چگونه زمین را در نه مرحله سرامیک کنیم؟

dell ghatar.com ۰۷ آذر ۱۳۹۹ دیدگاه ۸۷

در این مقاله برآنیم که در نه مرحله به شما نحوه‌ی سرامیک کردن زمین را آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید قیمت نصب کاشی  را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال سرامیک کار در تهران باشید می‌توانید سفارش نصب کاشی  ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

سرامیک سطح نازکی است که نیاز به مراقبت دارد و باید با دقت هر چه تمام‌تر نصب شود وگرنه با رفت و آمد و قدم گذاشتن بر روی آن، عمر سرامیک کم‌تر و کم‌تر می‌شود و سریع‌تر از بین می‌رود.

نحوه سرامیک کردن زمین

مرحله اول، بررسی کلی مراحل کار:
با دقت هرچه تمام‌تر طراحی کنید تا سرامیک کم نیاید و همه جای اتاق سرامیک شود.

هرگز بر روی سطح تازه سرامیک شده، قدم نگذارید و مطمئن شوید که حداقل ۲۴ گذشته و سرامیک خشک شده است.
 
مرحله‌ی دوم، طراحی و نقشه‌ی اولیه:

قسمت مرکزی هر دیوار را پیدا کنید و از هرکدام خطوطی را رسم کنید. محل برخورد خطوط به یکدیگر، مرکزیت اتاق را نشان می‌دهد و نقطه‌ی آغازین کار.

یک ردیف از کاشی‌ها را به ترتیب در کنار هم قرار دهید تا مطمئن شوید همه‌ی آن‌ها بر روی سطح به خوبی جای می‌گیرند یا خیر. در این مرحله از گیره‌های نگهدارنده نیز استفاده کنید تا جا برای درز و دوغاب و مرحله‌ی بندکشی باشد.

در مرحله‌ی بعد، کاشی مرکزی را بگذارید و سپس باقی کاشی‌ها را با توجه به آن، بچینید.

نحوه سرامیک کردن زمین

مرحله‌ی سوم، طراحی؛ قسمت دو:
از کاشی مرکزی تا دیوار شماره یک اندازه بگیرید. سپس همینکار را برای دیوار شماره دو انجام دهید. سپس دقت کنید که آیا خطوط در امتداد هم قرار دارند یا نه.

این کار را برای دو دیوار دیگر اتاق انجام دهید.
 
مرحله‌ی چهارم، یک لایه‌ی نازک ملات را روی زمین پخش کنید:
بعد از تهیه‌ی ملات و رسیدن غلظت آن به اندازه‌ی سس مایونز، با استفاده از قسمت صاف ماله، مقداری از آن را روی سطح بریزید و سپس با استفاده از ماله، آن را به خوبی در تمام سطح پخش کنید به طوریکه یک لایه‌ی نازک از ملات زمین را بپوشاند. قبل از خشک شدن لایه‌ی اولیه، یک لایه‌ی نازک دیگر نیز به صورت مساوی و صاف، بر روی آن قرار دهید. این کار باعث می‌شود که چسبندگی مناسب برای سرامیک‌ها، بدست آید.

نحوه سرامیک کردن زمین

مرحله‌ی پنجم، کاشی‌ها را قرار دهید:
به آرامی یک کاشی را در کنار یک خط کش روی زمین قرار دهید و با کمک چرخش اندک مچ، به آرامی آن را فشار دهید.

همین تکنیک را برای سایر کاشی‌ها نیز پیاده کنید تا یک ردیف صاف از کاشی نمایان شود. استفاده از گیره‌ها، فضای کافی برای ریختن دوغاب را برای شما فراهم می‌کند.

خط کش را جا به جا کنید و یک ردیف دیگر از کاشی‌ها را نیز بر روی زمین نصب کنید. هر چند وقت یک بار، در کنار ردیفی از کاشی‌ها، یک گونیا قرار دهید تا مطمئن شوید که کاشی‌ها نسبت به یکدیگر صاف هستند و کج قرار نگرفته‌اند.

فشار انگشت‌ها به صورت برابر و یکدست باعث می‌شود که کاشی‌ها صاف بر روی زمین قرار بگیرند و یک لبه پایین‌تر از لبه‌ی دیگر نباشد.

نحوه سرامیک کردن زمین

مرحله‌ی ششم، برش نهایی:
با استفاده از کاتر مخصوص، قسمت‌هایی را که درست سرجای خود قرار نمی‌گیرند، برش دهید. در این مرحله لبه‌های برش داده شده را با سنگ تیز کنی، صاف کنید. یکی دیگر از ابزارهای پرکاربرد در این مرحله، اره‌ی کاشی بر است. با استفاده از این اره می‌توانید به راحتی برش‌های صاف بزنید. برای اینکه یک کاشی، به راحتی در یک گوشه جای بگیرد؛ کاشی را در آنجا قرار دهید و قسمتی را که با گوشه‌ برخورد دارد، علامت بزنید. سپس بدون اینکه کاشی را تکان دهید، به قسمت دیگر آن بروید و آن جا را نیز با مداد علامت بزنید. حالا قسمتی را که با گوشه برخورد دارد و اجازه نمی‌دهد که کاشی در آنجا قرار بگیرد، با اره از کل کاشی جدا کنید.

نحوه سرامیک کردن زمین

مرحله‌ی هفتم، استفاده از اره‌ی کاشی‌بر:
همانطور که اشاره شد، این وسیله می‌تواند بسیار کارآمد ظاهر شود. برای بریدن گوشه‌ها و قسمت‌هایی که لازم نمی‌شود، از این نوع اره استفاده کنید.

نحوه سرامیک کردن زمین

مرحله‌ی هشتم، بندکشی:
بعد از گذشت یک شب و خشک شدن کامل سرامیک‌ها، حالا نوبت بندکشی است. با استفاده از یک ماله، اضافاتی را که از ملات بر روی سطح سرامیک قرار گرفته است، از بین ببرید. دوغاب را تهیه کنید و از غلظت آن، مطمئن شوید و اگر رقیق‌تر از سس مایونز نشده بود، به آن آب اضافه کنید. با استفاده از یک ماله‌ی مخصوص، مقداری از دوغاب را روی سطح بریزید و بندکشی کنید. از گوشه‌ها به سمت مرکز کف بروید.

نحوه سرامیک کردن زمین

مرحله‌ی نهم، تمیزکاری:
حدود بیست تا سی دقیقه به دوغاب زمان دهید تا خودش را در درزها بگیرد. قبل از شستن کاشی‌ها، دوغاب باید سفت شده باشد. هرگونه اضافات را با یک اسفنج نم دار از روی زمین بزدایید. دوباره این مرحله را تکرار کنید تا جایی که هیچ دوغابی به روی کاشی نشت نکرده باشد. در انجام این کار حوصله به خرج دهید تا بندکشی را خراب نکنید.

نحوه سرامیک کردن زمین

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx