تابلوی آیدین آغداشلو، رکورد حراج تهران را شکست!+عکس

dell ghatar.com ۲۷ دی ۱۳۹۹ دیدگاه ۴۹۶

در سیزدهمین حراج تهران، تابلویی از آیدین آغداشلو که ۱.۲ میلیارد تومان قیمت پایه‌ی آن تخمین زده شده بود تا ۱۲.۵ میلیارد افزایش پیدا کرد و به فروش رسید. این تابلو رکورد ۱۲ دوره حراج تهران را شکست.

در این حراج ۱۱۰ اثر ارائه شده بودند که بالاترین قیمت برآورد شده ۶ میلیارد تومان بود. آثار به ترتیب شماره آثار در کاتالوگ به مزایده گذاشته شدند

اما پدیده آخرین حراج تهران در قرن ۱۴شمسی اثری از آیدین آغداشلو (متولد ۱۳۱۹) بود. مزایده تابلوی نقاشی دو لته ای خاطرات امید از مجموعه خاطرات انهدام این هنرمند که در چند سال اخیر آماج اتهامات اخلاقی هم قرار گرفته بود، در ابتدا با برآورد قیمت  ۱۶۰۰۰ – ۱۲۰۰۰ میلیون ریال آغاز شد اما پیشنهادات پا را از این برآورد بسیار فراتر گذاشته و به چندین برابر آن رسید. در نهایت اثر آغداشلو به قیمت ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال معادل دوازده میلیارد تومان به فروش رسید! آیدین آغداشلو  با قیمت پایه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عرضه شده بود.

بنابراین این تابلوی آیدین آغداشلو نیز بعد از تابلوی ناصر اویسی بیشترن نوسان قیمت دهی را داشت و توانست رکورد تابلوی محمد احصایی را نیز بشکند. براین اساس اثر آغداشلو رکورد دوازده دوره قبلی حراج تهران را نیز شکست.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
منبع: برترین ها

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx