سفر به مشهد در فصول مختلف سال

dell ghatar.com ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ دیدگاه ۱۸

مشهد یکی از شهر های مهم گردشگری کشور به شمار می رود و هر ساله خیل عظیمی از مردم، این شهر را برای سفر خود انتخاب می کنند.

انتخاب بهترین زمان برای سفر به مشهد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برای پی بردن به این موضوع باید عوامل مختلفی را مورد بررسی قرار دهید. از جمله مهمترین عوامل تاثیرگذار بر انتخاب زمان مناسب برای سفر به مشهد می توان به آب و هوا اشاره کرد و اصلی ترین عامل بوده و حتما باید به آن توجه داشته باشید.
میزان هزینه های مورد نیاز برای سفر از دیگر عوامل تاثیرگذار است. در سفر به شهر مشهد می توانید جاذبه های مختلفی را مورد بررسی قرار دهید و هر فردی متناسب با سلیقه ای که دارد بهترین لحظات را در شهر مشهد خواهد گذراند. حرم امام رضا(ع) مهمترین جاذبه مشهد است اما جاذبه های تفریحی متعددی نیز در این شهر وجود دارند. برای سفر به مشهد راه های مختلفی پیش رو خواهید داشت اما با خرید بلیط هواپیما مشهد می توانید سفری بدون دغدغه داشته باشید. برای خرید بلیط و یا دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس https://deltaban.com/flights/mashhad-flight-tickets/ مراجعه نمایید و خرید خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:
 
برای پی بردن به بهترین زمان برای سفر به مشهد باید با عوامل مختلفی آشنایی داشته باشید. مشهد انتخابی مناسب برای تمامی فصول سال خواهد بود اما در برخی مواقع بیشترین لذت را از سفر خود خواهید برد پس به دنبال انتخاب بهترین زمان سفر باشید تا مشکلی گریبان گیرتان نشود. مسئولین شهر مشهد کلیه تلاش خود را بکار گرفته اند تا بتوانند مشهد را به یک مقصد گردشگری چهارفصل تبدیل کنند و به همین دلیل در تمامی ایام سال مشهد مملو از مسافر است. ایام نوروز که تعطیلات زیادی دارد شلوغ ترین مواقع این شهر است اما اگر این مواقع را برای سفر خود انتخاب کرده باشید می توانید بیشترین لذت را از سفر خود ببرید. چنانچه می خواهید سفری با برنامه و دقیق داشته باشید با رزرو تور مشهد خواهید توانست سفری بدون مشکل و دغدغه برای خودتان به ارمغان آورید. بهترین زمان برای سفر به مشهد از نظر افراد مختلف متفاوت خواهد بود و با مطالعه این محتوا می توانید متناسب با خواسته خود مناسب ترین زمان را انتخاب کنید.
 
بهترین زمان برای سفر به مشهد از نظر آب و هوا
آب و هوا یکی از عوامل تعیین کننده بهترین زمان برای سفر به مشهد است و در این رابطه باید بدانید که بهترین آب و هوا را در فصل بهار شاهد هستیم. در فصل بهار هم میزان بارش مناسب بوده و هم دمای هوا به گونه ای است که می توانید به راحتی در سطح شهر به گشت و گذار بپردازید. اواسط بهار و اواخر این فصل آب و هوای مناسب تری دارند اما ماه فروردین به دلیل تعطیلات نوروزی از جمله شلوغ ترین مواقع سفر به مشهد به شمار می رود. فصل تابستان آب و هوای گرمی بر شهر مشهد حاکم خواهد بود و بسیاری از مردم این زمان را برای سفر خود انتخاب می کنند. توجه داشته باشید که با نزدیک شدن به فصل پاییز دمای هوا کاهش پیدا کرده و سرمای هوا ممکن است برای برخی از مردم غیرقابل تحمل باشد. فصل زمستان سرمای سوزناکی داشته و کمترین میزان گردشگران مشهد متعلق به این فصل است و میزان بارش نیز زیاد خواهد بود.

بهترین زمان برای سفر به مشهد

بهترین زمان برای سفر به مشهد برای عزاداری
بی شک اصلی ترین دلیل سفر به شهر مشهد زیارت حرم امام است و به همین دلیل بهتر است بهترین زمان برای سفر زیارتی را نیز مورد بررسی قرار دهیم. مناسبت های مذهبی بهترین انتخاب برای سفر شما خواهد بود و شهادت امام رضا(ع) یعنی ۲۸ صفر بهترین زمان برای سفر مشهد از نظر مذهبی خواهد بود. در این ایام هیئت های مذهبی از جای جای نقاط کشور راهی مشهد می شوند و می توانید بهترین لحظات مذهبی را در این ایام تجربه کنید‌. البته باید بدانید که در سایر ایام مذهبی نیز مراسمات متعددی نیز در مشهد برگزار می شود و می توانید این ایام را برای سفر خود انتخاب کنید.
 
بهترین زمان برای سفر به مشهد، میلادیه
چنانچه می خواهید سفری دلچسب و خاطره انگیز برای خود رقم بزنید می توانید میلاد امام رضا(ع) یا دهه کرامت را برای سفر خود انتخاب کنید. در این مواقع کلیه صحن های حرم آذین بندی شده و گلکاری های بسیار زیبایی در آن انجام می شود که به زیبایی هرچه تمام تر حرم کمک خواهد کرد‌. این مواقع بهترین زمان برای سفر به مشهد خواهد بود و به همین دلیل نیز اغلب مردم در این مواقع به مشهد سفر کرده و شلوغ خواهد بود اما این شلوغی به دلیل مراسمات مولودی خاصی که در حرم برگزار می شود دلپذیر تر شده و شور و شوق بیشتری خواهد داشت.
 
رمضان بهترین زمان برای سفر به مشهد
یکی دیگر از بهترین زمان های سفر به مشهد را می توان ماه مبارک رمضان دانست. در ماه رمضان مراسمات بسیار خاصی در شهر مشهد برگزار می شود. حال و هوای مشهد در ماه رمضان به گونه ای است که شما را هر سال به این شهر خواهد کشاند. جلسات تلاوت قرآن به صورت عمومی و بسیار گسترده در صحن های حرم برگزار شده و خیل عظیمی از جمعیت در آن مشغول به خواندن قرآن می شوند. جلسات قرآنی، مدیحه سرایی ها و سخنرانی های مختلف از دیگر مراسمات مهم ماه رمضان هستند که به هر چه لذت بخش تر کردن سفر شما کمک خواهند کرد. مراسم افطاری ماه رمضان یکی از بزرگترین مراسمات افطاری جهان است که به این منظور هر شب ۱۳ هزار کارت دعوت در شهر پخش می شود و با در دست داشتن این کارت می توانید در مراسم افطاری شرکت کنید.
 
ایام محرم برای سفر به مشهد
ایام محرم حال و هوای خاصی بر مشهد حاکم خواهد بود و مراسمات ویژه ای برای این زمان در نظر گرفته شده است. در تمامی روزهای محرم حرم سیاه پوش می شود اما تاسوعا و عاشورا بهترین مراسمات را دارد. در شب عاشورا خادمین حرم شمع به دست بوده و به دور صحن انقلاب مشغول خطبه خوانی می شوند و به جرات می توان لقب یکی از بهترین سوگواری ها را به آن داد. مراسم شام غریبان نیز در شب روز عاشورا برگزار می شود و طی آن‌چندی از خادمین امام رضا(ع) شمع به دست از چهار راه شهدا آغاز کرده و به حرم امام می رسند و پس از قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) شهادت جدش امام حسین(ع) را تسلیت می گویند که باعث ایجاد جو معنوی خاصی خواهد شد.
 
بهترین زمان برای سفر به مشهد؛ طبیعت گردی
طبیعت گردی در مشهد از جمله لذت بخش ترین کارها خواهد بود چرا که ییلاق ها و روستاهای متعددی در شهر مشهد و اطراف آن وجود دارند که می توانند شما را به قعر طبیعت برده و مناطق دست نخورده ای را برایتان به تصویر بکشند. برای بازدید از این مناطق می توانید هر زمان از سال را انتخاب کنید چرا که در هر موقعی زیبایی خاصی بر آنها حاکم خواهد بود اما بهترین زمان برای سفر به مشهد از نظر طبیعت و بوم گردی، فصل بهار است چرا که هم آب و هوای خوشی داشته و هم زیبایی طبیعت شما را مجذوب خود خواهد ساخت. طرقبه و شاندیز از جمله مشهورترین های طبیعت گردی مشهد هستند. تنگه ارغوان یکی از مناطق نزدیک مشهد است که بهترین انتخاب برای گشت و گذار و عکاسی خواهد بود و می توانید از نفس کشیدن در میان گل های بنفش نهایت لذت را ببرید.
 
بهترین زمان برای سفر به مشهد؛ تفریحات
برای تفریح و خوشگذرانی در مشهد مناطق مختلفی در اختیارتان خواهند بود. پارک های مشهد از جمله بهترین انتخاب ها هستند که در جای جای آن پراکنده هستند. وکیل آباد یکی از پارک های مشهور مشهد است که در بهار حس تازگی درختان و شکوفه آنها و در زمستان برف بازی لابه لای درختان حس خوبی خواهد داشت. پارک های آبی مشهد بهترین انتخاب برای تفریح هستند و می توانید یکی از چهار پارک آبی؛ پارک آبی ایرانیان، موج های آبی، موج های خروشان و سرزمین آفتاب را برای شنا و سرسره بازی انتخاب کنید. هر یک از پارک های آبی امتیازات خاص خود را دارند و پارک آبی موج های خروشان بزرگترین پارک آبی سرپوشیده جهان نام گرفته است. البته هر زمان از سال که به مشهد سفر کرده باشید پارک های آبی آماده ارائه خدمات خواهند بود.

  فیلم باورنکردنی زورگیری خشن از جوان مشهدی/لباسش را هم بردند

بهترین زمان برای سفر به مشهد از نظر خلوت بودن
بسیاری از مردم مواقع شلوغ را برای سفر دوست دارند اما در مقابل برخی نیز خلوت بودن را ترجیح می دهند. در مراسمات مذهبی مشهد شلوغ ترین روزها را به خود می بیند و در روزهای معمولی خلوت تر از سایر مواقع خواهد بود. توجه داشته باشید که خلوت ترین زمان برای سفر به مشهد فصل زمستان است اما در صورتی که این فصل را برای سفر خود انتخاب کرده باشید باید طاقت سرمای طاقت فرسای آن را نیز داشته باشید. البته در اواخر پاییز نیز از میزان گردشگران کاسته خواهد شد و امکان سفر برای خلوت دوستان خواهد بود.
 
بهترین زمان برای سفر به مشهد از نظر هزینه
هزینه ها از جمله مهمترین موارد هستند و برای اینکه بتوانید میزان هزینه ها را کاهش دهید می توانید مواقع کم درخواست مسافرتی را انتخاب کنید. فصل زمستان کم هزینه ترین موقع برای سفر شما خواهد بود چرا که کمتر گردشگری این فصل را برای سفر انتخاب می کنید و حتی امکان رزرو بلیط هواپیما یا تور مشهد نیز با قیمت ارزان تر وجود خواهد داشت. اما در صورتی که هم مناسب بودن آب و هوا و هم هزینه برایتان مهم باشد بهتر است ایام بعد از تعطیلات نوروزی را انتخاب کنید. از ۱۵ فروردین تا ۱۰ خرداد میزان هزینه های سفر به مشهد کاهش پیدا خواهد کرد.

  سفر هیات زیمبابوه به ایران در اوج کرونای آفریقایی!

در کل شهر مشهد علاوه بر جاذبه های زیارتی دارای جاذبه های طبیعی و تفریحی فراوانی است که شما می توانید برای پر کردن اوقات فراغت خود در این شهر بسته به علایق خود یکی از این تفریحات را انتخاب کرده و خود را سر گرم کنید. در کنار این تفریحات جذاب و سرگرم کننده اگر به دنبال یک مکان آرام و بدون شلوغی برای استحراحت می گردید می توانید به کافه های این شهر سر بزنید. شهر مشهد دارای تعداد زیادی کافه و رستوران است که هر سبک و سلیقه را راضی می کند. همچنین شما می توانید مقاله ای که در خصوص سفر به مشهد در سایت همشهری آنلاین منتشر شده است را نیز مطالعه کنید.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx