جراحی چاقی برای چه افرادی مناسب است؟

dell ghatar.com ۰۸ دی ۱۳۹۹ یک دیدگاه ۱۰۱

یکی از پرسش های اساسی که برای داوطلبان جراحی چاقی پیش می آید، این است که جراحی چاقی برای چه افرادی مناسب است. در پاسخ به این سوال نیاز است که موارد مختلفی در نظر گرفته شود و نکات مختلفی را مورد بررسی قرار داد.

دکتر سلیمی جراح چاقی

دکتر سلیمی جراح چاقی در پاسخ این پرسش دیدگاه های جالبی دارد.

بیماری هایی که فرد چاق به آن مبتلاست، مشکلاتی که چاقی برای فرد به وجود آورده است، نوع جراحی انتخاب شده، وزن فرد پیش از انجام جراحی و… در پاسخ به این پرسش که جراحی چاقی برای چه افرادی مناسب است، تاثیر گذار است. به این منظور داشتن حداقل اطلاعاتی در زمینه جراحی چاقی می تواند کمک کننده باشد. اگر شما نیز به دنبال پاسخ دقیق این پرسش هستید که جراحی چاقی برای چه افرادی مناسب است، شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کنیم.

  1. جراحی چاقی به چه منظوری مورد استفاده قرار می گیرد؟
  2. چاقی مفرط و نیازمند جراحی چه زمانی اتفاق و به چه دلایلی اتفاق می افتد؟
  3. جراحی چاقی برای چه افرادی مناسب است؟
  4. مزایای جراحی چاقی چیست؟

 
جراحی چاقی به چه منظوری مورد استفاده قرار می گیرد؟

دکتر سلیمی جراح چاقی

امروزه، کاهش وزن و لاغری به دلایل زیادی مورد توجه قرار می گیرد. برای دستیابی به وزن مناسب و اندام ایده آل روش های مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها جراحی چاقی است. اما این که چرا نسبت به سایر روش های لاغری و کاهش وزن جراحی های چاقی بیشتر مورد توجه قرار می گیرند، به ویژگی های خاص این جراحی ها و همچنین دلایلی که باعث نتیجه گیری از سایر روش ها می شود بستگی دارد.
 
طولانی بودن روش های رایج
اولین روشی که برای لاغری و کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد، رژیم غذایی است. این روش تقریبا توسط تمام افرادی که قصد لاغری و کاهش وزن را دارند، برای یک بار هم که شده مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر روش ها می توان به ورزش و استفاده از داروهای مخصوص لاغری استفاده کرد. لاغری با این روش ها به خصوص برای افرادی که اضافه وزن زیادی دارند، بسیار زمان بر است. گاهی این مسئله سال ها زمان می برد. جراحی های چاقی اما می توانند باعث لاغری و کاهش وزن فرد در مدت زمان کوتاهی شده و لاغری را به ساده ترین شکل ممکن و بدون تلاش خاصی برای فرد به ارمغان بیاورند.
 
سختی و پر هزینه بودن
در بسیاری از موارد روش های دیگر لاغری و کاهش وزن نیاز است که تا چند سال مداومت داشته و مورد استفاده قرار گیرند. این مسئله در بسیاری از موارد باعث می شود که هزینه زیادی متوجه فرد چاق شود. در صورتی که با یک بار جراحی چاقی می توان به سادگی و در کوتاه ترین زمان به وزن ایده آل دست پیدا کرد که تنها یک بار نیاز به هزینه کردن دارد.

  ویتامینی که به کاهش وزن کمک می‌کند

عدم نتیجه گیری
به دلیل طولانی و سختی روش های دیگر در بیشتر افراد، روش های رایج بر خلاف جراحی های چاقی بدون نتیجه یا نیمه کاره باقی می مانند. به همین دلیل افراد ترجیح می دهند که به جای استفاده از روش های مرسوم، به سراغ جراحی های چاقی رفته و لاغری را به ساده ترین شکل و در کوتاه ترین زمان تجربه کنند.
 
چاقی مفرط و نیازمند جراحی چه زمانی و به چه دلایلی اتفاق می افتد؟

دکتر سلیمی جراح چاقی

هر چند جراحی چاقی بهترین روش رسیدن به وزن مناسب است، اما برای تمام افراد توصیه نمی شود و بیشتر افرادی نیازمند آن هستند که چاقی مفرط داشته و وضعیت اضافه وزن آن ها به حد خطرناک است. اما این که چگونه یک فرد می تواند به این میزان چاقی برسد، دلایل مختلفی دارد.
 
تغذیه نامناسب
تغذیه نامناسب اولین عاملی است که مداومت آن و عدم دقت و تغییر در آن می تواند باعث چاقی مفرط شود. تغذیه نامناسب حالت های مختلفی دارد. یکی از حالت های تغذیه نامناسب مصرف کالری بیش از حد نیاز بدن است. از دیگر انواع تغذیه نامناسب می توان به حذف وعده های غذایی اشاره کرد. بسیاری از افراد با خیال این که حذف یکی از وعده های اصلی می تواند باعث لاغری و کاهش وزن شود، در وعده های دیگر، مصرف غذای بیشتری دارند که نه تنها باعث لاغری نشده، بلکه چاقی بیشتری را منجر می شود.
 
کم تحرکی یا عدم تحرک
سوخت و ساز و متابولیسم بدن در از بین بردن غذای مصرفی و استفاده آن در بدن برای سلول ها موثر است. یکی از عواملی که می تواند سوخت و ساز را افزایش دهد، تحرک است. هنگامی که فرد تحرکی نداشته و یا بعد از هر بار ورزش کردن یا هر گونه فعالیتی مصرف غذای زیادی دارد، غذای مصرفی به جای سوخت و ساز و مصرف شدن برای سلول ها به صورت چربی در بدن انباشته می شود.
 
مشکلات و بیماری ها
بسیاری از افراد به دلیل مشکلات و بیماری های هورمونی دچار چاقی به خصوص چاقی های خطرناک می شوند. به عنوان مثال بیماری های هورمونی مانند کم کاری تیروئید و… هورمون ها و سوخت و ساز را تحت تاثیر قرار می دهد.
 
جراحی چاقی برای چه افرادی مناسب است؟
در این بخش به بررسی این مسئله که جراحی چاقی برای چه افرادی مناسب است، خواهیم پرداخت. یکی از گروه هایی که جراحی چاقی برای آن ها مناسب است، افرادی هستند که به چاقی با شاخص توده بدنی و بی ام آی بالای ۴۰ مبتلا هستند. این نوع چاقی، چاقی خطرناک است و فرد را خیلی زود به بیماری های مختلف دچار می کند. همچنین افرادی مانند بیماران دیابتی یا قلبی که شاخص توده بدنی آن ها حدود ۳۰ باشد نیز در اولولیت انجام جراحی های چاقی می باشند. افرادی که به دلیل چاقی به بیماری های مختلف دچار شده اند و افرادی با چاقی مفرط که نیاز به جراحی دارند نیز جراحی چاقی برای آن ها مناسب است.
 
مزایای جراحی چاقی چیست؟
از جلمه مزایای جراحی های چاقی می توان به این مسئله اشاره کرد که این جراحی ها باعث لاغری فرد در مدت زمان بسیار کوتاه می شوند. همچنین بر خلاف روش های دیگر که لاغری در آن ها به تدریج اتفاق می افتد، در جراحی های چاقی، لاغری به میزان زیاد اتفاق می افتد. از دیگر مزایای جراحی چاقی می توان به این مسئله اشاره کرد که لاغری با این روش ها نیازمند تلاش خاصی نبوده و تنها با مراقبت های قبل و بعد از عمل می توان به سادگی به وزن مناسب دست پیدا کرد.

  غفوریان: چِرت‌گفتن درباره لاغری من را تمام کنید+عکس

رپورتاژ آگهی

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx