کنایه روزنامه اصولگرا به طرفداران بایدن در ایران +عکس

didi ghatar.com ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ دیدگاه ۱۹۰

روزنامه اصولگرای وطن امروز، تیتر اول شماره روز شنبه خود را به سخنرانی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اجلاس امنیتی مونیخ اختصاص داد و به آنهایی که منتظر اعلام وی برای بازگشت آمریکا به برجام بودند، کنایه زد.

قطار وبگردی: این روزنامه اصولگرا نوشت: سخنرانی جو بایدن در اجلاس امنیتی مونیخ نخستین سخنرانی رسمی او درباره توافق هسته‌ای با ایران بود. از نخستین ساعات‌ بامداد جمعه به وقت تهران، برخی خطوط خبری با اشاره به چند اقدام بی‌فایده و بی‌اهمیت آمریکا، پیش‌بینی می‌کردند دولت بایدن در آستانه اتخاذ یک تصمیم غیرمنتظره درباره برجام است و این گزاره را تقویت کردند که جو بایدن در سخنرانی خود در اجلاس امنیتی مونیخ به صورت صریح و واضح از بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم‌های ایران خواهد گفت.

روزنامه وطن امروز

بایدن دیشب به وقت تهران، از طریق ویدئو در اجلاس امنیتی مونیخ صحبت کرد. او به دنیا تعهد داد آمریکای دوره او، آمریکای دوره ترامپ نیست و آمریکا به تعهدات بین‌المللی خود پایبند است. از بازگشت آمریکا به معاهده پاریس گفت و تصریح کرد او به پیمان استارت با روسیه وفادار است. اما در موضوع برجام، اظهارات بایدن، متفاوت بود. او نه‌تنها از بازگشت آمریکا به برجام چیزی نگفت، بلکه خیلی کلی از آمادگی کشورش برای گفت‌وگو با ۱+۵ درباره برجام گفت و بلافاصله پس از گفتن این جمله، ایران را به بی‌ثبات کردن منطقه متهم کرد و افزود باید به این اقدامات بی‌ثبات‌ساز پایان داده شود.

  ایران به آمریکا پیام داد +جزئیات

این نشان می‌دهد معاون باراک اوباما، تمایلی برای بازگشت به توافق دولت اوباما با ایران ندارد. او نیز حرف‌های ترامپ و مواضع او را به شکل دیگری بیان کرد. ترامپ نیز خواهان اضافه شدن مسائل منطقه‌ای و موشکی به مساله هسته‌ای و انجام مذاکرات درباره این ۳ موضوع بود و تاکید می‌کرد هر نوع مذاکره با ایران باید شامل گرفتن امتیاز از ایران درباره این ۳ موضوع باشد.

قطعا این مواضع رئیس‌جمهور آمریکا درستی عزم ایران برای متوقف کردن تعهدات برجامی را نشان می‌دهد. ایران ۵ اسفند اجرای حلقه جدیدی از قانون هسته‌ای مصوب مجلس را آغاز می‌کند. متوقف کردن اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی، ایران را در موقعیت درست در مقابل ترفند جدید آمریکا و اروپا قرار می‌دهد.

نکته پایانی اینکه سخنرانی دیشب بایدن درباره برجام، نشان داد جریان خوشبین به دولت آمریکا تا چه اندازه بی‌بهره از استدلال و فهم دنیای واقعی هستند. اگر تا دیروز ترامپ را مزاحم و عنصر اشتباهی در مناسبات برجامی ایران و آمریکا می‌دانستند، اکنون با بایدن، معاون اوباما چه می‌کنند که همان مسیر ترامپ را در قبال برجام دنبال می‌کند؟!

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
  طرح برجامی جدید آمریکا؛ رفع تحریم‌های بشردوستانه در ازای توقف پیشرفت ایران
منبع: وطن امروز

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx