خرید لوله بدون درز

dell ghatar.com ۰۲ آذر ۱۳۹۹ دیدگاه ۷۱

جهت انجام لوله‌کشی‌های صنعتی در رتبه اول نیاز به استفاده از انواع لوله صنعتی خواهد بود. لوله‌های صنعتی به منظور انتقال مواد و سیالات از مکانی به مکان دیگر استفاده می‌شوند. این لوله‌ها با توجه به مکان و کاربردی که استفاده می‌شوند در گونه‌های مختلفی تولید شده‌اند. برای شناخت بیشتر این لوله‌ها می‌توان گفت تیوپ‌های تو خالی هستند که در ارتفاعات بلند یا کوتاه برای رساندن موادی که حالد جامد ندارند ساخته می‌شوند. برای ساخت لوله‌ها می‌توان از پلاستیک، فلز، بتن، چوب یا فایبرگلاس استفاده کرد. لوله‌هایی در جنس‌های مختلف برای کاربرد های مختلف استفاده می‌شوند.

یک سیستم لوله‌کشی علاوه بر لوله‌ها نیاز به اتصالات و شیرآلات برای تنظیم کار لوله‌ها و اتصال آنها به یکدیگر دارد. در اینجا می‌خواهیم در مورد انواع لوله‌ها برای کاربردهای مختلف صحبت کنیم. لوله‌ها به طور کلی در دو نوع لوله بدون درز و لوله درزداز جوشی تقسیم بندی می‌شوند. خرید لوله بدون درز در بسیاری از مواقع لازم بوده و در خیلی از کاربردها نیاز می‌شود. ولیکن این لوله‌ها در زمان حاضر بیشتر استفاده می‌شوند و به نوعی به جای لوله‌های درزدار جوشی هم می توان از آنها استفاده کرد. ولی برعکس این کار امکان پذیر نخواهد بود.

خرید لوله

کاربرد و چگونگی ساخت لوله بدون درز
برای ساخت انواع لوله‌های صنعتی مخصوص لوله کشی از روش‌های ساخت مختلفی استفاده می‌کنند. چیزی که در بین این روش‌ها مشترک است و برای ساخت هر دو نوع لوله از آن استفاده می‌شود تبدیل فولاد خام به شکلی برای شروع کار خواهد بود. در مرحله بعد برای ساخت لوله‌های بدون درز شمش فولاد گرم به لوله‌های بدون درز تبدیل شده، لبه های فولادی آنها به هم می رسد و با یک نوار جوش به یکدیگر جوش داده می‌شوند. برای ساخت این نوع لوله می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد که در ادامه در مورد این روش‌ها صحبت می‌کنیم.
 
فرآیند دستگاه سنبه کاری برای ساخت لوله بدون درز
در این فرآیند از یک شمش فولادی گرد برای ساخت لوله‌های بدون درز استفاده می‌کنند. این شمش را درون یک کوره گردان بوته‌ای قرار می‌دهند. پس از آنکه شمش را از کوره تخلیه کردند یک سوراخ کوچک در انتهای آن ایجاد می‌کنند. از ین سوراخ کوچک برای انجام عمل سنبه کاری استفاده می‌شود. سنبه کاری که به طور کلی سنبه کاری دوار نامیده می‌شود یک نوع فرآیند بسیار سریع و پویا خواهد بود. در این فرآیند شمشی که گرم شده را بین دو رول لوله‌ای شکل قرار می‌دهند و با سرعت بالا می‌چرخانند.

انجام این کار به صورت متقاطع باعث می‌شود که تنش‌های کششی زیادی در مرکز شمش ایجاد شود. رول‌های مخصوص سنبه‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که هنگام خارج شدن فلز از فرآیند در امتداد رول و در قسمت‌هایی که در آنها سنبه کاری انجام شده جریان یابد. دقت کنید که برای ایجاد جریان فلز و تشکیل پوسته لوله بوسیله فرآیند چرخشی از نقطه سنبه کاری استفاده می‌کنند. این نقطه را می‌توان ابزاری آلیاژی با دمای بالا و آب خنک در نظر گرفت. پس از انجام این فرآیند یعنی تولید پوسته لوله های سوراخ شده، لوله‌ها بلافاصله به دستگاه سنبه متحرک برای ادامه فرآیند منتقل می‌شوند. میله‌های سنبه کاری شده به درون پوسته مخصوص لوله‌های سوراخ شده وارد شده و در نهایت به داخل دستگاه منتقل می‌شوند.
 
ساخت لوله ها با فرآیند دستگاه نورد توپی مانیسمان
ساخت لوله‌ها با استفاده از این روش تقریبا شبیه به دستگاه سنبه کاری است و شباهت زیادی با آن روش دارد در صورتی که به جای دستگاه سنبه دستگاه نورد توپی قرار می‌گیرد. در این دستگاه یک جفت رول مخروطی قرار دارد که این دو رول بالای یکدیگر قرار گرفته‌اند. پوسته‌های مخصوص لوله‌های تو خالی که دیواره‌های ضخیمی دارد، یک سنبه استوانه‌ای شکل را درون خود قرار می‌دهد و به سمت رول‌های دستگاه نورد توپی هدایت می شوند. در این مرحله به محض درگیر شدن با قسمت نازک قطعات یک لایه کوچک از ماده از پوسته لوله تو خالی بریده می‌شود. سپس این لایه را به دیواره لوله‌های سنبه کاری شده می‌افزایند. بعد از این مرحله پوسته لوله تو خالی همراه با سنبه در جهت چرخش رول به سمت عقب حرکت می‌کند.

خرید لوله

ساخت لوله ها با استفاده از فرآیند اکستروژن
فرآیند اکستروژن یک فرآیند مخصوص برای تشکیل و ساخت فلز است. در این فرآیند یک قطعه مخصوص کار که در بسیاری از مواقع یک شمش گرد است، از درون قالبی با سطح مقطع کوچکتر عبور داده می‌شود. به همین شکل یک سطح مقطع جدید برای آن ساخته می‌شود. به نسبت مقدار موادی که در قطعه کار و قطعات خارج شده موجود است طول قسمتی که خارج می‌شود متفاوت خواهد بود. می‌توان به طور مستقیم با استفاده از سنبه هایی که به لوله کار متصل می‌شوند لوله ها را اکسترود کرد.

به موازات محوری که رم بر روی آن نیرو وارد می‌کند، درون کار یک سوراخ ایجاد می‌شود تا اکستروژن را تشکیل دهد. سنبه را در داخل این روزنه قرار می‌دهند. تا اینجا سه روش برای ساخت لوله‌های بدون درز گفتیم و به طور کامل برای شما توضیح دادیم. خرید لوله بدون درز می‌تواند در بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده محصولات صنعتی انجام شود. یکی از بهترین شرکت ها با ساخت قطعات صنعتی با کیفیت می‌توان به پتروسا اشاره کرد.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx