انتقام‌گیری اینترنتی از ۲ زن جوان

didi ghatar.com ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ دیدگاه ۱۳۲

دو مرد که در ماجراهای جداگانه فضای مجازی را برای انتقام‌گیری انتخاب کرده بودند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و مهندسی موفق شدند متهم را شناسایی کنند که این فرد پس از هماهنگی‌های لازم در عملیات غافلگیرانه‌ای دستگیر شد.
متهم در ابتدا منکر هر‌گونه جرمی بود ولی با توجه به ادله موجود، در بازجویی‌های انجام‌شده به مزاحمت اینترنتی برای شاکی اعتراف و انگیزه خود را انتقام‌گیری بیان کرد و گفت به دلایلی از قبل نسبت به این زن کینه به دل داشت.

سرهنگ امین یادگارنژاد، رئیس پلیس فتای استان کرمان با اشاره به ماده ۷۴۵ قانون جرائم رایانه‌ای تصریح کرد: هرکس به‌وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به حبس از ۹۱ روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج‌میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

  ماجرای قتل عام خانوادگی هولناک در مجومرد یزد+عکس

در دومین پرونده فردی که با ایجاد یک صفحه جعلی در اینستاگرام اقدام به انتشار تصاویر خصوصی همکار سابق خود کرده بود و قصد اخاذی از وی را داشت، بازداشت شد.

زنی با مراجعه به پلیس فتای استان فارس شکایتی را مطرح کرد و توضیح داد فردی ناشناس با انتشار تصاویر خصوصی وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام قصد اخاذی از او را دارد. بعد از طرح این شکایت رسیدگى به پرونده ‌به‌‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس ‌فتا قرار گرفت.

مأموران با راهنمایی شاکی به جمع‌آوری مدارک و مستندات پرونده پرداختند و با پیگیری سرنخ‌های به‌دست‌آمده سرانجام هویت متهم را شناسایی و او را به همراه ادوات ارتکاب جرم دستگیر کردند.

این متهم بعد از انتقال به پلیس فتا تحت بازجویی قرار گرفت اما ابتدا متهم منکر ارتکاب جرم شد. متهم پس از مواجهه با مدارک و مستندات به‌دست‌آمده توسط کارشناسان پلیس به ‌ناچار لب به اعتراف گشود. در بازجویی اولیه انجام‌شده، مشخص شد متهم به‌دلیل مشکلاتی که قبلا با شاکی در محیط کار داشته اقدام به انتشار تصاویر وی در فضای مجازی کرده است تا به این طریق از او انتقام بگیرد.

  نقشه دختر شیشه‌ای برای سرقت از خانه مادر

سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتای استان فارس درباره این پرونده و موارد مشابه گفت: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت‌ یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران‌ناپذیری برای فرد به‌همراه دارد؛ بنابراین رعایت اخلاق در فضای سایبر و به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
منبع: آخرین خبر

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx