راهنمای شروع ویپینگ و خرید ویپ

dell ghatar.com ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ (۲) دیدگاه ۳۵۸

شاید برای شما هم سوال باشد که ویپینگ چیست و به چه معنی میباشد، زیرا مدت زمان زیادی از عرضه و تولید دستگاه های ویپ نمیگذرد و احتمالا تعداد بالایی از افراد همچنان از فرهنگ ویپنگ و دستگاه های ویپ اطلاعاتی نداشته باشند.

در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با دستگاه های ویپ آشنا کنیم و درباره این محصول ، انتقاد های صورت گرفته بر آن و همچنین نظر سازمان غذا و دارو یا FDA در مورد ویپ ها را مورد بررسی قرار دهیم.

راهنمای شروع ویپینگ و خرید ویپ
سیستم کار ویپ چگونه است ؟
وبسایت دیجی ویپ ، ویپینگ را در لغت به معنی بخار ساز ترجمه کرده است ، دستگاه های ویپ وبسایت دیجی ویپ به گفته ایشان دارای ۶۰ روز گارانتی هستند ، بسیاری از افراد تصور میکنند بخار حاصل از دستگاه های ویپ دود میباشد ، در صورتی که دود حاصل سوختن است و مواد شیمایی مختلفی را آزاد میکند و همچنین به همراه بوی بدی است . اما ویپینگ و استنشاق آن ، حاصل تبخیر مایعی به نام جویس میباشد و عمل سوختن در آن اتفاق نخواهد افتاد . ویپ از ۳ قسمت اصلی تشکیل میشود : ۱-مخزن جویس ۲-باتری ۳-کویل . شاید نام آنها کمی عجیب و غریب باشد ! اما فرایند کار آنها بسیار ساده است که در ادامه به آن میپردازیم . کویل ، قلب تپنده ی دستگاه میباشد . کویل ها قطعات کوچکی تشکیل شده از سیم پیچ ها و پنبه هستند ، بخار حاصل از ویپ توسط این قطعه کنترل و تولید میشود . هنگامی که جویس ( مایع ویپ که دارای طعم و نیکوتین میباشد ) را در داخل مخزن جویس میریزید ، پنبه کویل شروع به خیس شدن میکند و جویس را به خود جذب میکند ، در مرحله ی بعدی وقتی دکمه دستگاه را میفشارید و قدرت را به کویل منتقل میکنید ، المنت های پیچیده شده بر روی پنبه ها داغ میشوند و جویس جذب شده بر روی پنبه را بخار میکنند .

کویل ها عمر مشخصی دارند ، مانند فیلتر روغن و هوای ماشین که نیازمند تعویض به صورت دوره ای دارند ، کویل ها نیز از این قاعده پیروی میکنند ، پس از مدتی استفاده از دستگاه ( حدود ۱ الی ۲ ماه ) میبایست کویل منطبق با دستگاه خود را تهیه نمایید .

بررسی دیگر اجزای دستگاه ویپ

راهنمای شروع ویپینگ و خرید ویپ
قطعه بعدی تشکیل دهنده ی دستگاه های ویپ اتومایزر میباشد . اتومایزر با نام های مختلفی مانند تانک و مخزن جویس نیز شناخته میشود . وظیفه این قطعه نگهداری چند میلی لیتر جویس و کویل دستگاه در کنار یکدیگر است . جویس و کویل شما در قطعه ای به نام اتومایزر در کنار هم قرار میگیرند تا عمل تبخیر یا ویپینگ به صورت اصولی انجام بپذیرد .

یکی دیگر از مهم ترین اجزای ویپ پس از کویل ، باتری میباشد . دستگاه ها از نظر باتری به ۲ دسته بندی اصلی تقسیم میشوند ، ۱- دستگاه هایی با باتری داخلی ۲- دستگاه هایی با باتری خارجی یا اکسترنال . باتری ها در قطعه ای به نام ماد ( Mod ) قرار دارند . بدنه ی دستگاه را در صنعت ویپینگ ماد مینامند که در داخل آن باتری و برد های الکترونیکی دستگاه قرار دارد ، و در برخی از دستگاه ها بر روی ماد ، صفحه نمایش کوچکی برای تنظیمات دستگاه تعبیه شده است .

جویس های ویپ از چه موادی تشکیل شده اند ؟
جویس های ویپ با نام های مختلفی مانند ایجویس ، مایعات سیگار های الکترونیکی و جوس شناخته میشوند . بخار حاصل از دستگاه های ویپ ، به دلیل تبخیر جویس میباشد . به طور کلی میتوان جویس را به سوخت دستگاه تشبیه کرد . جویس ها دارای طبف عظیمی از طعم ها و نیکوتین هستند . دستگاه ویپ به خودی خود هیچ نیکوتینی ندارد ، نیکوتین موجود در داخل محصولات تماما به جویس دستگاه باز میگردد . اگر شما قصد دارید تا از ضرر دستگاه های ویپ بکاهید ، میتوانید از جویس های نیکوتین ۰ MG استفاده نمایید تا از مضرات نیکوتین به دور بمانید . همه ی ما میدانیم که نیکوتین ماده ای سمی و مضر است و استفاده ی آن برای کودکان و افراد زیر ۱۸ سال به هیچ عنوان توصیه نمیشود . حتی این ماده برای بزرگسالان نیز مضر و خطر آفرین است ، بهتر است از جویس های نیکوتین ۰ در داخل محصولات ویپ استفاده نمایید .

یکی از مشکل ساز ترین مسائل در صنعت ویپینگ ، جویس های تقلبی یا های کپی میباشند . در چند سال اخیر ، آمار و ارقامی تحت عنوان مرگ و میر بر اثر مصرف ویپ منتشر شده است ، در داخل توضیحات این آمار که توسط FDA منتشر شده است ، به مصرف جویس های تقلبی در این افراد اشاره شده است . جویس های تقلبی دارای مقادیری زیادی از ویتامین E مایع هستند . علت استفاده این ماده در داخل جویس های فیک به دلیل ارزان بودن آن است . استنشاق ویتامین E و بخار کردن آن بسیار بسیار خطر آفرین میباشد و همانطور که گفته شد منجر به مرگ و میر چندین نفر در سراسر دنیا شده است . از اصالت محصول خریداری شده خود اطمینان حاصل کنید .

برای شروع ویپینگ چه کارهایی را میبایست انجام داد ؟
پس از انتخاب و خرید دستگاه طبق سلیقه خود ، دستورالعمل هایی را باید برای راه اندازی محصول اجرا کنید که در ادامه به صورت کامل به این موضوع میپردازیم . پس از خرید دستگاه ، اولین کاری که میبایست انجام دهید ، خیس کردن کویل محصول میباشد . چند قطره از جویس خود را بر روی پنبه کویل بریزید و کویل را در درون اتومایزر قرار دهید . سپس مخزن جویس را پر کرده و ۱۰ دقیقه به کویل زمان بدهید . برای شروع به دلیل خشک بودن پنبه ، نیاز است که ۱۰ دقیقه صبر کنید تا تمامی پنبه های کویل به جویس آغشته شود ، سپس میتوانید به مرحله بعدی برای راه اندازی بروید ! در مرحله بعد میبایست باتری را در درون ماد ( Mod ) قرار دهید . البته اگر دستگاهی که تهیه کردید دارای باتری داخلی میباشد از این مرحله بگذرید . در داخل محفظه باتری دستگاه های باتری اکسترنال ، قطب مثبت و منفی به صورت عکس و نماد ، نشان داده شده اند ، طبق نماد های موجود در داخل محفظه و نماد های باتری که تهیه کردید ، باتری ها را در داخل مخزن با قطب های صحیح قرار دهید .

راه اندازی ، تنظیمات و روشن کردن ویپ

راهنمای شروع ویپینگ و خرید ویپ
حال دستگاه شما آماده برای استفاده است ، بیش از ۹۰% دستگاه های ویپ ، با فشردن ۵ مرتبه دکمه فایر روشن و خاموش میشوند . پس از روشن کردن دستگاه میتوانید تنظیمات آن را تغییر دهید ، اما تنظیمات کارخانه و پیشفرض محصولات مناسب ترین گزینه هستند ، اگر از تنظیمات ویپ اطلاعاتی ندارید ، به تنظیمات کارخانه دست نزنید و بگذارید در همان حالت پیشفرض باقی بماند . برای استفاده از دستگاه ، دکمه فایر را نگاه دارید و لذت یک ویپینگ آسان و ساده را ببرید !

توجه داشته باشید دستگاه های ویپ بی ضرر نیستند و در داخل این مقاله به هیچ عنوان قصد تشویق به استفاده از ویپ را نداریم و تنها توضیحاتی برای افزایش اطلاعات عمومی شما و آشنایی با دستگاه ویپ داده ایم . دستگاه های ویپ جایگزینی برای دخانیات دیگر مانند سیگار و قلیان هستند اما همچنان دستگاه های ویپ به خودی خود ، دارای ضرر میباشند . اگر قصد شما جایگزینی نیست و تنها برای تفریح قصد خرید و استفاده از این محصول را دارید ، به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید . همچنین اگر قصد شما جایگزین کردن ویپ به جای دخانیات دیگر است ، ابتدا تحقیقاتی در مورد مضرات و فواید ویپ در سطح اینترنت ، اخبار و مجلات مطالعه نمایید و پس از آن اقدام به خرید ویپ نمایید . ضرر های دستگاه ویپ هنوز به طور کامل اثبات نشده اند و ممکن است خطر آفرین باشند .

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
2
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx