خدمات زیبایی و جوانسازی کلینیک سارا

dell ghatar.com ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ دیدگاه ۲۴

تزریق بوتاکس بوتاکس یکی از روش های اثبات شده برای جوان سازی پوست است. در ابتدا از تزریق سم بوتولینوم برای تسکین دردهای میگرنی استفاده می شد؛ اما دانشمندان کم کم متوجه شدند که این سم تصفیه شده علاوه بر کاهش دردهای میگرنی می تواند خطوط چین و چروک را نیز برطرف کرده و شروع به آزمایش آن در بحث زیبایی کردند و نهایتاً به نتایج خوبی دست یافتند؛ اما آیا این تزریق مانند تزریق آمپول های معمولی ساده است و هر کسی می تواند آن را انجام دهد؟ یا نیاز به آموزش های تخصصی دارد؟ ذر این مقاله شما را با آموزش تزریق بوتاکس آشنا میکینم.

رپورتاژ آگهی: ما در ادامه شما را با نحوه  آموزش تزریق بوتاکس آشنا می کنیم.  به این نکته توجه داشته باشید که هر چند بر اساس فیلم های آموزشی ممکن است این تزریق ساده به نظر برسد اما اصلاً کار ساده ای نیست و کاملاً نیاز به تخصص و شناخت آناتومی بدن دارد. پس اینجا فقط یک توضیحات مختصر برای اطلاع بیشتر به افرادی که می خواهند این کار را برای جوان‌سازی پوستشان انجام دهند داده می شود.

خدمات زیبایی و جوانسازی

برای آموزش تزریق بوتاکس باید به این نکته توجه کنید اولین مرحله بعد از تصمیم به انجام بوتاکس مشورت با یک پزشک متخصص پوست یا جراح زیبایی است. پزشک باید ابتدا شرایط شما را برای انجام بوتاکس بررسی کند؛ زیرا هر کسی در هر شرایطی نمی تواند این کار را انجام دهد.
 
 انجام تزریق بوتاکس در شرایط زیر ممنوع است:
بارداری

شیردهی

داشتن بیماری های عصبی مانند ام اس

مصرف داروهای رقیق کننده خون

اگر این موضوع بررسی نشود و فرد در یکی از این شرایط تزریق را انجام دهد دچار عوارض خطرناک و جبران ناپذیری خواهد شد.

در مرحله بعد پزشک متخصص باید چهره شما را بررسی کند تا ببیند در کدام قسمت ها و به چه مقدار تزریق بوتاکس نیاز دارید. این کار فقط باید توسط متخصص انجام شود که به خوبی نسبت به مکان های عضلات صورت آگاه است و می داند کدام چروک به خاطر کدام عضله ایجاد شده و باید فلج شود تا چروک از بین برود. همچنین مقدار و تعداد تزریق بر قیمت نهایی تزریق انجام شده نیز تأثیر خواهد گذاشت.

قبل از انجام فرد نیاز به آمادگی خاصی ندارد؛ تنها در صورت عادت به مصرف الکل، باید از یک هفته قبل از تزریق الکل مصرف نکند. در مورد مصرف قرص های رقیق کننده خون مانند آسپرین نیز باید از یک هفته قبل مصرفشان را قطع کند و در مورد واکنش های آلرژیک فرد متقاضی نیز حتماً از او سؤال بپرسید.

در جلسه تزریق فرد باید قبل از تزریق کاملاً صورت خود را با آب و ماده شوینده مناسب شسته و خشک کند و هیچ گونه آرایشی نباید روی صورت فرد باشد. می توانید از مواد خنک کننده یا بی حسی های ضعیف موضعی در مکان های تزریق برای به حداقل رساندن درد نیز استفاده کنید.
 
آماده سازی سرنگ تزریق و آموزش تزریق بوتاکس
تزریق بوتاکس با سرنگ های کوچکی انجام می شود که سوزن های متصل به آن ها بسیار ظریف هستند. این سوزن ها خیلی راحت در پوست فرو می روند و درد زیادی ایجاد نخواهند کرد. تنها در افرادی که به دلیل سن بالا پوست نازکی دارند ممکن است در حد یک قطره خونریزی ایجاد شود. آماده سازی سرنگ مانند تزریقات دیگر است. سرنگ را باز کرده و سوزن آن را به جایگاه مخصوصش متصل می کنند. سری سوزن را برداشته و مواد بوتاکس را از شیشه آن به مقدار مورد نیاز و تشخیص داده شده در جلسه مشاوره، به داخل سرنگ می کشند.
 
اهمیت انتخاب مواد بوتاکس
عزیزانی که می خواهند با آموزش تزریق بوتاکس آشنا شوند و آن را انجام دهند باید حتماً این کار را نزد یک متخصص مجرب زیبایی یا پوست و دارای مجوز انجام دهند تا از مواد خوبی برای آن ها استفاده شود. در حال حاضر دو مارک بوتاکس توسط وزارت بهداشت ایران تأیید شده است و سایر مارک ها معمولاً قیمت پایین تر و کیفیت پایینی دارند که باعث افزایش احتمال عوارض بوتاکس می شوند؛ بنابراین در انتخاب این مواد باید دقت لازم را داشت.
 
انتخاب عضلات مناسب برای تزریق و تکنیک تزریق
به جرات می توان گفت مهم ترین قسمت انجام تزریق بوتاکس که بیشترین تأثیر را بر نتیجه این تزریق می گذارد تکنیک تزریق و انتخاب عضلات مناسب برای تزریق می باشد. اهمیت انجام تزریق توسط یک متخصص در این قسمت کاملاً درک می شود. افراد غیر متخصص تنها با تماشای فیلم های آموزشی و توجه به زاویه های تزریق این کار را انجام می دهند. به همین دلیل احتمال خطا و ایجاد نتایج نامناسب توسط این افراد بسیار زیاد است و نباید این ریسک را کنید.بنابراین این مقاله صرفا جهت آشنایی شما عزیزان در مورد آموزش تزریق بوتاکس می باشد.و نباید هر کسی خودش این کار انجام دهد.
 
تزریق فیلر
یکی از روش های جوانسازی پوست که اخیرا طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است، تزریق فیلر می باشد. استفاده از تزریق فیلر به اوایل سال ۱۸۰۰ بر می گردد اما در آن زمان نتوانست تاییدیه های لازم برای استفاده گسترده را بگیرد و در سال ۱۹۸۱ برای اولین بار سازمان داروی جهانی استفاده از برخی فیلرها را برای زیبایی تایید کرد. انجام این کار کاملا نیاز به دانش و تخصص دارد و ما در این مطلب تنها برای آگاهی بیشتر شما تزریق فیلر را آموزش می دهیم.

  عوارض فراوان در انتظار مصرف بوتاکس های نامرغوب

توصیه های مهم برای یک ماه قبل از تزریق فیلر

– بین تزریق فیلر و عمل های زیبایی دیگر باید حداقل ۴ هفته فاصله باشد. در غیر این صورت باید بیشتر صبر کنید.

– حدودا از ۴ هفته قبل از درمان نباید از محصولات مراقبت از پوست AHA در نواحی مورد نظر برای تزریق استفاده کنید.

– حدودا از ۴ هفته قبل از تزریق فیلر نباید از لایه بردارها در مناطق مورد نظر برای تزریق استفاده کنید.

– از ۴ هفته قبل از تزریق فیلر نباید از روش های لیزر برای مثلا از بین بردن موهای زائد یا سایر موارد استفاده کنید.
 
توصیه های مهم برای یک هفته قبل از تزریق فیلر
اگر پوست شما مستعد زخم و خونریزی طولانی است، باید حتما به پزشک بگویید تا برای یک هفته قبل از تزریق اقدامات لازم مانند روش های درمان تجربی و دهانی را به شما آموزش دهد.
 
توصیه های مهم برای دو روز قبل از تزریق فیلر
از دو روز قبل از تزریق فیلر باید مصرف آسپیرین یا هر نوع داروی ضد التهابی و رقیق کننده خون را کنار بگذارید تا از خونریزی و کبودی بعد از تزریق جلوگیری شود. برای اینکه دارویی را قطع کنید حتما ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. همچنین کافئین کمتری مصرف کنید. مصرف کافئین می تواند باعث رقیق شدن خون و خونریزی یا کبودی شود.
 
توصیه های مهم برای روز تزریق فیلر
در روز درمان برای تزریق فیلر شما نباید هیچ گونه آرایشی روی صورت خود داشته باشید و پوست باید کاملا تمیز باشد. بنابراین حتما پزشک به شما خواهد گفت که قبل از آن کاملا صورتتان را با آب و مواد شوینده مناسب شسته و خشک کنید.

پزشک از قبل به شما خواهد گفت که به دلیل تفاوت واکنش انواع پوست به فیلرها و احتمال قرمزی و برخی عوارض، هیچ برنامه ای تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق نداشته باشید.

حتما قبل و بعد از جلسه تزریق باید غذا بخورید تا دچار افت قند خون نشوید.
 
آموزش میکرونیدلینگ
همان طور که می دانید میکرونیدلینگ یکی از روش های جوان سازی و درمان برخی از عوارض پوستی مانند جای جوش و اسکار می باشد. این عمل زیبایی هم توسط پزشکان متخصص پوست و هم به صورت خانگی با دستگاه های کوچک که زیاد حرفه ای نیستند، انجام می شود. انجام این کار در خانه به دلیل حساسیت پوست و نیاز به مهارت برای انجام آن توصیه نمی شود، زیرا می تواند عوارض خطرناکی مانند انواع عفونت های پوستی را ایجاد کند. به علاوه ممکن است شما نیاز به انجام این روش نداشته باشید و روش های دیگری برای شما نتیجه دهد. بنابراین بهتر است حتما در این مورد با یک پزشک متخصص و با تجربه در زمینه میکرونیدلینگ مشورت کنید و بعد برای این کار تصمیم بگیرید.ما در این مقاله شما را با آموزش میکرونیدلینگ و مراحل آن آشنا میکنیم

  عوارض فراوان در انتظار مصرف بوتاکس های نامرغوب

خدمات زیبایی و جوانسازی

هزینه انجام میکرونیدلینگ
بسته به اینکه چه نوع خدماتی هنگام انجام میکرونیدلینگ دریافت می کنید هزینه هر جلسه آن متفاوت است. به علاوه پزشکان با مهارت های متفاوت و با توجه به نوع دستگاه و داروهایی که برای شما استفاده می کنند دستمزدهای متغیری دریافت خواهند کرد.
 
کاربردهای میکرونیدلینگ
میکرونیدلینگ اغلب در صورت شما برای رفع موارد زیر استفاده می شود:

جای جوش

لکه های پیری (که به آن ها لکه های خورشیدی نیز گفته می شود)

خطوط و چین و چروک

منافذ بزرگ

انواع اسکارهای دیگر

کاهش شل شدگی و کشیدگی پوست

رنگ پوست ناهموار

علاوه بر درمان عوارض پوست صورت، از میکرونیدلینگ گاهی اوقات برای درمان علائم کشیدگی در سایر نواحی بدن استفاده می شود؛ مثلاً میکرونیدلینگ هنگام ترکیب با مواد پرکننده برای کاهش شل شدگی پوست در ران و ناحیه شکم موثر است.
 
دستگاه های تاتو
دستگاه های تاتو جدید مجهز به الکترو مغناطیس هستند. بیست روز پس از ثبت دستگاه روتاری توسط اورایلی، توماس رایلی اولین ماشین تک کویل را به ثبت رساند. دستگاه های دو کویل مدرن توسط آلفرد چارلز اختراع شد. وزن قابل توجه این دستگاه به گونه ای بود که تاتو کار برای تعادل و کاهش وزن دستگاه از نوعی فنر برای نگه داشتن دستگاه استفاده می کردند.

اغلب دستگاه های تاتو مدرن قادر به کنترل عمق، سوزن و فشار وارده به سوزن هستند. این امر موجب افزایش دقت تاتو کاران شده است. پیشرفت دستگاه های تاتو و افزایش دقت این دستگاه ها موقعیت مناسبی برای ظهور سبک نوین تاتوکاری بر روی صورت شد. این سبک از تاتو با نام های “تاتو صورت”، درماپیگمنتیشن” و “آرایش دائمی” شناخته می شود و به منظور حذف یا اضافه کردن لک، خال و زخم مورد استفاده قرار می گیرد.

خدمات زیبایی و جوانسازی

انواع دستگاه های تاتو صورت
متداول ترین دستگاه های تاتو عبارتند از: دستگاه روتاری، دستگاه کویل، دستگاه لاینر، دستگاه شیدر و دستگاه پنوماتیک. بهترین دستگاه تاتو برای تاتو صورت دستگاه کویل است زیرا سوزن های این دستگاه بسیار ظریف هستند و دقت را افزایش می دهند. قطر سوزن مصرفی برای تاتو معمولا ۰٫۳۰ یا ۰٫۴۰ میلی متراست، لیکن قطر سوزن های تاتو صورت از ۰٫۲۰ تا ۰٫۲۸ میلی متر در نظر گرفته می شود. سوزن های تاتو صورت به راحتی می شکنند و نیازمند حداقل فشار هستند.

دستگاه روتاری: این دستگاه در ۱۹۷۸ توسط مانفرد کورس آلمانی اختراع شد. دستگاه های روتاری مجهز به موتور الکتریکی برای حرکت سوزن ها هستند. در به روز رسانی های اخیر این دستگاه از موتور پنوماتیک استفاده می شود.

دستگاه کویل: متداول ترین دستگاه تاتو، دستگاه کویل است. این دستگاه ها با استفاده از مدار الکترومغناطیسی، سوزن های تاتو را به جنبش در میآورند. دستگاه کویل به تک کویل، دو کویل و سه کویل در دسترس هستند.

دستگاه لاینر: از دستگاه لاینر برای خلق خطوط بر روی پوست استفاده می شود. این دستگاه از نوعی مدار اتصال کوتاه (۱٫۵ تا ۲ میلی متر) استفاده می کند که موجب افزایش سرعت چرخه کار دستگاه می شود.

دستگاه شیدر: این دستگاه برای ایجاد سایه های سیاه یا رنگی استفاده می شود. مدار اتصال این دستگاه از دستگاه لاینر بزرگتر است (۲ تا ۳ میلی متر) و چرخه کار دستگاه سرعت کمتری دارد.

دستگاه پنوماتیک: در سال ۲۰۰۰، کارسون هیل اولین دستگاه تاتو پنوماتیک را ارائه داد. دستگاه های پنوماتیک با استفاده از هوای فشرده، حرکت سوزن ها را کنترل می کنند. پروسه استریل این دستگاه ها بسیار آسان است و نیاز به باز کردن دستگاه نیست.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx