۶ نکته به منظور استخدام شدن بعد از یک وقفه‌ی شغلی

dell ghatar.com ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ دیدگاه ۱۲

کناره‌گیری موقت از موقعیت شغلی برای رسیدگی به خانواده یا مراقبت از والدین مسن شاید بهترین سناریو برای شما باشد، اما چگونه می‌توانید با آمادگی مجدد وارد محیط کار شوید؟

استخدام

ورود مجدد به محیط کار می‌تواند سخت باشد، اما غیرممکن نیست.

بسیاری از افراد بنا به دلایل مختلف از شغل خود مرخصی می‌گیرند، اما مجاب کردن مدیرتان درباره‌ی علت این کناره‌گیری می‌تواند کمی دشوار باشد. اگر خود را در این موقعیت می‌بینید، اقداماتی وجود دارد که می‌توانید برای جذابیت بیش‌تر تقاضانامه‌ی خود انجام دهید.

ورود به هر صنعتی (حتی حوزه‌ی بهداشت و درمان) پس از مدتی دوری و کناره‌گیری همیشه امکان‌پذیر است. در این مطلب کاربوم نکاتی برای کمک به شما به منظور شروع مجدد کار و  استخدام گفته شده است:

استخدام

روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید

اگر به مدت چند سال از شغلتان کناره‌گیری کرده باشید، احتمالا از تغییرات بسیاری غافل شده‌اید. ممکن است فناوری جدیدتری در دسترس باشد یا روش‌های بهتری ایجاد شده‌باشد. همچنین احتمال دارد قادر نباشید وظایف سابقتان را اکنون به طور استاندارد انجام دهید. مهم نیست که چه مسائلی وجود دارد، شما می‌توانید با بهره‌گیری از اطلاعات و دانش به‌روز و جدید با آن‌ها مقابله کنید.
یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا به کارفرمای جدیدتان ثابت کنید که جدی و متعهد به نقش جدید خود هستید، سرمایه‌گذاری روی خودتان است. شما می‌توانید دوره‌های آموزشی مرتبط با وظایفتان را بگذرانید یا برای کارهای داوطلبانه ثبت‌نام کنید تا بتوانید مسیر بازگشت به موقعیت شغلی سابق را هموار کنید. کارفرماها به دنبال متقاضیانی باشند که علاقه‌مند به کارشان هستند، مهارت‌های ارتباطی عالی دارند و زمانشان را به‌خوبی مدیریت می‌کنند.

شما می‌توانید در طول دوره‌ی مرخصی شغلی این ویژگی‌ها را در خودتان تقویت کنید. ابتکارعمل داشته‌باشید و از طریق شرکت در دوره‌های آموزشی و یادگیری مهارت‌هایی که ضروری و مرتبط با موقعیت شغلی جدید است، روی وقت و هزینه‌ی خود سرمایه‌گذاری کرده و ثابت کنید که متعهد به شغلتان و آماده‌ی بازگشت به کار هستید.

استخدام

مشکلات شبکه

آخرین باری که با متخصصان حوزه‌ی صنعت خودتان ملاقات کرده‌اید چه زمانی بوده‌است؟ این احتمال وجود دارد که بسیاری از فرصت‌های موجود در صنعت مستقیما به کسانی که می شناسید مرتبط باشد.

  مشاغل پردرآمد با سرمایه کم برای خانم ها و آقایان با درامد بالا

شما می‌توانید در گروه‌های شغلی منطقه‌ی خود ثبت‌نام کنید یا از دوستان خود بخواهید که مقدمات آشنایی شما با افراد فعال در حوزه‌های مرتبط را فراهم کنند. از صحبت کردن نترسید و به نزدیکان و اطرافیانتان بگویید که به دنبال چه چیزی هستید، چرا که ممکن است از این طریق به شرایط لازم برای دستیابی به شغل دلخواهتان نزدیک شوید.

تعطیلات شغلی خود را داشته‌باشید

زمانی که از شغلتان کناره‌گیری کردید، قطعا در شرایط انواع مصاحبه‌های شغلی قرار خواهید گرفت. بهترین کار این است که یک گام رو به جلو بردارید و در مدت زمانی که مشغول‌به‌کار نیستید برای خودتان وقت بگذارید. لیستی از مهارت‌هایی را که در دوران فراغت از کار به‌ طور منظم پیگیری و تمرین کرده‌اید تهیه کنید. شما ممکن است از طریق انجام  کار داوطلبانه مهارت‌های خود را حفظ کرده‌اید یا این‌که سرگرم یادگیری روش‌های مراقبت از والدین و افراد مسن بوده‌اید.

تفاوت چندانی ندارد که کدام یک از مهارت‌های مدیریت زمان، مدیریت مالی یا گوش دادن فعال را آموخته‌باشید؛ مهم این است که هنگام بحث با مدیر جدید در مورد موقعیت شغلی آینده‌ی خود قادر باشید از توان‌مندی‌ها و آن‌چه که می‌توانید به شرکت ارائه دهید بگویید.

صبور باشید

گاهی اوقات ممکن است آن‌قدر مشتاق باشید که بخواهید دوباره به محیط کار برگردید و اولین پیشنهاد همکاری‌ای که دریافت می‌کنید را بپذیرید. بهتر است صبور باشید و منتظر موقعیتی بمانید که متناسب با مهارت‌ها و روحیات شماست.

اگرچه ممکن است که شغل جدید اعتبار شغل سابقتان را نداشته باشد یا تمام انتظارات شما را برآورده نکند اما موقعیتی است که قطعا از آن لذت خواهید برد. مقاومت در برابر اولین پیشنهاد کاری ممکن است بسیار دشوار باشد و ضروری است که در ابتدا مطمئن شوید که موقعیت متناسبی است یا خیر.

رزومه‌ی خود را ویرایش کنید

در صورتی که یک مرخصی طولانی‌مدت داشته باشید، نوشتن یک رزومه با ترتیب زمانی می‌تواند این مسئله را به وضوح منعکس کند. همچنین می‌توانید رزومه‌ای مبتنی بر مهارت تهیه کنید که توان‌مندی‌ها و مواردی را که در آن عملکرد خوبی دارید برجسته سازد. این می‌تواند شامل مهارت‌هایی باشد که در طول تعطیلات آموخته‌اید و تمرین کرده‌اید. با این کار می‌توانید توجه‌ها را به سمت بهترین ویژگی‌هایتان جلب کنید و برخی نظرات و افکار منفی دیگران پیرامون دور بودن طولانی‌مدت از محیط کار را تغییر دهید.

  استخدام بانک رفاه کارگران (بهمن ۱۴۰۰) + لینک ثبت نام

برای مصاحبه‌ی خود آماده شوید

حضور در یک جلسه‌ی مصاحبه با کارفرمای احتمالی پس از پایان یافتن دور‌ه‌ی مرخصی می‌تواند بسیار اعصاب خردکن باشد! بهتر است تمام مطالبی را که قصد دارید بگویید، پیش از شروع جلسه آماده کنید. برخی از متداول‌ترین موضوعاتی را که متخصصان درباره‌ی آن‌ها سؤال ‌می‌کنند پیش‌بینی کرده و تلاش کنید پاسخ‌های مناسبی برای آن‌ها بیابید.

خصوصا هنگامی که صحبت از شکاف شغلی و دوره‌ی مرخصی‌ می‌شود، اطمینان حاصل کنید که یک «داستان» خوب  دارید که به کمک آن توضیح بدهید چرا مرخصی گرفته‌اید یا چگونه به این نتیجه رسیده‌اید که زمان بازگشت  به کار فرا رسیده است.

اعتمادبه‌نفس داشته‌باشید

وقتی صحبت از بازگشت مجدد شما به محیط کار است، همواره یادتان باشد که اعتمادبه‌نفس داشته‌باشید. به مهارت‌های خود اعتماد کنید و از سرمایه‌گذاری روی خودتان نترسید.

شما با رعایت چند نکته‌ی ساده می‌توانید آمادگی بیش‌تری برای ورود مجدد به شغلتان داشته باشید؛ صرف‌نظر از این‌که چه مدت زمانی از محیط کارتان دور بوده‌اید.

اجازه دهید Provenir کمک کند

اگر مدتی است که از محیط کارتان خارج شده‌اید، می‌توانید روی راهنمایی‌های «Provenir Healthcare» حساب باز کنید. ما می‌توانیم به شما کمک کنیم که بسته به نیازهای خود مکان مناسبی را پیدا کنید تا تجربه و مهارت‌هایتان را در فضای درستی به کار بگیرید.

شما می‌توانید تمام موقیت‌های شغلی موجود برای پزشکان، متخصصان بهداشت، پرستاران، پزشکان پیشرفته و حتی متخصصان تجارت پزشکی را در وب‌سایت ما بررسی کنید.

رپورتاژ آگهی

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx