آشنایی با کاربرد پله گرد و مزایا و معایب استفاده از آن

dell ghatar.com ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ دیدگاه ۱۷۱

حتما شما هم در خانه های دوبلکس، ویلاها یا حتی فیلم ها و سریال های تلویزیونی نمونه هایی از پله گرد فلزی را دیده اید. این نوع پله که با نام های دیگری مانند پله اسپیرال و پله پیچ نیز شناخته می شود، یکی از مهم ترین عناصر خانه های لوکس و شیک است. در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی در مورد کاربرد پله گرد فلزی ارائه دهیم، تا در صورتی که قصد دارید برای بخشی از منزل یا محل کارتان از این نوع پله ها استفاده کنید، با کاربرد و مزیت های آن آشنا شوید.

پله گرد

پله گرد فلزی چیست؟
همانطور که از نام پله اسپیرال مشخص است، این پله ها دارای ظاهری مارپیچ مانند هستند. یعنی به جای آنکه با یک شیب مسقیم به طبقه دیگر وصل شوند، به صورت دورانی به سمت بالا می روند. این پله ها حول یک محور فرضی پیچیده می شوند تا دو طبقه را به یکدیگر متصل کنند.

با توجه به وسعت فضایی که پله اسپیرال در آن نصب می شود و کاربردی که دارد، ممکن است راه پله کاملا حالت دایره ای و مارپیچی داشته باشد، یا آنکه با قوس های نرم، زیبایی بیشتری به محیط ببخشد.
 
کاربرد پله گرد فلزی چیست؟
پیش از هر چیز باید بر این نکته تاکید کنیم که پله گرد فلزی تنها در منازل و محیط های مسکونی کاربرد ندارند و می توانید از آن ها در نمایشگاه ها، رستوران ها، بوتیک ها و هر فضای دیگری نیز استفاده  کنید.

یکی از مهم ترین دلایل استفاده از پله های مارپیچی، کم جا بودن آن ها است! پس می توان پله های اسپیرال را در محیط هایی که فضای کافی برای نصب پله معمولی ندارند، یا کار گذاری پله های معمولی باعث کوچک شدن محیط می شود، استفاده نمود. برای مثال پله های بسیاری از فست فودها، انباری ها و پارکینگ ها به صورت گرد ساخته می شود.

همچنین بدیهی ترین کاربرد پله گرد فلزی جنبه زیبایی آن است. به بیان دیگر این پله ها در طراحی داخلی ویلاهای لوکس و خانه های مجلل بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. البته نوع پله ای که در خانه های مجلل و اماکن لوکس مورد استفاده قرار می گیرد، بسیار متفاوت است و برای این منظور معمولا از متریال های گران قیمت تر و زیباتری مانند چوب و شیشه، به همراه نورپردازی های خاص، استفاده می شود.
 
آشنایی با انواع ساخت پله گرد
پله های اسپیرال با توجه به ظاهرشان شامل انواع مختلفی مانند U، G، مارپیچ گرد، مارپیچ قائمه و… هستند. این پله ها همچنین براساس متریال های سازنده شان، دارای انواع متفاوتی هستند. برای مثال ممکن است از جنس شیشه های نشکن باشند، یا آنکه از چوب ساخته شوند.

همچنین برای ساخت پله های گرد از استیل، سنگ، بتن و آهن و حتی ترکیب چند ماده مختلف نیز استفاده می شود. این نکته مهم را فراموش نکنید که علاوه بر سلیقه و بودجه، کاربرد ساخت  پله گرد در متریال مصرفی برای ساخت آن نیز نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. برای مثال، تقریبا هیچ کجا پله های اضطراری شیشه ای نخواهید دید.

پله گرد

پله یکی از مهم ترین المان های هر بنایی است و علاوه بر کاربردی بودن، می تواند به یک ساختمان معمولی شکوه و زیبایی ببخشد، یا ظاهر یک ساختمان مدرن را تا حد یک بنای معمولی تنزل دهد. به همین دلیل است که استفاده از پله دکوراتیو نقش بسیار مهمی در معماری ساختمان ها، علی الخصوص معماری داخلی ایفا می کند.

حتی در بناهای تاریخی و آثار باستانی کشورمان نیز، استفاده از پله تزیینی رواج بسیاری داشته و در اغلب بناهای تاریخی چند طبقه، ساختاری مشابه به ساخت پله گرد قابل مشاهده است. شما می توانید داخل سایت آس استپ قیمت پله گرد فلزی را مشاهده کنید.
 
پله تزیینی چیست؟
پله تزیینی یا پله دکوراتیو دقیقا کاربرد یک راه پله را دارد و برای ایجاد ارتباط میان دو طبقه ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. با این تفاوت که این نوع پله ها، به دلیل زیبایی بصری و طراحی خاصی که دارند، در معماری داخلی منازل و طراحی دکوراسیون نقش مهمی داشته و می توانند یک محیط ساده و بی روح را به فضایی شیک و زیبا تبدیل کنند.

در پیاده سازی پله های دیکوراتیو دو عامل طراحی ظاهر و جنس پله و مصالح به کار رفته در آن از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین تنها زیبایی پله مهم نیست و نباید از امنیت و استحکام آن غافل بود. برخورداری از نرده های فلزی یا چوبی متناسب با طراحی پله و شیب مناسب آن، از واجباتی است که باید هنگام طراحی و ساخت پله رعایت شوند.شما می توانید داخل سایت آس استپ قیمت پله گرد فلزی را مشاهده کنید.
 
ساخت پله گرد و معماری داخلی
ساخت پله گرد یکی از محبوب ترین و زیبا ترین انواع پله دکوراتیو است که برای فضاهای مختلف مانند منازل دوبلکس، تالارها، راه لپه فرار، رستوران های شیک، شرکت های بزرگ و… مناسب است. همانطور که از نام این پله ها مشخص است، این نوع راه پله دارای ظاهر منحنی و بسیار جذابی است. بسته به فضای پیاده سازی و نوع معماری، این نوع پله تزیینی ممکن است دارای یک قوس نرم بوده یا کاملا شکل حلقوی و فنر مانند داشته باشند. شما می توانید داخل سایت آس استپ قیمت پله گرد فلزی را مشاهده کنید
 
آشنایی با انواع پله دکوراتیو گرد

پله گرد

پله های گرد بر اساس مواد سازنده آن دسته بندی متفاوتی دارند که در ادامه به معرفی برخی از آن ها خواهیم پرداخت:
 
شیشه ای
این نوع پله های شفاف و بسیار خاص هستند. اما مانند شیشه شکننده نبوده و از استحکام بسیار بالایی برخوردار می باشند. از این نوع پله بیشتر در طراحی های خاص منازل و رستوران ها و به همراه نورپردازی های ویژه، استفاده می شود.
 
سنگی
پله های سنگی یکی از زیباترین و با دوام ترین انواع پله های تزیینی هستند و در داخل و خارج بنا به کار می روند. در بسیاری از موارد برای ساخت نرده این نوع پله ها از چوب یا فلز استفاده می شود. شما می توانید داخل سایت آس استپ قیمت پله گرد فلزی را مشاهده کنید
 
چوبی
پله های گرد چوبی یکی از محبوب ترین انواع پله های تزیینی بوده و در ویلاها و بخش های داخلی منازل استفاده می شوند. با حکاکی روی این پله ها، می توان آن ها را به یک اثر هنری تبدیل نمود. شما می توانید داخل سایت آس استپ قیمت پله گرد فلزی را مشاهده کنید
 
فلزی
اگرچه معمولا این نوع پله در راه های فرار و انبارها دیده می شود، طرح های بسیار شیک آن برای داخل منازل و ساختمان ها نیز کاربرد دارد. روی این نوع پله دکوراتیو نیز می توان مانند پله چوبی حکاکی های بسیار زیبا و ظریفی انجام داد و جلوه آن را چندین برابر کرد.

رپورتاژ

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx