وکیل کلاهبرداری چه کاری انجام می‌دهد؟

dell ghatar.com ۰۸ فروردین ۱۴۰۰ دیدگاه ۲۸

اگر تا به حال با این نام روبرو نشده بودید، بهتر است بدانید که یکی از انواع وکیل پایه یک دادگستری که می‌تواند شما را به خوبی در برخی از عرصه‌ها و پرونده‌های حقوقی یاری نماید، وکیل کلاهبرداری است.

وکیل پایه یک دادگستری

رپورتاژ آگهی: برای هر کسی ممکن است این اتفاق رخ دهد که شخصی با نیت قبلی از وی سو‌استفاده کرده باشد و کلاهبرداری کرده باشد. اصولا کلاهبرداری زمانی رخ می‌دهد یا زمانی از وقوع آن باخبر می‌شوید که کار از کار گذشته است و دیگر جایی برای پیشگیری وجود ندارد. در این مواقع فردی که دچار ضرر و زیان شده است، چون دچار آشفتگی ذهنی و مالباختگی است، شاید به خاطر غلبه‌ی احساسات به خوبی نتواند که از پس امور و شکایات خود برآید.

وکیل پایه یک دادگستری

از طرف دیگر فرد مالباخته در اغلب موارد راه‌ را از چاه در این زمینه تشخیص نمی‌دهد و به خوبی نمی‌تواند حق خود را مطالبه کرده و پرونده را به سرانجام برساند. در این زمینه بهتر است تا حتما از وجود شخصی در پرونده بهره‌مند شود که بتواند به وی کمک نموده و او را از این منجلاب بیرون بکشد. چه کسی بهتر از وکیل کلاهبرداری، که وقت و استعداد خود را صرف این کار کرده است و با تکیه بر تجربه‌ و تحصیلات خود به خوبی می‌تواند به دیگران در این امر یاری رساند.

کلاهبرداری چیست؟

کلاهبرداری به شیوه‌هایی اشاره دارد که در آن فرد کلاهبردار با توسل به نیرنگ و فریب، اعتماد فرد قربانی را جلب می‌نماید و سپس با استفاده از سوءاستفاده از حسن نیت قربانی، اقدام به اخاذی یا انواع دیگر کلاهبرداری‌ها در زمینه مالی، جانی یا با آبروی فرد قربانی می‌نماید.

در هر پرونده‌ی کلاهبرداری عناصر متعددی وجود دارد. این عناصر شامل عناصر قانونی، معنوی و مادی هستند. کلاهبردار نیز یا با نیت عام و یا با نیت خاص اقدام به کلاهبرداری نموده است.

منظور از سوء نیت عام، اقداماتی است که فرد با نیت مادی و فیزیکی آن را انجام نداده باشد. بر عکس، نیات خاص، قصد مرتکب شونده، بردن مال غیر محسوب می‌شود.

کلاهبرداری ها به دو نوع ساده و مشدد انجام می‌پذیرد. برای اینکه بتوانید شکایت خود را در زمینه‌ی کلاهبرداری به سرانجام برسانید باید به مرجع صالحی مراجعه نمایید. دادسرای محل تصاحب مال شما، می‌تواند بهترین مکان برای سیدگی به این پرونده باشد.

وکیل پایه یک دادگستری

وکیل کلاهبرداری کیست؟

وکیل کلاهبرداری کسی است که به همه‌ی انواع کلاهبرداری‌ها و راه‌های پیگیری آن‌ها وارد است و می‌داند از کجا باید اقدام نموده و چه شیوه‌هایی را باید برای اقدام انجام دهد. او می‌داند هر پرونده و هر نوع کلاهبرداری چه پیچ و خم‌ها و ظرافت‌هایی دارد و رسیدگی به این پرونده در حیطه‌ی کاری او است.

  چطور تماس‌های بین‌المللی کلاهبرداری را قطع کنیم؟

وکیل پرونده با کمک به تجربه‌ی خود به فرد قربانی در احقاق مال یا آبروی فرد قربانی کمک می‌نماید. در نتیجه به فرد قربانی کمک می‌کند تا با متقاعد کردن قاضی پرونده حکم به رد مال را در پرونده‌ی خود درج نماید.

مدت زمان رسیدگی به هر پرونده‌ی کلاهبرداری از شیوه‌ی خاصی پیروی نمی‌کند و بسته به محل وقوع جرم و نوع جرم می‌تواند متفاوت باشد.

هزینه ای که باید به وکلای کلاهبردار بپردازید، علاوه بر تعرفه‌ی حق الوکاله که مشخص گردیده، در صورتی که نیاز به رفت و آمد به شهرهای دیگر وجود دارد، هزینه‌ی این رفت و برگشت بر عهده موکل است.

توجه نمایید که چنانچه فرد از کسی طلبکار است و پولی را با خواست خود به فرد دیگری داده است، از مصادیق کلاهبرداری محسوب نمی‌شود و در نتیجه قابل پیگیری از طریق وکیل کلاهبرداری نیست. کلاهبرداری به اعمالی گفته می شود که با نیرنگ و فریب انجام شده باشد و فرد قربانی از دادن مال به فرد راضی نبوده و مالباخته محسوب می‌شود.

ویژگی‌های وکیل کلاهبرداری:

  • وکیل کلاهبرداری باید به تمامی زیر و بم‌ قوانین جزا و جرم‌شناسی تسلط کافی داشته باشد.
  • فن بیان قوی یکی از لازمه‌های این وکیل است تا بتواند در مقابل افراد کلاهبردار حق شما را ثابت نماید. فراموش نکنید، کلاهبرداران از ضریب هوشی بالایی برخوردارند و به سادگی نمی‌توان آن‌ها را در برابر قانون مقصر جلوه داد.
  • اشراف کافی به این نوع از پرونده‌ها و داشتن تجربه در این مسیر می‌تواند شما را در روند پرونده بسیار کمک نماید.
  • پرونده‌ی شما را باید به خوبی درک کند تا بتواند با استناد به مدارک مختلف و شواهد موجود قاضی پرونده را برای دادن رای به نفع شما مجاب نماید.

وکیل خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

در یک شرایط دشوار، گیج کننده یا پیچیده، افراد و شرکت‌ها ممکن است ناامیدانه به جستجوی راهنمایی یک متخصص حقوقی قابل اعتماد برآیند. یک وکیل می‌تواند تأثیر چشمگیر و مثبتی در زندگی موکلان خود داشته باشد. خواه از طریق کمک به آنها در یک مسئله دشوار خانوادگی، محافظت از آنها در برابر اتهامات دروغین یا تأمین خسارت مالی عادلانه پس از یک حادثه؛ وکلا در برخی از چالش ‌برانگیز ترین دوران زندگی مردم، از آنها پشتیبانی می‌کنند. و بسیار اهمیت دارند.

  چطور تماس‌های بین‌المللی کلاهبرداری را قطع کنیم؟

ولی چه چیزی یک وکیل خوب را ایجاد می‌کند؟یافتن چنین فردی، کار ساده‌ای نیست. برای هر کسی که می‌خواهد بداند چگونه یک وکیل در اصفهان پیدا کند یا اینکه چگونه یک وکیل خوب باشد، در نظر گرفتن عوامل اصلی موفقیت وکلای امروز بسیار مهم است.

کلام آخر:

اگر به کسی اعتماد داشته‌اید که اکنون توانسته با نیرنگ و فریب اموال شما را مصادره نماید و از آن خود کند. اگر این فرد حاضر به همکاری با شما نیست و شما نمی‌توانید خودتان مال را از وی بازپس گیرید، شما اکنون قربانی یک پرونده‌ی کلاهبرداری هستید که باید با حضور در دادگاه صالحه‌ای برای رد مال خود از قاضی حکمی را دریافت نمایید.

برای این منظور قطعا لازم است تا مدارکی را برای قاضی ارائه دهید که از نظر قاضی محکمه پسند باشد و قاضی بتواند با استناد به آن‌ها حکم به رد مال بدهد.

قطعا شما به تنهایی نمی‌توانید در این زمینه کاری از پیش ببرید یا مدارک خود را به نحوی محکمه پسند به قاضی تسلیم نمایید. به همین منظور بهتر است از مشورت و کمک کسی استفاده کنید که به راه و چاه این گونه پرونده‌ها آشنا است و به خوبی می‌تواند شما را در این زمینه یاری نماید.

وکیل کلاهبرداری همان کسی است که شما به دنبالش می‌گردید. این وکیل با تکیه بر سال‌ها تحصیلات آکادمیک در این زمینه و البته با توجه به تجربه‌ی خود که در طی سال‌ها سروکار داشتن با این پرونده‌ها داشته است، می‌تواند به خوبی شما را در این پرونده یاری رساند و به شما کمک کند تا مال خود را از فرد کلاهبردار دریافت نمایید.

علی شیرزاده فارغ التحصیل رشته حقوق قضایی در مقطع کارشناسی و دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد حقوق خصوصی دارای پروانه وکالت پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی از کانون وکلای اصفهان ارائه انواع وکالت در حوزه حقوقی ، کیفری کلاهبرداری ، مهریه ، وکیل خانواده در اصفهان و..

جهت مشاوره می توانید به آدرسvakilshirzadeh.ir یا شماره ۰۹۱۳۱۸۰۰۲۰۰ تماس حاصل نمایید.

رپورتاژ آگهی

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx