راهنمای خرید آباژور رومیزی (سایت خرید و قیمت آباژور رومیزی)

dell ghatar.com ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ دیدگاه ۴۴

هرآنچه که باید در مورد آباژور بدانید: آباژور یکی از وسایل دکوراسیون داخلی است که نقش بسیار زیادی در زیبایی منزل یا محل کار دارد.

رپورتاژ آگهی: در بسیاری از خانه‌ها از آباژور به عنوان چراغ خواب استفاده می‌شود و به خاطر زیبایی که دارد جنبه تزئینی آن هیچگاه قابل کتمان نیست. در این مطلب قصد داریم به نکاتی که قبل از خرید آباژور رومیزی باید توجه کنید اشاره کنیم و انواع آباژورها را با قیمت‌های حدودی برای شما شرح دهیم. در ضمن یک سایت معتبر پر از آباژورهای مدرن و کلاسیک را در پایان معرفی خواهیم کرد.

خرید و قیمت آباژور رومیزی

انواع آباژور

آباژور یک کلمه فرانسوی (Abat-jour) است و به نوعی چراغ و روشنایی دلالت می‌کند که نور را مشخصا به سمت پایین می‌تاباند. آباژورها انواع مختلفی دارند، از انواع منبع تغذیه گرفته تا نوع لامپ و نوع کلاهکِ دور لامپ و حتی محل نصب آنها. خرید آباژور رومیزی از دیرباز مورد توجه خانواده‌ها بوده است، چرا که از این نوع روشنایی می‌توانستند به عنوان چراغ خواب یا مطاله نیز استفاده کنند، گرچه جنبه تزئینی آباژور بسیار بیشتر از چراغ خواب است.

از نظر محل نصب، آباژورها را می‌توان به دسته‌های، رومیزی، دیواری و ایستاده طبقه‌بندی کرد.

آباژور رومیزی

آباژورهای رومیزی پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین نوع آباژور به حساب می‌آیند که در طرح‌های فانتزی، مدرن و کلاسیک وجود دارند. این نوع آباژور پایه کوتاهی دارد و برای قرار گرفتن به روی میز مناسب هستند. با روشن کردن لامپ آباژور رومیزی می‌توان محیط اطراف آباژور را تا حدودی روشن کرد.

آباژور دیواری

آباژور دیواری مانند یک چراغ خواب عمل می‌کند و با داشتن کلاهک بسیار زیبا می‌تواند در زیبایی طراحی داخلی خانه نقش بسزایی داشته باشد. آباژور دیواری را نمی‌توان به راحتی آباژور رومیزی جابجا کرد، اکثر آنها در جای خود ثابت هستند.

آباژور ایستاده

محل قرار گرفتن این آباژورها عمدتا به روی زمین است و در کنار مبلمان جلوه زیبایی پیدا می‌کنند. آباژورهای ایستاده پایه بلندی دارند مساحت بیشتری را نسبت به دو آباژور دیگر نورانی می‌‌کنند. آباژور ایستاده به سه کلاهک‌دار، مشعلی و بازوی خم به فروش می‌رسند. نور آباژورهای ایستاده بیشتر به سمت سقف است و هرگز چشم شما را اذیت نخواهند کرد.

خرید و قیمت آباژور رومیزی

انواع آباژور از نظر شکل ظاهری

آباژورها در طرح‌ها و شکل‌های مختلف به فروش می‌رسند. برای مثال در جدیدترین نوع آّباژور از لامپ‌های LED با طراحی مدرن استفاده می‌شود که قابلیت تنظیم شدت نور را داراست. با وجود آباژورهای مدرن و فانتزی اما خرید آباژور کلاسیک با طرح‌ها و اَشکال رسمی کماکان ادامه دارد.

آباژورهای کلاسیک با کلاهک‌هایی از جنس پارچه مرغوب و پایه‌های بسیار زیبا می‌توانند به عنوان یک عنصر زیبایی در خانه شما بدرخشند. با انتخاب کلاهک رنگی برای آباژور کلاسیک خود می‌توانید نور ساطع شده از آباژور را تغییر دهید. توجه داشته باشید که این نوع آباژورها در طرح‌های مختلف با کلاهک‌های مربع، دایره‌ای، شیشه‌ای، پارچه‌ای و حتی چوبی به فروش می‌رسند.

نکاتی که قبل از خرید آباژور باید به آنها توجه کرد

آباژورها در طرح‌ها و شکل‌های مختلف تولید می‌شوند که انتخاب خریدار را با مشکل روبه‌رو می‌کند. توجه به نکاتی که در ادامه خواهیم آورد شما را در این مسیر راهنمایی خواهد کرد.

  • آباژور باید با وسایل خانه هارمونی برقرار کند؛ برای دکوراسیون سنتی خرید آباژورهای پارچه‌ای و چوبی پیشنهاد می‌شود.
  • در دکوراسیون‌های مدرن استفاده از آباژورهای پایه بلند با اشکال هندسی به خصوص استوانه‌ای پیشنهاد می‌شود.
  • به هنگام خرید کلاهک برای آباژور از مرغوب بودن جنس آن اطمینان حاصل کنید. کلاهک بی‌کیفیت در اثر گرمای لامپ دچار پارگی و حتی باعث آتش‌سوزی می‌شود.

قیمت تقریبی آباژور و عوامل تاثیرگذار

جنس پایه، نوع کلاهک و همچنین منبع تغذیه می‌تواند از عوامل تاثیرگذار در قیمت آباژور قلمداد شوند. آباژورهایی که بدنه آنها دست‌ساز باشند از قیمت و ارزش بسیار بالایی برخوردارند. همچنین استفاده از پارچه‌هایی مانند ابریشم و مخمل می‌تواند قیمت آباژور را افزایش دهند.

قیمت آباژورهای مرغوب عمدتا ۳۵۰ هزار تومان شروع می‌شوند می‌توانند تا چند ده میلیون هم ارزش‌گذاری شوند.

خرید و قیمت آباژور رومیزی

برای خرید آباژورهای باکیفیت به ایران دکور مراجعه کنید

همانطور که گفتیم، تنوع آباژورها در بازار به حدی زیاد است که با مراجعه کردن به چندین مغازه هم نمی‌توان همه آنها را بررسی نمود. در سایت ایران دکور همه تولیدکنندگان و واردکنندگان آباژور گردهم آمدند و بستر مناسبی را برای خریداران ایجاد کردند. با امکان مقایسه آباژورها و همچنین قیمت بسیار عالی در ایران دکور یک خرید لذت بخش را برای خودتان رقم بزنید.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx