چند نکته برای طولانی‌تر کردن عمر لوازم خانگی

dell ghatar.com ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ دیدگاه ۲۷

نگهداری درست و تعمیر و سرویس منظم لوازم خانگی در افزایش عمر آن‌ها بسیار کمک کننده است و باعث صرفه جویی در هزینه‌های خرید و جایگزینی این لوازم می‌شود. نگهداری کردن از لوازم خانگی با توجه به یک سری نکات بسیار ساده است. برای رفع خرابی و مشکلات پیچیده هم کمک گرفتن از افراد حرفه‌ای توصیه می‌شود. برای جلوگیری از تعمیرات یا تعویض قطعه‌های پرهزینه لوازم خانگی در قدم اول باید از این لوازم خوب نگهداری کرد و آن‌ها را به صورت منظم تمیز کرد. در این یادداشت به چند نکته مهم و کاربردی برای افزایش عمر یخچال فریزر و اجاق گاز اشاره خواهیم کرد.

تعمیر و نگهداری لوازم خانگی

افزایش طول عمر یخچال و فریزر
همانند تمام لوازم خانگی، یخچال و فریزر هم هنگامی که تمیز باشد و درست از آن استفاده شده باشد عمر طولانی خواهد داشت. به دلیل وجود رطوبت و مواد غذایی داخل یخچال فریزر، آلودگی و کپک به سرعت درون آن انتقال پیدا می‌کند به همین دلیل توصیه می‌شود یخچال و فریزر حداقل هر ۶ ماه یکبار کاملا تمیز شود. برای این کار  ابتدا یخچال را از برق بکشید و قفسه‌ها و کشوهای جدا شونده یخچال را بیرون بیاورید و اجازه دهید هم‌دمای محیط شوند.

سپس از محلول جوش شیرین و آب و یک دستمال تمیز برای پاک کردن قفسه‌ها و کشوها استفاده کنید. از ترکیب مایع ظرفشویی و آب هم می‌توانید برای تمیز کردن یخچال کمک بگیرید. لاستیک درب یخچال یکی از محل‌های تجمع آلودگی و خرده‌های غذا است که تمیز کردن آن نباید فراموش شود. حتما بعد از شستشو، قفسه‌های یخچال را با دستمال تمیز خشک کنید. در پایان کار بدنه یخچال را هم با یک دستمال یا حوله تمیز و نرم پاک کنید تا رد آلودگی و مواد غذایی روی آن نمایان نباشد. با انجام منظم کارهایی که در بالا به ان اشاره کردیم، نیاز شما به تعمیر یخچال فریزر کاهش پیدا خواهد کرد.

افزایش طول عمر اجاق گاز
یکی از لوازم آشپزخانه که همیشه باید از آن مراقبت کنید و به طور مرتب آن را تمیز کنید اجاق گاز است. اجاق گاز به دلیل استفاده روزانه سریع کثیف می‌شود و محل مناسبی برای تجمع آلودگی و انواع میکروب‌ها است. هیچوقت برای تمیز کردن اجاق گاز از مواد شوینده قوی استفاده نکنید، زیرا این مواد در طول زمان به اجاق گاز آسیب می‌زنند و از طرفی هم برای سلامتی بدن مضر هستند. قبل از شروع کار مطمئن شوید که گاز کاملا خنک شده باشد، سپس با استفاده از یک حوله مرطوب مواد غذایی باقی مانده روی گاز را تمیز کنید. سرکه سفید یکی از موادی است که لکه‌های روغن و آلودگی روی گاز را به خوبی پاک می‌کند، به خصوص اگر جنس اجاق گاز شما شیشه‌ای باشد.

سرکه سفید و آب را به نسبت ۱ به ۲ با هم ترکیب کنید و روی یک دستمال نرم بریزید و با کمک آن سطح اجاق گاز را تمیز کنید. یکی دیگر از موادی که می‌توانید با آن اجاق گاز را تمیز کنید مایع ظرفشویی است. مایع ظرفشویی هم قدرت پاک کنندگی بالایی برای لکه‌های روغن و جرم روی اجاق گاز دارد. اگر اجاق گاز را به طور مرتب و بعد از هر بار استفاده تمیز کنید، کار خودتان را بسیار راحت کرده‌اید و نیازی به استفاده از مواد شیمایی قوی نخواهید داشت. با این کار عمر اجاق گازتان را هم خیلی بیشتر خواهید کرد. با انجام منظم این کارها کمتر به تعمیر اجاق گاز نیاز خواهید داشت.

استفاده از خدمات پلاک برای تعمیر لوازم خانگی
اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که مشغله زیادی در محل کار خود دارید و زمان لازم را برای پرداختن به مواردی مانند تعمیرات منزل یا لوازم برقی ندارید، مطمئنا با این عقیده موافقید که استفاده از روش‌های اینترنتی بسیار معقول است. البته شما نیز به این نکته توجه دارید که در استفاده از این روش، نیاز است تا خدمات شرکت‌ها به صورت تضمینی ارائه شوند. در حقیقت، اعتماد و اطمینان از خدمات شرکت‌هایی که به صورت اینترنتی فعالیت می‌کنند، مهم‌ترین بخش ماجرا است. این اعتمادسازی و تضمین خدمات به کاربران توسط نهادهای قانون‌گذار به دست می‌آید و علاوه بر این، پرسش از کاربران و مشتریان دیگر نیز می‌تواند روش مناسبی باشد. با توجه به این گفته‌‌ها و در صورتی که خدمات شرکت‌ها به صورت تضمینی باشد، شکی در این وجود ندارد که استفاده از شرکت‌های خدماتی آنلاین برای افراد خانوار بهترین گزینه از نظر صرفه‌جویی در زمان و حتی هزینه‌ها است. با نصب یک اپلیکیشن کاربردی یا استفاده از یک صفحه اینترنتی ساده‌ترین و در دسترس‌ترین روش برای یافتن متخصصان مربوطه است که شاید یافتن این افراد در دنیای بیرون دشوار به نظر برسد.

این موضوع در مورد سپردن کار تعمیر لوازم برقی خانگی به افراد تعمیرکار اهمیت بیشتری دارد. چگونه می‌توان فردی ماهر و باتجربه را در حوزه تعمیر لوازم برقی یافت که تخصص وی اثبات شده باشد؟ شاید معقول نباشد که تعمیر یک وسیله الکتریکی گران‌قیمت را به فردی ناشناس و بی‌تجربه بسپاریم؛ چرا که امکان خرابی بیشتر وسیله برقی و صرف هزینه‌های اضافی وجود خواهد داشت. شاید در نهایت امر نیز وسیله برقی به صورت کامل تعمیر نشود یا دیگر قسمت‌های آن دچار خرابی شود که در این صورت علاوه بر زیان دیدن دستگاه، هزینه صرف شده نیز نتیجه‌ای نخواهد داشت. با این حال، باید دقت داشت که یافتن افراد متخصص و شرکت‌های معتبری مانند پلاک چندان دشوار نیست و تنها یک جست‌و‌جوی اینترنتی کافیست تا از خدمات این شرکت اطلاع پیدا کنیم. دو اصل مهم و اساسی برای رسیدن به اطمینان از خدمات شرکت‌ها وجود دارد. نخست تایید نهادهای مربوطه اهمیت زیادی دارد و سپس، باید به میزان رضایت مشتریان و کاربران این شرکت‌ها توجه کرد.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx