مواردی ضروری که باید در هنگام چاپ کاتالوگ به آن توجه کرد

dell ghatar.com ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ دیدگاه ۱۰

دکتر سید امیر سجاسی در جمع خبرنگاران از اهمیت صنعت چاپ و مواردی که باید در هنگام امور چاپی همچون چاپ کاتالوگ و بروشور و... به آن توجه کرد صحبت کردند.

رپورتاژ آگهی: به عقیده دکتر سجاسی، مدیر عامل چاپ پرنیان، صنعت چاپ از صنایعی است که امروزه نقش موثری در کسب مشتری بیشتر کسب و کارهای مختلف دارد. زیرا ملزومات چاپی مختلفی که به کمک صنعت چاپ آماده و در دسترس افراد قرار می‌گیرد می‌تواند نقش بسزایی در تصمیم گیری آنها برای خرید کالا یا خدمات داشته باشد.

 چاپ پرنیان

دکتر سید امیر سجاسی در گفتگو با خبرنگاران درباره این موضوع که برای چاپ کاتالوگ باید به چه عواملی توجه کرد گفتند: چاپ کاتالوگ، چاپ بروشور، چاپ بنرهای تبلیغاتی و حتی طراحی و چاپ کارت ویزیت از مواردی هستند که امروزه هر کس در هر سطح کاری مشغول به انجام کسب و کاری باشد، می‌بایست به آن فکر کرده و از آن کمک بگیرد، اما در صورتی که چاپ هر یک از این ملزومات تبلیغاتی به خوبی انجام نشود نتیجه‌ای عکس در تبلیغات شرکت و مجموعه مورد نظر به بار خواهد آمد. به همین خاطر در چاپ ملزومات چاپی و تبلیغاتی به ویژه در چاپ کاتالوگ که یکی از مهم‌ترین ابزار تبلیغاتی است، باید به کیفیت دستگاه‌های چاپخانه مورد نظر و به روز بودن آنها توجه کرد، چرا که دستگاه‌های مدرن و به روز دنیا قابلیت‌های بسیار بالایی همچون تفکیک رنگ مناسب و وضوح چاپ منحصر به فردی را در اختیار ما قرار داده‌اند که به کمک آن می‌توان چاپ کاتالوگ و دیگر ملزومات تبلیغاتی و چاپی را به بهترین نحو انجام داد. توجه به کاغذی که برای چاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد، و کارآزموده بودن پرسنل مربوط به چاپ نیز از دیگر مواردی هستند که توصیه می‌کنم برای سپردن کاتالوگ خود به چاپخانه به آنها توجه کنید.

طبق نظر دکتر سجاسی، مواردی که باید در طراحی و چاپ کاتالوگ لحاظ شوند بسیار متعدد هستند و بهتر است برای کسب بازخورد بهتر، بدون شناخت از چاپخانه مورد نظر و قابلیت‌های آن جهت همکاری و عقد قرارداد در این زمینه اقدام نکرد. پیشنهاد دکتر سجاسی به عنوان یکی از متخصصان خبره در زمینه چاپ، توجه به پیشینه و قدمت چاپخانه مد نظر، توجه به تخصص و توانایی‌های کارکنان چاپخانه، توجه به تنوع محصولات چاپی که تا کنون داشته‌اند، و مد نظر قرار دادن دستگاه‌های پیشرفته و سالم و بدون عیب موجود در چاپخانه است.

دکتر سجاسی که خود مدیریت یکی از چاپخانه‌های بزرگ و مجهز پایتخت را بر عهده دارند و سالهاست با شرکت‌های مختلفی جهت طراحی و چاپ و بسته‌بندی همکاری می‌کنند، در مورد دستگاه های چاپ کاتالوگ پرنیان در این مجموعه گفتند: دستگاه‌های چاپی که در چاپخانه مجموعه پرنیان وجود دارند امکان ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات را برای مشتریان ما ممکن می‌کنند. به همین دلیل فرقی نمی‌کند که طرح انتخابی مشتریان گرامی برای کاتالوگ، بروشور، سربرگ، نشریه و حتی بسته بندی محصولات چه باشد، چاپ پرنیان می‌تواند با کیفیت هر چه تمام این موارد را انجام دهد.

 چاپ پرنیان

نکته دیگری که در صحبت‌های دکتر سجاسی مورد توجه شنوندگان قرار گرفت، تاثیر بالای چاپ کاتالوگ در جذب مشتریان بیشتر بود. ایشان به این نکته اشاره کردند که کاتالوگ و بروشور ملزومات تبلیغاتی و چاپی مناسبی برای ماندگار شدن در ذهن بینندگان هستند. چرا که به صورت ملموس در دست بینندگان قرار گرفته و ایشان می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز و در هر محلی که باشند با آسودگی خاطر به مشاهده و بررسی آن پرداخته و کالا و خدمات مورد نظر خود را از بین آن چه شما تولید و ارائه می‌کنید انتخاب کنند. در نتیجه هزینه ای که برای چاپ کاتالوگ و بروشور و غیره صرف می‌شود، هزینه‌ای برگشت پذیر و پربازده در دراز مدت خواهد بود.

جناب سجاسی خاطر نشان کردند که برای طراحی و چاپ کاتالوگ می‌بایست از توان و تخصص کارشناسان گرافیک و چاپ بهره جست تا هزینه‌ای که صرف چاپ کاتالوگ می‌شود بهینه باشد. متاسفانه برخی از کسب و کارهای نو پا برای کاهش هزینه های خود از طراحان مبتدی کمک می‌گیرند یا خودشان دست به طراحی می‌زنند که به خاطر آشنا نبودن با ویژگی‌های آن طراحی در هنگام چاپ، نتیجه کار چندان جالب از آب درنیامده و باعث هدر رفت سرمایه می‌شود. همچنین برخی از این عزیزان با مراجعه به چاپخانه‌هایی که کاغذهای باکیفیت برای چاپ موجود ندارند، موجب متضرر شدن خود می‌شوند. چرا که یک کاتالوگ خوب نتیجه دقت به همه این موارد است که تنها افراد با تجربه در صنعت چاپ با آن آشنا هستند. اکثر اختلافات پیمانکار و کارفرمایان در چاپخانه‌ها هم به خاطر مواردی از این دست است که می‌توان به با انتخاب صحیح کارشناس طراحی گرافیکی برای کاتالوگ و در نظر گرفتن بهتریه چاپخانه ها برای چاپ کاتالوگ، از آن ممانعت کرد.

آن چه آقای سجاسی در این گفتگو بر آن تاکید کردند، توجه به ظرافت‌های موجود در امر چاپ کاتالوگ بود. ایشان مثال زدند که در مجموعه چاپ پرنیان که خودشان سرپرستی آن را بر عهده دارند، مشتریان می‌توانند با مشاهده نمونه کارهای چاپ شده‌ای که پیش از این در مجموعه چاپ پرنیان برای صنایع تولیدی، هنری، خدماتی و حتی کارخانجات بزرگ کشور صورت گرفته است، اطمینان حاصل کنند که بهترین کیفیت را با بهترین قیمت کارشناسی و در اسرع وقت تحویل خواهند گرفت. ایشان افزودند امکان چاپ کاتالوگ و سایر اقلام تبلیغاتی و یا تولید بسته بندی های خاص در هر تیراژ در مجموعه چاپ پرنیان ممکن است و فرقی نمی‌کند که مشتریان به دنبال تیراژ بالا یا تیراژ پایین باشند، در هر صورت مجموعه چاپ پرنیان جهت خدمات دهی به عزیزانی که مایل به پیشبرد کسب و کار خود هستند، آماده می‌باشد.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx