کدام مدل مک بوک برای شما مناسب است؟

dell ghatar.com ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ دیدگاه ۱۳۱

مک بوک، مک بوک پرو و مک بوک ایر؛ طرفداران لپ تاپ های اپل می دانند که این شرکت، در مجموع سه سری لپ تاپ تولید کرده است که با این عناوین شناخته می شوند. اما آیا در مورد تفاوت انواع مک بوک هم چیزی می دانید؟ آیا دستگاه های هر سری از لپ تاپ های apple از نظر طراحی و نوع عملکرد و ... متفاوت هستند؟ هریک از این لپ تاپ ها برای چه کاری مناسب اند؟ تعمیر مک بوک هم در مدل های مختلف این دستگاه تفاوت دارد یا همچون تعمیر موبایل اپل، مراحل سخت افزاری و نرم افزاری تقریبا مشابه هستند؟ اگر می خواهید لپ تا اپل بخرید، بد نیست تفاوت انواع مک بوک را بدانید تا گزینه ای مناسب با کاربری و نیاز خود انتخاب کنید.

کدام مدل مک بوک برای شما مناسب است؟

تفاوت انواع مک بوک از نظر عملکرد

تقریبا مهم ترین معیار برای خرید لپ تاپ، عملکرد آن است. می توان گفت که تفاوت اصلی لپ تاپ های اپل هم در نوع عملکرد آنهاست. مک بوک، به عنوان عضو ساده خانواده لپ تاپ های اپل، وزن پایینی دارد و به ویژه برای بانوان بسیار مناسب است. از نظر قدرت عملکردی باید گفت که این لپ تاپ شما را راضی می کند. اگر به دنبال یک لپ تاپ قدرتمند از برند اپل هستید، خانواده مک بوک پرو را انتخاب کنید. اعضای این سری، قدرت سخت افزاری بالایی دارند و با آنها می توان انواع نرم افزارهای ادیت فیلم و عکس و … را به راحتی اجرا کرد. در ادامه بررسی تفاوت انواع مک بوک، باید بدانید که مک بوک ایر، به نوعی لپ تاپ چند کاربری این برند است. مدل های این سری از نظر طراحی و کیفیت ساخت در رده متوسط قرار دارند و می توان از آنها برای انجام امور روزمره و به خصوص وب گردی استفاده کرد. هریک از این مدل ها طرفداران خاص خود را دارند و هنگام معرفی کانفیگ یا عضو جدید از سری های  Air Macbook، Pro Macbook، Macbook کاربران برای خرید آنها مقابل نمایندگی اپل صف می کشند!

تفاوت انواع مک بوک از نظر عملکرد

تفاوت ساختاری انواع لپ تاپ اپل

برای این که بیشتر و بهتر با تفاوت انواع مک بوک آشنا شوید، بهتر است ویژگی های کلی هریک از مدل های آن را بشناسید. در زیر، مک بوک و مدل های ایر و پرو را به صورت تخصصی تر بررسی می کنیم:

ویژگی های مک بوک

مک بوک، ساده ترین عضو در خانواده جمع و جور لپ تاپ های اپل است. مدل های جدیدتر مک بوک وزن بسیار پایینی دارند و کاربران می توانند به راحتی آنها را جابجا کنند. برخی از مدل ها حتی زیر ۱ کیلوگرم وزن دارند و ابعاد آنها به گونه ای است که در نگاه اول، تصور می کنید با یک تبلت طرف هستید. منبع ذخیره PCIe بر پایه فلش و نمایشگر رتینا در بیشتر مک بوک ها به کار رفته است و از قابلیت اتصال وایرلس بهره می برند. وجود قابلیت هایی مثل Handoff و Call Relay هم مسئله دیگری است که تفاوت انواع مک بوک را در سری مک بوک نشان می دهد.

مشخصات انواع مک بوک ایر

اگر اهل سفر و رفت و آمد هستید، مک بوک ایر برای شما مناسب است. البته روی لپ تاپ های این خانواده به عنوان سیستم حرفه ای حساب نکنید. با این حال سرعت مک بوک ایرها مناسب است و اگر در سطح حرفه ای کار نکنید، احتمالا شما را راضی می کند. اعضای خانواده ایر، دو درگاه USB 3.0 و یک درگاه Thunderbolt 2 دارند. تاندربولت ۲ به شما کمک می کند که لپ تاپ را به یک نمایشگر دیگر وصل کنید. حتی مک‌ بوک ایر ۱۳ اینچی یک شکاف کارت SDXC هم دارد که با آن به راحتی می‌توانید تصاویر روی کارت حافظه SD دوربین ‌ها را به سیستم انتقال دهید. یکی از تفاوت های انواع مک بوک در این است که مدل ایر، در دو کانفیگ ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه شده است.

نقد و بررسی انواع مک بوک پرو اپل

اما برویم سراغ قوی ترین سری لپ تاپ اپل یعنی مک بوک پرو. کیفیت نمایشگر در این مدل ها فوق العاده بالاست و قدرت سخت افزاری هم در سطح بالایی قرار دارد. نمایشگر بسیار عالی، قدرت گرافیکی و پردازشی فوق العاده و بازدهی بالا، تنها بخشی از ویژگی هایی هستند که مک بوک پرو را به یکی از قدرتمندترین لپ تاپ های دنیا تبدیل کرده اند. قطعات به کار رفته در انواع مک بوک پرو از میان جدیدترین و قوی ترین مدل های موجود انتخاب شده اند و صفحه نمایش هم کیفیت و وضوحی بی نظیر را ارائه می دهد.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx