چرا رشته هوشمند سازی ساختمان درآمد و بازار کار خوبی دارد؟

dell ghatar.com ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ دیدگاه ۵۶

در سال های اخیر با تغییر سبک زندگی و پیشرفت تکنولوژی در بخش ساختمان سازی نیز، هوشمند سازی ساختمان به یکی از رشته های جدید و نوپا برق ساختمان تبدیل شده است.

رپورتاژ آگهی: بنابراین اگر به دنبال یک شغل پردرآمد و آینده دار هستید و به مشاغل حوزه برق و الکترونیک علاقه مند هستید رشته هوشمند سازی از بهترین رشته های فنی حرفه ای است.

رشته هوشمند سازی ساختمان

بازار کار عالی افراد فعال در زمینه هوشمند کردن ساختمان باعث شده تا افراد بسیاری این حرفه را به عنوان شغل دوم خود نیز انتخاب کنند. در ادامه به بررسی این رشته و بازار کار آن خواهیم پرداخت.
 
بازار کار رشته هوشمند سازی ساختمان
امروزه به دنبال پیشرفت تکنولوژی در بخش ساختمان سازی و تجهیزات مربوط به آن موضوع هوشمند کردن ساختمان به یکی از موضوعات جذاب برای افراد شده است. به طور که در بسیاری از شهر های کشور مانند تهران، مشهد، تبریز، شیراز، اصفهان و غیره شاهد افزایش پروژه های هوشمند سازی هستیم و می توان گفت در بیشتر ساختمان های تازه ساز از امکانات هوشمند سازی استفاده شده است.

این موضوع نشان می دهد که شغل هوشمند سازی ساختمان یکی از شغل های آینده دار در کشور است. شغلی که با یادگیری مهارت های آن از طریق یک دوره آموزش هوشمند سازی ساختمان و کسب اندکی تجربه می توانید به درآمد بالایی در ماه دست یابید.

دقت داشته باشید که این رشته نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورها نیز از بازار کار خوبی برخوردار است. بنابراین اگر به دنبال مهاجرت هستید این شغل یکی از گزینه های خوب برای انتخاب است.

دلایل گوناگونی نشان از بازار کار خوب این رشته در سال های اخیر می دهد، برخی از این دلایل عبارتند از:

بازار کار هوشمند سازی ساختمان

۱-روی کار آمدن سیستم امنیتی و رفاهی
امروزه تکنولوژی در سیستم های امنیتی و رفاهی نیز ظهور پیدا کرده است. دوربین های مدار بسته، سیستم های اعلام حریق، دزدگیر اماکن، درب های اتوماتیک برخی از مهم ترین این سیستم ها هستند که بسیار مورد استفاده افراد قرار می گیرند.

این موضوع باعث شده تا افراد برای امنیت و رفاه بیشتر به نصب آنها در ساختمان ها بپردازند.
 
۲-رشد ساختمان سازی
در سال های اخیر شاهد افزایش چشمگیر پروژه های ساختمانی هستیم. همانطور که اشاره شد در ساختمان های جدید به دلیل مزایای بسیار هوشمند سازی، این سیستم به کار گرفته می شود. این موضوع از دیگر دلایلی است که نشان از بازار کار عالی این رشته می دهد
 
۳-تغییر در سبک زندگی
امروزه به دلیل مزایای بسیار هوشمند سازی ساختمان، از جمله صرفه جویی در انرژی، راحتی بیشتر، مدیریت بهتر امور منزل، امنیت بیشتر در ساختمان و غیره و تغییر در سبک زندگی افراد، تقاضا برای پیاده سازی پروژه های هوشمند سازی افزایش چشمگیری یافته است.
 
۴-تخصصی بودن کار هوشمند سازی
همانطور که اشاره شد هوشمند سازی ساختمان امری تخصصی است، این موضوع باعث شده تا تنها افراد معدودی مهارت لازم در زمینه طراحی و پیاده سازی پروژه های هوشمند سازی را داشته باشند. این موضوع یکی از دیگر دلایلی است که نشان از بازار کار عالی این رشته می دهد.
 
چگونه وارد بازار کار هوشمند سازی ساختمان شویم؟
همانطور که اشاره شد شغل هوشمند سازی ساختمان از مشاغل نوپا، جدید و تخصصی در بازار کار است. بنابراین اگر می خواهید وارد بازار کار این رشته شوید پیش از هر اقدامی بایستی با مهارت های این شغل آشنا شوید.

برای یادگیری مهارت های لازم برای پیاده سازی هوشمند سازی در انواع ساختمان ها بهترین گزینه شناسایی بهترین دوره هوشمندسازی ساختمان و شرکت در آن است. دوره ای که طی آن نحوه طراحی و پیاده سازی هوشمند سازی در انواع ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی به شما آموزش داده شود.

امروزه آموزشگاه های متعددی در کشور این دوره را برگزار کرده و کارآموزان را برای ورود به بازار کار آماده می کنند. هنگام انتخاب آموزشگاه به موضوعاتی از قبیل آموزش عملی مفاهیم، کارگاه مجهز، اساتید باتجربه، مدرک معتبر، نوع پشتیبانی، تضمین یادگیری و مباحثی از این قبیل توجه داشته باشید.

بهترین آموزشگاه هوشمند سازی ساختمان

معرفی بهترین آموزشگاه هوشمند سازی ساختمان
مجتمع فنی برق یکی از بهترین مجتمع فنی های تهران است که به صورت تخصصی و کاملا عملی، در کارگاه های مجهز دوره های هوشمند سازی را برگزار کرده و کارآموزان بسیاری را روانه بازار کار این رشته می کند.

این آموزشگاه زیر نظر سازمان فنی حرفه ای دوره های هوشمند سازی را برگزار کرده و پس از پایان یافتن دوره مدرک معتبری زیر نظر این سازمان به کارآموزان ارائه می دهد.

همچنین کارآموزان می توانند در صورت عدم یادگیری مباحث طی دوره، به صورت رایگان در دیگر دوره برگزار شده در این مرکز ثبت نام کنند.

پشتیبانی نامحدود پس از پایان دوره، آموزش مفاهیم توسط استاد باتجربه و متخصص، برگزاری دوره در ساعات منعطف، امکان پرداخت اقساطی شهریه برخی از مزایای شرکت در کلاس های این آموزشگاه است.

این آموزشگاه علاوه بر دوره های هوشمند سازی کلاس های آموزشی دیگری را در حوزه های مختلف برق و الکترونیک، نصب، تعمیرات، مکانیک و جوشکاری برگزار می نماید.

در ادامه با دو رشته پرطرفدار دیگر در این آموزشگاه آشنا خواهیم شد.
 
رشته آموزش plc
دوره آموزش plc در آموزشگاه فنی برق یکی از دوره های بخش برق صنعتی است که به صورت تخصصی به نحوه راه اندازی، برنامه ریزی و عیب یابی تابلوهای پی ال سی می پردازد. این دوره همانند دیگر دوره های این مجتمع فنی به صورت کارگاهی و عملی برگزار می گردد. در این دوره فرصت کار عملی و تمرین برای کارآموزان فراهم شده و کارآموز زیر نظر استاد دوره مفاهیم آموزشی را رفع اشکال می نماید.
 
رشته نصب دوربین های مدار بسته
دوره آموزش نصب دوربین مدار بسته همانند هوشمند سازی از دوره های نصب در آموزشگاه فنی برق است. در این دوره صفر تا صد مفاهیم مربوط به نصب انواع دوربین های مدار بسته آنالوگ و تحت شبکه آموزش داده می شود.

این دوره به صورت عملی و کارگاهی برگزار شده و کارآموزان به صورت عملی با مراحل نصب انواع دوربین مدار بسته آشنا خواهند شد. در پایان دوره نیز مدرکی معتبر به کارآموزان ارائه خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره‌های مجتمع فنی برق تهران و همچنین ثبت نام در آنها می‌توانید به وب سایت این مجتمع به آدرس www.fannibargh.com مراجعه نموده یا با شماره ۰۲۱۶۶۱۲۱۰۲۹ تماس حاصل نمایید.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx