ویدئو / اسناد مازوت سوزی در نیروگاه‌‌های اطراف تهران

didi ghatar.com ۱۵ دی ۱۳۹۹ دیدگاه ۱۶۹

با وجود انکار مقامات دولتی و سازمان محیط زیست، تصاویری که در فیلم‌های منتشرشده می‌بینید، نشان از مازوت‌سوزی در نیروگاه‌های اطراف تهران دارد.

به نقل از کانال تلگرامی شهردارچی، با وجود انکار مقامات دولتی و سازمان محیط زیست، تصاویری که در فیلم‌های منتشرشده می‌بینید، نشان از مازوت‌سوزی در نیروگاه‌های اطراف تهران دارد.

این تصاویر ماهواره‌ای، نقشه حاوی چگالی ترکیبات سولفور به ویژه دی‌اکسید گوگرد را در شرق و غرب تهران نشان می‌دهد. در توضیحاتی که کارشناس بر روی این نقشه می‌دهد، مشخص است که در اطراف نیروگاه شهید رجایی در غرب استان تهران شاهد بیشترین حجم دی‌اکسید گوگرد هستیم و همین پدیده بعد از آن در اطراف نیروگاه دماوند واقع در شرق استان تهران دیده می‌شود.

 
بیژن زنگنه، وزیر نفت گفته که باز کردن پنجره‌های منازل توسط مردم با این تصور که کرونا خارج می‌شود، یکی از علل افزایش مصرف گاز خانگی است و «در چنین شرایطی چاره‌ای جز تحویل مازوت به نیروگاه‌های برق نداریم.»

  به این دلیل دردناک بی‌خیال غذا دادن به سگ‌ها شوید+عکس

بیژن زنگنه روز یکشنبه در نشست مشترک وزرای نیرو، نفت و کشور توضیح داد که «ما مایل نیستیم مازوت مصرف شود ولی گازوئیل هم در حداکثر میزان ممکن تحویل نیروگاه های برق می‌شود و بیشتر از این امکانش وجود ندارد.»

این در حالی است که انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران روز شنبه اعلام کرده بود: «در حال حاضر هیچ صنایع و نیروگاهی در تهران از سوخت مازوت استفاده نمی‌کند.»

عیسی کلانتری، رییس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران که پیشتر فاش کرده بود که سوزاندن مازوت توسط نیروگاه‌های برق علت افزایش شدید آلودگی هوای کلانشهرهای کشور طی روزهای اخیر بوده، روز یکشنبه خبر داد معاون دادستان کل کشور با صدور بخشنامه‌ای خواسته تا فرد و نهادی مانع سوزاندن نفت کوره در نیروگاه‌ها و صنایع نشود.

آقای کلانتری علت صدور این بخشنامه را وجود برخی مسائل امنیتی که به آنها اشاره نکرده، عنوان کرده است. البته او چندی پیش به نقل از مقام‌های وزارت نفت گفته بود که به دلیل تحریم‌ها، برخی نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها به دلیل پُر بودن انبارها، چاره‌ای جز استفاده از سوخت مازاد مازوت ندارند.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
  آلودگی هوا چه بر سر کودکان می آورد؟
منبع: برترین‌ها

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx