۱۰ فاکتور مهم سئو در سال ۲۰۲۱

dell ghatar.com ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ دیدگاه ۱۱

بهینه سازی وب سایت برای هر کسی که دارای یک سایت است و می‌خواهد ترافیک ایجاد کند، و مشتری بیشتری کسب کند، امری حیاتی است.

موتورهای جستجو از طیف وسیعی از معیارها و روش‌ها برای ارزیابی وب سایت‌ها و تعیین میزان ارتباط آنها با جستجوی کاربر استفاده می‌کنند. این بدان معنا است که موتور جستجو به بررسی محتوا، بهینه سازی، تجربه کاربری، سازگاری با موبایل، کلمات کلیدی و به روز رسانی سایت می‌پردازد. هر ساله قرار گرفتن در صفحه اول جستجوهای گوگل با تغییر معیارها، تغییر رقبا و به روز رسانی‎های سایت‌ها دشوارتر می‌شود. گوگل تعدادی از معیارهای جدید را بر اساس تجربه کاربران، اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۱ اجرا می‌شوند. در ادامه مهم ترین فاکتورهای سئو در سال ۲۰۲۱ را مرور خواهیم کرد.

بهینه سازی وب سایت

۱٫        کلمات کلیدی مرتبط با مفهوم محتوا

جستجوهای معنایی در آینده نزدیک اهمیت بیشتری پیدا خواهند کرد. گوگل یا موتور جستجوهای دیگر به جای اینکه فقط بر روی کلمات کلیدی منطبق تمرکز کند، به کلمات هم معنا نیز پاسخ می‌دهد و سعی می‌کند آنچه کاربر در جستجوی آن است را تفسیر کند. موتور جستجو تلاش می‌کند تا بر روی هدف کاربر تمرکز کند و به دنبال عباراتی باشد که با هم مرتبط هستند. داشتن تعداد بیشتری از کلمات کلیدی مرتبط، به سایت شما کمک می‌کند تا عملکرد بهتری در SERP ها داشته باشید. کاربران هدف خود را در نظر بگیرید و برای آنها محتوا آماده کنید. تحقیق در مورد کلمات کلیدی بسیار مهم است و چندین ابزار آنلاین وجود دارد که می‌توانند در این زمینه خاص به شما کمک کنند.

۲٫       هوش مصنوعی AI

بسیاری از ابزارها می‌توانند در تصمیم گیری نوع محتوا، پیشنهاداتی را به شما بدهند. هوش مصنوعی برای جستجوی موضوعات مختلف می‌تواند کمک بسیاری کند، شما همچنین می‌توانید ببینید که رقبای شما چه کاری انجام می‌دهند که در نتایج موتور جستجو رتبه بالایی دارند. هوش مصنوعی همچنین می‌تواند به شما در بهینه سازی مطالب و انتخاب کلمات کلیدی برای داشتن رتبه بالاتر کمک کند. گوگل هوش مصنوعی را به صورت RankBrain پیاده سازی کرده است و این بخشی از نحوه رتبه بندی وب سایت شماست. RankBrain یک سیستم هوش مصنوعی یادگیری ماشین است که به یافتن وب سایت‌های مرتبط کمک می‌کند، اما حاوی کلمات دقیق جستجو نیست.

۳٫       تجربه کاربری و Google Core Web Vital

گوگل فقط به کلمات کلیدی یک وب سایت و میزان مرتبط بودن آنها به محتوا نگاه نمی‌کند. گوگل همچنین تجربه کاربری را ارزیابی می‌کند و این کار را از طریق معیارهای جدیدی به نام Google Core Web Vital انجام می‌دهد. اگر وب سایت شما عملکرد ضعیف و نرخ پرش بالایی داشته باشد در رتبه بندی سقوط خواهید کرد. این موضوع در بین فاکتورهای سئو در سال ۲۰۲۱ بسیار مهم است. سه معیار LCP،  CLS، FID  در Google Core Web Vital که برای SERP مهم هستند را بررسی می‌کنیم:

بهینه سازی وب سایت

  • LCP

اولین معیار، LCP، مشخص می‌کند که بارگیری صفحه اول چه مدت زمان طول می‌کشد. بهترین حالت، برای لود کردن محتوای بزرگ صفحه باید کمتر از ۲٫۵ ثانیه باشد.

  • FID

FID میزان پاسخگویی را می‌سنجد، اگر کاربر روی پیوند کلیک کند، چه مدت طول می‌کشد تا وب سایت پاسخ دهد؟ در صورت ایده آل از زمانی که کاربر کلیک را انجام می‌دهد، مرورگر تعامل را پردازش، مدیریت و پاسخ می‌دهد باید کمتر از ۱۰۰ میلی‌ثانیه باشد.

  • CLS

CLS به نحوه بارگیری و جابجایی محتوا روی صفحه اشاره دارد. آیا تصاویر در حال بارگیری سایت و پس از بارگیری، بر روی صفحه جا به جا می‌شوند؟ اگر بله، مشکلی وجود دارد. عدم بهینه سازی وب سایت به معنای رتبه بندی پایین است، کاربر تجربه ضعیف خواهد داشت و این موضوع باعث پایین آمدن وب سایت شما می‌شود.

۴٫       بازاریابی دیجیتال از فاکتورهای سئو در سال ۲۰۲۱

ارتقاء نام تجاری و وب سایت برای ایجاد ترافیک ضروری است و می‌تواند به بهبود بهینه سازی موتور جستجو کمک کند. بازاریابی دیجیتال یک روش خوب برای به دست آوردن موفقیت در تجارت است و اگر مهارت و استعداد در دسترس دارید خودتان دست بکار شوید و یا با استفاده از یک شرکت سئو به این هدف دست پیدا خواهید کرد. با جذب مخاطبان هدفمند به سایت خود، احتمال تبدیل بازدید به فروش، بسیار بیشتر خواهد شد. همچنین با استفاده از سئو در کنار شبکه‌های اجتماعی می‌توانید بازدیدکنندگان بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید.

۵٫       طراحی سایت سازگار با موبایل

مهم است که وب سایت شما برای موبایل نیز طراحی شده باشد. از کل صنعت فروشگاه اینترنتی، حدود نیمی از فروش‌ها با تلفن‌های همراه انجام می‌شود و هر ساله این فروش رشد کرده و پیش بینی می‌شود که در آینده به سطح بالاتری برسد. علاوه بر این، بیش از ۷۰ درصد مردم برای دسترسی به اینترنت به جای رایانه، از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند. اطمینان حاصل کنید که طراحی سایت شما به گونه ای است که در تلفن همراه نیز پاسخگو است، این موضوع به سئو کمک می‌کند و سرعت بارگذاری را بهبود می‌بخشد. دقت داشته باشید که پنجره‌های بازشوی آزار دهنده‌ای ندارید و مکان یابی در موبایل به راحتی امکان پذیر است.

بهینه سازی وب سایت

۶٫      جستجوهای صوتی

مردم سال‌هاست که از جستجوی صوتی در تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند، بنابراین منطقی است که به این بخش توجه ویژه‌ای شود. افراد جستجوها را به یک شکل انجام می‌دهند اما آنها کاملاً متفاوت صحبت می‌کنند. هنگام در نظر گرفتن عبارات کلیدی، باید به این فکر کنید که مردم چگونه سؤال می‌پرسند.

۷٫       محتوای ویدئو

تحقیقات نشان داده است وب سایت‌هایی که حاوی محتوای ویدیویی هستند، به ماندن بیشتر مخاطبان کمک بسیاری می‌کنند. تصاویر نیز محرک خوبی هستند اما فیلم‌ها بیشتر از تصاویر و متن منجر به فروش می‌شوند.

۸٫      بهینه سازی تصویر

اندازه و وضوح تصاویر مدت‌هاست که بخشی از سئو شده است. فقط اندازه مناسب کافی نیست، آنها باید با سایت شما مرتبط باشند، از کیفیت بالایی برخوردار باشند و دارای برچسب Alt باشند. برچسب‌های Alt باید مرتبط، منحصر به فرد و توصیفی باشند. موتورهای جستجو نمی‌توانند تصاویر را ببینند، بنابراین به روش‌های دیگری برای درک آنچه در وب سایت شما وجود دارد، نیاز دارند.

۹٫       محتوای طولانی

هرچه محتوا بهتر باشد، احتمال بیشتری دارد که ترافیک به سمت آن هدایت شود. همچنین تحقیقات نشان داده است که هر چه فرم محتوا طولانی‌تر باشد، بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شود، بک لینک بیشتری کسب می‌کند و بنابراین در جستجوها عملکرد بهتری دارد. این بدان معنا نیست که بدون هدف متنی با هزاران کلمه تولید کنید، کیفیت و محتوا برای سئو مهم است. شما باید محتوایی را خلق کنید که مخاطبان را جذب کند، باعث بازگشت آنها شود و در نهایت فروش شما را بیشتر کند. در مقاله‌ها باید از تیترهای H1 ، H2 و H3 استفاده شود تا خوانایی متن آسان‌تر شود. همچنین پیوندها باید تا حد امکان منحصر به فرد و مرتبط با مقاله باشند.

۱۰٫      لیست های جستجوی محلی

با افزایش نیاز به یافتن محصولات و مشاغل محلی، جستجوی محلی محبوبیت بیشتری پیدا خواهد کرد. به دلیل تغییرات در گوگل، این امر منجر به پدیده جدیدی به نام جستجوهای کلیک صفر شده است. به این معنا که پس از انجام جستجو، پاسخ پرس و جو در بالای صفحه نمایش داده می‌شود و نیاز به بازدید از یک وب سایت را رد می‌کند.

سخن پایانی

در بین فاکتورهای سئو در سال ۲۰۲۱، موارد ذکر شده در بالا برای توسعه دهندگان بسیار حیاتی است. اگر قصد دارید سایت شما در سطح بالای نتایج جستجو باقی بمانند، باید سرعت خود را بیشتر و فاکتورهای لازم را به درستی اجرا کنید، پس همین الان تعرفه سئو سایت را مشاهده کنید.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx