مقایسه برج نوری سبد ثابت و متحرک

dell ghatar.com ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ دیدگاه ۲۳

شرکت مهندسی احداث گستر نیروی پارس یکی از تولید کنندگان مطرح انواع تجهیزات تامین روشنایی در کشور می باشد.

رپورتاژ آگهی: احداث گستر همواره برای ارتقا سطح اطلاعات کاربران سایت و مشتریان خود در زمینه انواع تجهیزات روشنایی تلاش نموده و در همین راستا در کنار طراحی و ساخت تجهیزات، مقالات متنوعی درباره مسائل مرتبط منتشر کرده است.

برج نوری در ابعاد، اشکال و انواع متفاوتی طراحی و تولید می شود. برای آگاهی از تفاوت بین برج های نوری سبد ثابت و متحرک به بررسی خصوصیات هر کدام به صورت مجزا می پردازیم.

برج نوری شرکت مهندسی احداث گستر نیروی پارس

برج روشنایی با سبد متحرک

از این نوع برج های روشنایی برای مواردی مانند تامین روشنایی محوطه هایی مانند پارکینگ، ورزشگاه، اسکله و … استفاده می شود. برج های نوری با سبد متحرک به نوعی از برج های نوری گفته می شود که در امتداد محور قائم، دارای یک سبد برای قرار دادن پروژکتور ها هستند. سبد تعبیه شده بر روی محور عمودی، قابلیت حرکت به سمت بالا و پایین بر روی پایه را دارد. جابجایی سبد پروژکتور ها باعث می شود که عملیات نصب لامپ، نگهداری و تعمیر آن در پایین برج نوری امکان پذیر باشد. برای این عمل، سبد پروژکتور به سمت پایین هدایت می شود و عملیات مورد نظر بر روی آن اجرا می شود. در واقع برج های نوری سبد متحرک نسبت به برج های نوری ثابت، تعمیر و نگهداری راحت تری دارند.

ویژگی های برج روشنایی با سبد متحرک

  • برج های روشنایی با سبد متحرک برای روشنایی محوطه های بزرگ مانند پارک ها، استادیوم و … مورد استفاده قرار می گیرند.
  • معمولا ارتفاع برج های روشنایی متحرک از ۱۰ تا ۴۵ متر است.
  • جهت نصب تابلو برق، دارای دریچه دسترسی است.
  • برای جلوگیری از برخورد صاعقه با آن روی آن، صاعقه گیر نصب می شود.
  • به منظور امنیت بیشتر در زمان حرکت سبد، میکرو سوییچ برای آن تعبیه شده است.

قفل سبد برج نوری متحرک

برای جلوگیری از سقوط یا پاراشوت شدن برج روشنایی از سامانه قفل سبد استفاده می شود. با استفاده از این سیستم  اگر در حین حرکت کردن سبد پروژکتور، سیم بکسل آن پاره شود از سقوط سبد، ممانت به عمل می آورد همچنین با اعمال این سیستم بر روی برج نوری، فشار وارده بر روی سیم بکسل کمتر است و احتمال پارگی آن به حداقل می رسد.

گروه تولیدی احداث گستر نیروی پارس برترین تولید کننده برج روشنایی، سفارش های ثبت شده در زمینه طراحی و تولید انواع برج نوری را در کمترین زمان ممکن  تکمیل و به مشتریان عزیز تحویل می دهد. نمونه کارهای انجام شده توسط این تیم را می توانید در سایت احداث گستر مشاهده نمایید.

برج نوری شرکت مهندسی احداث گستر نیروی پارس

برج روشنایی با سبد ثابت

برج نوری ثابت دارای یک پایه فلزی و ارتفاع زیاد است که از آن برای تامین نور لازم در محوطه ها، استفاده می شود. بر روی این ستون فلزی، یک سبد با تعدادی پروژکتور وجود دارد. در این نوع برج نوری، سبد پروژکتور ها قابلیت تحرک ندارد به همین جهت، عملیات نگهداری و تعمیر آن ها در ارتفاع انجام می شود. هنگام طراحی برج های نوری با سبد ثابت برای استفاده سرویسکار، نردبانی بر روی حفاظ برج تعبیه می شود. از کاربردهای برج نوری با سبد ثابت می توان به این موارد اشاره کرد:

  • تامین نور پارکینگ های سر باز
  • محوطه کارگاه ها و کار خانه ها
  • پارک ها و مکان های تفریحی
  • میادین شهری
  • سایت نفت و گار پتروشیمی
  • بنادر، فرودگاه ها و …

انواع برج نوری با سبد ثابت

این نوع برج نوری در دو نوع نردبان دار و بدون نردبان ساخته می شود:

  • در مدل نردبان دار بر روی پایه اصلی یک نردبان که دارای حفاظ است، وجود دارد. این نردبان برای بالا رفتن اپراتور و حفاظ آن برای محافظت از وی هنگام تعمیر و نگهداری، تعبیه شده است.
  • در مدل بدون نردبان برای تعمیر، سرویس و نگهداری آن، اپراتور باید با جرثقیل به ارتفاع مورد نظر صعود کند و عملیات لازم را اجرا کند.

برج های نوری دارای ارتفاع  بیشتر از ۱۵ متر به دلیل مسائل امنیتی از نوع ثابت ساخته نمی شوند و متحرک هستند.

پوشش برج نوری با سبد ثابت

برای جلوگیری از فرسایش، استهلاک و زنگ زدگی بدنه فلزی برج های نوری از گالوانیزه گرم، رنگ های اپوکسی و آلکیدی استفاده می شود. نوع پوشش برج های نوری بسته به پارمتر های متفاوتی انتخاب می شود که شرایط آب و هوایی منطقه از مهم ترین آن ها است. به طور کلی گالوانیزه گرم بهترین و با دوام ترین نوع پوشش برای این نوع از برج هاست.

برج نوری شرکت مهندسی احداث گستر نیروی پارس

مقایسه قیمت برج نوری ثابت و متحرک

برج های نوری متحرک به دلیل ویژگی های به روز تر و پیشرفته تری که دارند، علاوه بر کارایی بیشتر، دارای قیمت بالاتری نیز هستند. برتری هایی همچون قابلیت تحرک سبد پروژکتورها و سهولت در سرویس و تعمیر آن، ارتفاع بیشتر برج و استفاده از پروژکتور ها و لامپ های مخصوص به تعداد بیشتر در آن، باعث شده است که قیمت آن نسبت به برج های نوری ثابت بیشتر باشد.

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله همچنان سوالاتی درباره برج نوری سبد ثابت و متحرک در ذهن شما باقی مانده، با مشاورین احداث گستر تماس حاصل نمایید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx