آیا ریزش ابرو پس از کاشت طبیعی است؟

dell ghatar.com ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ دیدگاه ۱۷

کاشت ابرو یک روش بی خطر و کاملا طبیعی برای داشتن ابروهایی متقارن، پرپشت و خوش حالت است.

رپورتاژ آگهی: این روش شما را از آرایش مداوم ابروها یا ترمیم تتو ابروها بی نیاز می‌کند. به علاوه روش‌های موقت می‌تواند به ابروهایتان نیز آسیب بزند. اما بعد از کاشت ابرو تنها کافیست مراقبت‌هایی که پزشک برای بعد از کاشت تجویز می‌کنند را رعایت کنید تا بدون خطر و عوارض خاصی برای همیشه ابروهای زیبا داشته باشید.

کاشت ابرو

آیا پس از کاشت ابرو شاهد ریزش تارهای کاشته شده خواهید بود؟

بله. ریزش ابروهای کاشته شده کاملا طبیعی است. حدود یک ماه بعد از کاشت شاهد ریزش ابروها خواهید بود. پس از ریزش ابروها مجددا رشد خواهند کرد و یکسال پس از کاشت ابروهایی پر و طبیعی خواهید داشت. با این حال باید مواظب باشید تا خودتان باعث ریزش ابروها نشوید. به علاوه اگر ریزش بسیار شدید بود به پزشک مراجعه کنید. از طرفی دیگر پس از یک دوره ریزش و رویش مجدد نباید دوباره دچار ریزش شوید و این اتفاق طبیعی نیست.

چگونه از ریزش شدید ابروها جلوگیری کنیم؟

در مقاله‌ای از کلینیک صدف درباره تقویت ابرو بعد از کاشت می‌خوانیم : ” پس از کاشت ابرو فولیکول‌ها بسیار ضعیف بوده و به راحتی دچار ریزش می‌شوند.  به همین دلیل مراقبت از آنها برای تقویت فولیکول‌ها مهم است تا از ریزش ابرو جلوگیری شود.

در واقع ریزش بعد از کاشت ابرو امری طبیعی است اما با مراقبت و روش‌های تقویتی می‌توان ریزش را به حداقل رساند. پس نتیجه می‌گیریم تقویت ابرو بعد از کاشت ابرو ضروری است.”

مراقبت های بعد از عمل را به دقت انجام دهید

اولین نکته مهم این است که باید مراقبت‌های بعد از کاشت که دکتر تجویز کرده را مو به مو انجام دهید. برخی از این مراقبت‌ها را در ادامه توضیح داده‌ایم.

خواب درست، عدم تحرک شدید و ورزش بعد از کاشت، دوری از آفتاب و گرما، استفاده نکردن از استخر و سونا برای مدتی، شستشوی درست صورت و حمام درست و … همگی از نکاتی هستند که پزشک به شما آموزش خواهد داد.

تغذیه مناسب داشته باشید

تغذیه مناسب در تمامی طول زندگی مهم است و نقش بزرگی در سلامت بدن انسان دارد. اما بعد از عمل تغذیه خوب نقش پررنگتری پیدا می‌کند. نیازی به پرخوری نیست. فقط سعی کنید از مواد غذایی سالم، مفید و تازه از تمامی گروه‌ها در روز استفاده کنید. در این صورت دوران نقاهت زودتر سپری میشود.

مصرف مکمل ها و ویتامین ها برای تقویت رشد مو

مصرف مکمل‌های غذایی و ویتامین‌ها برای رشد مو و سلامت پوست و ناخن مفید هستند. البته نباید در مصرف این مکمل‌ها زیاده‌روی کنید زیرا ممکن است عوارضی داشته باشد. بهترین حالت مصرف ویتامین‌های با تجویز و مشورت پزشک است.

ویتامین‌ها در بهبود جای زخم و بخیه، جلوگیری از ریزش شدید ابروها و تسریع رشد مجدد ابروها بسیار موثر هستند.

استفاده از پمادهای ضد ریزش مو که پزشک تجویز کرده است

لوسیون‌ها، پماد یا روغن‌های درمانی بسیاری برای جلوگیری از ریزش ابروها و تقویت آنها در بازار وجود دارد. قطعا پس از گذشت یک یا دو ماه از کاشت پزشک تجویز خواهد کرد. بهتر است بدون مشورت وتجویز پزشک از هیچ پمادی حتی اگر تقویتی باشد استفاده نکنید.

برخی از پمادها یا محصولات پاک کننده و شستشوی صورت می‌توانند حاوی موادی باشند که برای ابروهای ضعیف و تازه کاشته شده مناسب نباشد.

آرایش و اصلاح ممنوع

اصلاح بعد از کاشت ابرو  با بند، موچین، وکس و … ممنوع است. اما به دلیل رشد زیاد باید به خوبی ابروهای خود را قیچی و مرتب کنید. از همان هفته‌های ابتدایی پس از کاشت ابرو باید با قیچی ابروهای خود را مرتب کوتاه کنید. به علت اینکه موهای پیوندی از سر برداشت شده‌اند رشد آنها بسیار زیاد است و باید کوتاه شوند. اینکار هم باعث زیبایی ابروها شده هم خواب درست ابروها از بین نخواهد رفت. به مرور رشد ابروها کمتر خواهد شد ولی مهم است که با بلند شدن ابروها آنها را کوتاه کنید پس یک قیچی ابروی مناسب بخرید.

پس از کاشت، ابروهایی پرپشت دارید و نیازی به آرایش ابرو وجود ندارد. با این حال اگر دچار ریزش ابرو شدید و برخی از نقاط ابروهایتان کم پشت شد تا حد امکان از آرایش بپرهیزید. زیرا مواد آرایشی می‌توانند باعث ریزش ابروها شوند. درباره رنگ ابرو نیز همین موضوع صدق می‌کند. رنگ کردن برای ابروها می‌تواند به شدت مضر باشد پس بهتر است حدد ۶ ماه تا یک سال بعد از کاشت برای رنگ کردن ابروها صبر کنید.

کاشت ابرو

عدم مصرف الکل و دخانیات

مصرف الکل و دخانیات را باید یک ماه قبل از عمل به طور کلی کنار بگذارید. این محدودیت باید مدتی بعد از کاشت نیز ادامه پیدا کند. مصرف مواد الکلی و کشیدن دخانیات باعث می‌شود زخم‌ها دیرتر بهبود پیدا کرده و دوران نقاهت طولانی شود. بهبود کند زخم‌ها احتمال افزایش ریزش ابروها را به شدت بالا می‌برد.

چه مدت پس از ریزش، ابروها به طور کامل رشد میکنند؟

گفتیم ریزش بعد از کاشت ابرو طبیعی است. اما این ریزش تا چه مدت ممکن است ادامه داشته باشد؟ بین یک تا ۶ ماه اول بعد از کاشت شاهد ریزش ابروها خواهید بود. در عین حال از ماه چهارم نیز ابروهای ریخته شده مجددا رشد می‌کنند. در نهایت یک سال بعد از کاشت ، ابروها به بهترین حالت خود رسیده‌اند. پس شما برای یک سال باید صبور باشید و مراقبت‌ها را به خوبی انجام دهید. البته اگر متوجه ریزش شدید و غیرعادی شدید بهتراست به پزشک مراجعه کنید.

آیا پس از ریزش و رشد مجدد ابروها، امکان ریزش دوباره ابروها وجود دارد؟

بله این امکان وجود دارد. در مقاله ترمیم ابرو کلینیک صدف می‌خوانیم : ” گفتیم کاشت ابرو یک روش مطمئن و بی‌خطر است. با این حال، برای رسیدن به نتیجه عالی، انتخاب کلینیک مناسب و مراقبت‌های اصولی بعد از کاشت لازم است. درصورتی که کاشت ابرو در کلینیک غیرمعتبر یا توسط پزشک بی‌تجربه انجام شود، ریزش شدیدتر ابروها، فرم نامناسب و عدم قرینگی آن‌ها را به دنبال خواهد داشت. در این صورت باید برای بهبود آن‌ها از روش‌های ترمیم بعد از کاشت ابرو استفاده کنید.

از طرفی انتخاب کلینیک کاشت ابرو مناسب به تنهایی ضامن موفقیت کاشت ابرو نیست. مراقبت‌های اصولی، شستشوی درست و استفاده منظم از داروهای تجویزشده شرط دیگر رسیدن به ابروهای متراکم است. درصورتی که هرکدام از این موارد رعایت نشود، ابروهای کاشته شده دچار ریزش خواهند شد و مجددا به ترمیم ابرو نیاز خواهید داشت.”

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx