شینگل چیست؟

dell ghatar.com ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ دیدگاه ۵۶

شینگل یکی از مصالح نسبتا ارزانی است که برای پوشش سقف از آن استفاده می شود. این نوع پوشش ، عایق بسیار مناسبی در مقابل باد ، باران و سر و صدا محسوب می شود. شینگل از مشتقات نفت، سیلیس و لایه های مختلف ساخته می شود.به عبارت دیگر از جنس قیر فراوری شده است.

شینگل چیست

رپورتاژ آگهی: شینگل ها در طرح ها و رنگ های متنوعی در بازار موجود هستند که برای سقف های مسکونی، ویلایی و شیروانی ها بسیار مناسب و البته متداول هستند.

اجرای این نوع پوشش کار بسیار ساده ای است، زیرا در هنگام نصب با انعطاف بالایی که دارد کمک شایانی به شما می کند.در هنگام نصب شینگل، لایه ای از فایبر گلاس برای مقاوم سازی آن مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ پردازی سطحی آن نیز با گرانول های سنگی انجام می شود که از ثبات بالایی برخوردار هستند.

شیب حداقلی برای نصب این نوع از پوشش سقف، ۲۰% است. و هنگام نصب آنها را از پایین سقف، شروع و در بالای سقف به اتمام می رسانند. اجزای مقاوم شینگل ها به صورت مستطیل هستند.

شینگل ها از مصالح چوبی، سنگی، فلزی، پلاستیکی و کامپوزیتی ساخته می شوند. انواع مختلفی از شینگل ها در بازار موجود هستند که سقف های شینگل دولایه و لانه زنبوری از عمده ترین انواع شینگل هستند.

باید بدانید که در طراحی شینگل ها به مواردی همچون ایزوله کردن ،انعطاف دربرابر ضربه، تغییرات دمایی ، مقاومت بی نظیر در برابر وزش بادهای شدید و شکل گیری آنها به صورت فرم های گوناگون در سطوح شیبدار، قوسی و شکسته، توجه ویژه ای شده است. نصب سریع و آسان این نوع از سقف ها از مزایای قابل توجه آنها به حساب می آیند. سبکی و عمر مفید بالایی که دارند آنها را به عنوان پوشش های محبوب و کارآمدی در آمریکا و کانادا در سالهای اخیر مطرح کرده است.

در مناطق بادخیز و باران زا این نوع پوشش جزو بهترین گزینه ها محسوب می شوند.علاوه بر این نوعی چسب برای مقاوم سازی بالاتر آنها درهنگام نصب مورد استفاده قرار می گیرد.

همانطور که گفته شد شینگل در سالهای اخیر محبوبیت زیادی در آمریکا و کانادا داشته است. به طوریکه در اندک زمانی، سقف های سفالی جای خود را به شینگل ها دادند و بهترین گزینه بعد از سقف های سنتی به حساب آمدند.

در این دو ناحیه به علت بادها و باران های شدید، متخصصان توجه ویژه ای به این نوع از سقف ها نشان دادند. زیرا علاوه بر ایزوله بودن، قیمت مناسب آنها، موجب صرفه جویی در هزینه ها و علاوه بر آن پیشگیری از هزینه های مازاد در تعویض و تعمیر مجدد سقف ها بود.

شینگل ها با ظاهر زیبا و متنوعی که دارند سلیقه های مختلف مشتریان را تامین می کنند. علاوه بر این انعطاف بالای آنها، به نصاب این امکان را میدهد که آن را بر روی سقف های پیچیده ی شیبدار نیز اجرا کنند. به این نکته نیز باید اشاره کرد که به راحتی می توان بر روی آنها راه رفت.

مقاومت و انعطاف شینگل ها، بهترین گزینه برای مناطق زلزله خیز را فراهم می کند. شینگل ضخامت کمی دارد و در واقع بسیار سبک است. اما همین پوشش سبک از ۵ لایه تشکیل شده است. در لایه ی اول پوشش ظاهری و نمادین را مشاهده می کنید. لایه ی دوم یا همان لایه زیرین، از نوعی قیر مخصوص درست شده است. لایه ی سوم، فایبر گلاس اشباع است که از مقاومت بالایی برخوردار است. در لایه ی چهارم چسبی مخصوص به کار گرفته شده است که به گرما حساس است و از همین ویژگی برای چسباندن آن استفاده شده است. لایه ی آخری یا همان لایه ی پنجم نوعی از سیلیکون است که استحکام و مقاومت بالای شینگل را تضمین می کند.

اگر قصد به کارگیری شینگل را دارید باید بدانید که نوع آسفالتی آن، ۲۰ ساله است اما انواع دیگر آن بیشتر عمر می کنند. به طوری که شینگل های سفالی، مسی و یا متالی بیش از ۵۰ سال عمر دارند. شینگل های چوبی نیز، درحدود ۳۰ سال عمر مفید دارند. در این مورد پیشنهاد می کنیم از مقاله فوم xps و تخته osb سایت آکامیا دیدن کنید.

باتوجه به متریالی که در ساخت شینگل استفاده می شود می توانید از عمر مفید آنها مطلع و برای استفاده از آن سرمایه گذاری مناسبی داشته باشید.

حتما می دانید که چنین محصولاتی علاوه بر زیبایی و کارایی مفید، نوعی سرمایه گذاری محسوب می شوند که شما را تا سالها از خرج های اضافه دور نگه می دارند.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx