انتخاب رنگ اتاق خواب : مراحل انتخاب، اشتباهات و رنگ های محبوب

رپورتاژ آگهی

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx