ماشین آلات راهسازی و معدنی

dell ghatar.com ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ دیدگاه ۴۷

رپورتاژ آگهی: ماشین آلات راهسازی یکی از گسترده ترین نوع ماشین آلات متحرک صنعتی را شامل می شود که در انواع مختلفی شامل انواع لودر، بیل مکانیکی، گریدر، بولدوزر، دامپتراک و بیل بکهو قابل دسته بندی می باشد.البته مینی لودر ها و باب کت ها نیز در زیر دسته ماشین آلات راهسازی قابل دسته بندی هستند. ماشین آلات راهسازی و معدنی در دو دسته اصلی چرخ زنجیری و چرخ لاستیکی نیز قابل دسته بندی هستند که موارد چرخ زنجیری دارای زیر بندی از نوع فولادی بوده و اتصال محکم تری بر روی زمین داشته و برای کار در محیط های کاری سخت مناسب تر می باشد.

ماشین آلات راهسازی و معدنی

هر یک از انواع ماشین آلات راهسازی و معدنی برای کاربری خاصی مناسب تر می باشند، بعنوان مثال از لودر ها اغلب برای بارگیری در شرایط کاری مطلوب تر استفاده می شود حال آنکه بیل مکانیکی قابلیت کار در شرایط محیطی سخت تری را داشته و علاوه بر قابلیت اتصال باکت برای بارگیری قابلیت اتصال پیکور که به شکل یک مته برای ضربه زدن بر روی محیط های سنگی است را نیز دارد. از گریدر ها و غلطک ها برای مسطح نمودن سطح و از بولدوزر ها برای جابجایی خاک استفاده می شود.

دسته بندی لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی

بسته به اینکه از ماشین آلات راهسازی چرخ زنجیری استفاده نماییم و یا از نوع چرخ لاستیکی لوازم یدکی این ماشین آلات نیز تفاوت هایی خواهند داشت. علاوه بر این در نوع اتصال کنشگر ها مانند باکت بیل، غلطک و گریدر نیز تفاوت هایی وجود دارد. با این وجود می توان لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی و معدنی را در چند دسته اصلی به قرار زیر دسته بندی نمود.

  1. لوازم موتوری ماشین آلات راهسازی : شامل انواع بوش و پیستون، بلوک سیلندر، واشر سر سیلندر، انواع رینگ و یاتاقان، تسمه ها، میل لنگ و انواع فیلتر موتور دیزل ماشین آلات راهسازی اشاره نمود.
  2. لوازم هیدرولیک ماشین آلات راهسازی: جک هیدرولیک و کلیه اجزای وابسته و بسیاری از انواع پمپ ها که برخی از آنها زیر دسته لوازم موتوری نیز قابل دسته بندی هستند از جمله لوازم هیدرولیک ماشین آلات راهسازی را شامل می شوند.
  3. لوازم برقی ماشین آلات راهسازی : انواع سوییچ، سولنولید و سنسور، دسته دنده و و کنترلر ها از جمله لوازم برقی ماشین آلات راهسازی می باشند.
  4. لوازم گیربکس ماشین آلات راهسازی: شامل انواع دنده جات و صفحه های برنزی، صفحه های گرافیتی و شافت می باشد که گاهی زیر مجموعه لوازم موتوری نیز می تواند قرار گیرد.
  5. لوازم زیر بندی و چرخ ماشین آلات راهسازی: شامل انواع رولیک و زنجیر، انواع باکت و ناخن و کلنگ، زنجیر سفت کن و چرخ جلو می باشد. انواع بلبرینگ و رولبرینگ نیز در قسمت چرخ ماشین آلات راهسازی مورد استفاده قرار می گیرند.

برند های شناخته شده ماشین آلات راهسازی

با توجه به گستردگی کاربری ماشین آلات راهسازی و معدنی با برند های مختلفی در دنیا تولید می شوند. برند های معتبری چون کوماتسو KOMATSU ژاپن، کاترپیلار CAT آمریکا ، VOLVO ولوو سوئد، انواع لودر و بیل مکانیکی هیوندا HYUNDAI کره، هیتاچی HITACHI ژاپن، دوسان کره، نیوهلند و بسیاری از برند های چینی که امروزه وارد بازار ایران شده اند از این قرار هستند.

لوازم یدکی انواع بیل مکانیکی، لودر، گریدر و بولدوزر نه تنها با برند های OE که برای خود کارخانجات تولید کننده اصلی ماشین آلات راهسازی به تولید قطعات می پردازند بلکه همچنین با برند های اصلی دیگر و با توجه به قیمت مناسب تر با برند های چینی نیز وارد بازار ایران شده اند.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx