lokomotive teslapress24.com ۱۱ آذر ۱۳۹۹ دیدگاه ۱۵۸

افزایش مرگ خاموش در سایه بی‌توجهی اتحادیه‌ها و تولیدکنندگان به آموزش عمومی

مونوکسید کربن پا به پای کرونا جان می‌گیرد

«دوباره فصل سرد؛ دوباره مرگ خاموش». قصه پرغصه‌ای که گویا قرار است هر سال تکرار شود. امسال نیز با نزدیک شدن به زمستان و سردترشدن هوای شهرهای مختلف کشور، شمار مرگ‌های ناشی از استنشاق گاز مونوکسید کربن، رو به فزونی گذاشته است. آن‌طور که آمار پزشکی قانونی کشور نشان می‌دهد طی هفته‌های اخیر به‌طور میانگین روزانه چهار نفر به دلیل نصب اشتباه لوازم گازسوز خانگی و شومینه و رعایت نکردن استانداردهای لازم، جان خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که متوسط مرگ خاموش در پنج سال گذشته حدوداً دو نفر در روز بوده است.

در روزهایی که کرونا روزانه جان بیش از ۴۰۰ ایرانی را می‌گیرد، به نظر می‌رسد سایر خطرات مرگ‌زا به باد فراموشی سپرده شده‌اند و نهادهای ذی‌ربط دیگر توجهی به آموزش عمومی مردم نشان نمی‌دهند.

مسمومیت ۸۰۰ هزار با گاز مونوکسید کربن نفر بر اثر گازگرفتگی

این روزها لابه‌لای اخبار تأسف‌بار کرونایی، خبرهای دیگری به چشم می‌خورد که پاییز ۱۳۹۹ را برای مردم به سر حد تلخی برساند. سیزدهم آبان بود که مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از مرگ چهار شهروند بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن خبر داد.

صفحه حوادث روزنامه‌ها نیز آذرماه را با خبر مرگ خاموش در شرق ایران آغاز کردند. این بار یک آبگرمکن دیواری با نشت گاز مونوکسید کربن جان یک مادر و دو فرزند او را در مشهد گرفته بود.

قدرت مودم جیبی را دست کم نگیرید!

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx